AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #1 Skrevet 5. oktober 2013 Hjelpe meg, jeg er IKKE typen som springer rundt, alltid redd for å være gravid, leter etter symptomer, o.l. Har ei jente fra før og ønsker ingen fler med det første. Rundt juni slo det plutselig ned som lyn fra klar himmel. "It all makes sense" var følelsen, når jeg la sammen to og to og innså at jeg hadde vanvittig mange symptomer som jeg kun har hatt i min forrige graviditet. Plutselig kramper i legger, urolige legger, blodtrykksfall, plutselig kjempekvalm som plutselig blir borte igjen, etc. Jeg plukket ikke opp tegnene etterhvert, jeg så plutselig alle i sammenheng. Var skråsikker på at jeg var gravid. Kun negative tester. Slo meg til ro med det, symptomene forsvant. Helt til for et par uker siden, jeg kan virkelig banne på at noe sparker inni det. Som regel etter at jeg har drukket noe kaldt og søtt, sånn som man ofte gjør. De første gangene var det mer sånn "oi, pussig tilfeldighet. Ligner jo på spark!", nå er det bare ekkelt og jeg kjenner det bedre og bedre. Men joda, jeg er jo også veldig obs på det nå. Jeg blør hver mnd men kun 2-3 dager. Jenta jeg har nå er 7 mnd, så jeg hadde en kraftig mens før jeg har hatt disse tulleblødningene hver mnd. Tatt flere tester, alle negative.. Noen som kan berolige meg litt? Anonymous poster hash: a8d2f...2e7
HvittHus Skrevet 5. oktober 2013 #2 Skrevet 5. oktober 2013 Hvis du skulle være gravid, ville du kunne kjenne toppen av livmoren nå. Hvis du ikke kjenner noe når du ligger og klemmer rett over skambeinet, vil jeg tro det beror på tilfeldigheter at du har disse symptomene.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #3 Skrevet 5. oktober 2013 Det kan være luftbobler, eller bevegelser fra tarmen du kjenner. Har opplevd dette selv, og det var tydelige spark jeg kjente, og begynte å lure på om steriliseringen min ikke var så sikker likevel, men som sagt var det bare tarmene. Siden du har negative tester, er du nok ikke gravid. Anonymous poster hash: a60a9...1cb
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #4 Skrevet 5. oktober 2013 Vel, siden alle tester er negative er det nok ikke graviditet - men jeg hadde definitivt tatt meg en tur til legen fordiom. Anonymous poster hash: 1d28e...174
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #5 Skrevet 5. oktober 2013 Dra til legen duAnonymous poster hash: c7ab3...5c0
Kakaoen Skrevet 5. oktober 2013 #6 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg har hatt masse fantomspark!! Skikkelig ekkelt synes jeg. Har til og med kunnet se det på utsia magen, selv om den er nokså isolert Men husker fra jeg var gravid at jeg kunne kjenne toppen av livmora når jeg lå på ryggen. Og den kjenner jeg ikke nå Tenk på hva du har spist/drukket før du kjenner det. Sukker kan gi luft i magen f.eks Men om du ikke klarer å slå deg til ro med det så er det jo bedre med en tur til legen for mye enn for lite
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #7 Skrevet 5. oktober 2013 Er de som blir gravid utenfor livmora også?? Anonymous poster hash: c1753...62e
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #8 Skrevet 5. oktober 2013 Er de som blir gravid utenfor livmora også?? Anonymous poster hash: c1753...62e Jo men da merker man det tidlig fordi fosteret vokser i en eggledet som ikke kan utvide seg, så man får sterke smerter. Hvis TS er gravid er hun for langt på vei for en graviditet utenfor livmora, egglederen hadde sprukket for noen uker siden.Anonymous poster hash: c7ab3...5c0
Sissa Skrevet 5. oktober 2013 #9 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg har masse fantomspark! Kjennes så virkelig ut at det er skummelt, så du er ikke den eneste
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #10 Skrevet 6. oktober 2013 Det er vel kanskje ikke noen pålitelig kilde, men på min babyverden app sto det at fantomspark var vanlig når babyen er rundt 8 mnd. Jeg kjente også tydelige spark da babyen min var 7-8 mnd og ble litt stressa! Men kjente jo ikke livmoren min over skambeinet, så slo meg til to med babyverden sin forklaring Anonymous poster hash: 6f404...7d2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #11 Skrevet 6. oktober 2013 Det er vel kanskje ikke noen pålitelig kilde, men på min babyverden app sto det at fantomspark var vanlig når babyen er rundt 8 mnd. Jeg kjente også tydelige spark da babyen min var 7-8 mnd og ble litt stressa! Men kjente jo ikke livmoren min over skambeinet, så slo meg til to med babyverden sin forklaring Anonymous poster hash: 6f404...7d2 Anonymous poster hash: 6f404...7d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå