Gå til innhold

Hibiscrub i hjernehinner/hjerne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bruke hibiscrub men fortår ikke et par ting. Skal man bruke den i underlivet? Viktig at noen svarer på det fort!

Det står også at man skal unngå kontakt meg mellomøre,hjerne og hjernehinne. Er mellomøre inni øret? Kan man bruke den utenpå ørene?

Og hvordan kan man få hibiscrub i hjernen eller hjernehinnen?

Anonymous poster hash: 5105c...991
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke bruk den i underlivet.

Mellomøret er bak tromhinnen. Så sant man har en inntakt tromhinne så får du ikke noe inn i mellomøret, men det er ikke verdt å ta sjansen. Det er mye som ikke skal tas i øret. Du kan altså vaske rundt ørene, men ikke inni ørene.

Anonymous poster hash: 355aa...c89
Skrevet

men jeg ble fortalt at jeg skulle bruke den i underlivet. Er du sikker?

Skrevet

?

Skrevet

Skal du operere i underlivet?

Hibiscrub er omdiskutert om det faktisk trengs eller ikke. Selv har jeg hatt to operasjoner og aldri fått beskjed om å bruke hibiscrub, kun dusje som normalt.

Den er veldig sterk, jeg ville ikke brukt den i underlivet.

Anonymous poster hash: 355aa...c89
Skrevet

Om du har fått beskjed om Hibiscrub nedentil så skal du bruke den der. Det er ikke uvanlig. Ring evt avdelingen og dobbeltsjekk.

Preparatet skal ikke i øret fordi det kan skade hørselen (ototoksisk), og det skal ikke på hjernen (men ser ikke helt faren for det).

• Liker 1
Skrevet (endret)

Opplysningen om å ikke bruke dette preparatet på hjernen /hjernehinnen er nok beregnet på helsepersonell! ;-)

Endret av hemmelinemmeli
Skrevet

men jeg ble fortalt at jeg skulle bruke den i underlivet. Er du sikker? Anonymous poster hash: 5105c...991

Jeg brukte det i underlivet før jeg skulle opereres (i mageområdet). Det gikk helt fint. Man skal jo bare såpe seg inn med den en til to ganger, det er jo ikke snakk om å bruke den fast. Det er bedre å bli ekstra ren enn å få en sårinfeksjon.

Hibiscrub blir som klorhexidin sårrens. Det tar vekk den overfladiske mikrobefloraen midlertidig. Ikke farlig i det hele tatt. Mye farligere med postoperative sårinfeksjoner.

Anonymous poster hash: 424c6...328

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...