AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #1 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg tror kjæresten psyker meg ned. Jeg har forandret meg fra en glad jente til en jente som er nedtrykt hele tiden og hele tiden er på vakt og har en vond følelse i magen. Jeg merker jeg er begynt å gjemme mat jeg vil ha for meg selv, da kjæresten sluker nesten all maten vår. Jeg merker at jeg er begynt å skjule hvilke nettsider jeg leser, fordi jeg ikke liker at han ser på når jeg er på nettet. Jeg merker at jeg sliter med å ha tiltro til ting han sier og forteller. Og jeg gråter lett. Jeg har lest litt på nett om psykopater og sånt, men føler det er så lite som stemmer med mitt tilfelle. Han slår ikke, men han kan bli veldig overdramatisk og forvrenge ting jeg sier. Han er veldig kjælen og snill ellers, men han tar ikke selv opp problemer vi har i forholdet. Og når jeg tar det opp sier han at jeg ønsker å starte en krangel. Det stemmer ikke. Alt jeg vil er å finne ut av problemene, men jeg frykter at han har en skjult agenda. Ofte foreslår han løsninger som han vet at jeg ikke er istand til å gjennomføre. Og jeg syns at jeg allerede har gjort maks for at det skal være oss to (flyttet fra en mindre by til en større by i Norge og skaffet meg ny jobb der). Hvordan psyker han meg ned egentlig? Jeg sliter med å se det, selv om jeg mistenker det sterkt. Anonymous poster hash: 8005c...599
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #2 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg merker nervene mine er begynt å bli frynsete. Jeg orker det ikke når han nynner og når han lager mat. Det blir så mye søl. Dette er bare noe av det som sliter på meg. Anonymous poster hash: 8005c...599
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #3 Skrevet 5. oktober 2013 argh.. Sorry for feil plassering. Anonymous poster hash: 8005c...599
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #4 Skrevet 5. oktober 2013 Er det ingen som har noen svar til meg? Anonymous poster hash: 8005c...599
Honey Dew Skrevet 5. oktober 2013 #5 Skrevet 5. oktober 2013 Synes du skal droppe han. Du er mer verdt enn å være sammen med denne mannen. Prøv å samle opp nok selvtillit til å komme deg ut av forholdet. Akkurat nå fortjener du frihet og å tenke på deg selv 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #6 Skrevet 5. oktober 2013 Om han psyker deg ned kan ikke jeg svare på, men jeg tror heller ikke at han er bra for deg. Dette bygger jeg på at du sier at du blir nedstemt av han, å at han virker hensynsløs og egoistisk. Det at han vrir på ting for så å legge skylden på deg er jo en form for å tråkke deg ned. Du bør komme deg ut av dette forholdet - for din egen del. Anonymous poster hash: 7f553...f5e
Alja Skrevet 6. oktober 2013 #7 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg tror nok du vet svaret selv. "Man vet mannen psyker en ned når man lager slike tråder" 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #8 Skrevet 6. oktober 2013 Om han ikke psyker deg ned (det handler vel mer om din opplevelse, så det må vel du svare på?), så manipulerer han deg ihvertfall. Å vri på ordene dine, påføre deg skyldfølelse med vilje og alltid forutsette en negativ agenda ved at du tar opp problemer, er manipulering. Ofte så handler dette mer om hvem han er, enn personen som er kjæresten hans. Han kan gjøre det for å få det som han vil, fordi han "alltid" har gjort det, eller bare for sport. Det er vanskelig å vite, selvfølgelig. Men sunt er det ikke! Jeg ville tatt en samtale med noen profesjonelle, finne ut om han er klar over hva han gjør og se om han er villig til og har evne til å endre seg. Anonymous poster hash: 1d047...d22
Sapientia Skrevet 6. oktober 2013 #9 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg har vært med en med lignende adferd. Selv om det var vanskelig å avslutte forholdet så har jeg aldri følt meg så lettet noen sinne som det jeg gjorde nesten umiddelbart etterpå. Riktignok brukte jeg lang tid på å ta den beslutningen, veldig lang tid. Jeg bodde ikke med vedkommende. Har ikke savnet den personen et sekund i ettertid. Kuttet all kontakt for mange år siden nå og det er ikke noe annet enn positivt at denne personen ikke er en del av mitt liv.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #10 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg tror han vet veldig godt at han manipulerer. Det var en gang jeg hermet etter han og da ble han satt litt ut. Men han sluttet ikke, han bare fortsatte helt til jeg gråt. Idag viser han meg sin engle-side, og jeg blir veldig forvirret. For i natt kranglet vi mer og diskuterte å gå ifra hverandre. Jeg har sååå vondt i magen nå. Anonymous poster hash: 8005c...599
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå