tingeling Skrevet 5. oktober 2013 #1 Skrevet 5. oktober 2013 Har en korthåret pusejente på 5 mnd. Jeg renser kattekassa hver dag, men synes fortsatt at det lukter. Hun har en kasse med lokk og får kun for fra dyrebutikk. Hvilken kattesand synes du er best, og hvor ofte tømmer du kassa helt? Takker og bukker for alle svar.
Ufotogen Skrevet 5. oktober 2013 #2 Skrevet 5. oktober 2013 Everclean er den beste jeg har kjøpt! Klumper seg godt slik at du får med alt når du skal tømme den. Det beste er at den dreper alt som heter lukt. Den koster litt mer (fra dyrebutikk, vetrinær), men det er absolutt verdt det. Om sommeren bruker katten nesten ikke innedoen. På vinterhalvåret tar jeg vekk det som har kommet 1 gang i uken. Tømme den helt? Sjeldent nødvendig, men gjør det når det begynner å bli så lite at den må fylles på slik at jeg kan vaske doen samtidig.
Gjest Lille-pus Skrevet 5. oktober 2013 #3 Skrevet 5. oktober 2013 (endret) Hvilken kattesand som er den beste er en diskusjon som kommer opp med jevne mellomrom her inne Her i huset velger vi Flamingo. Den er litt billigere enn Everclean, men klumper like godt og leveres i to utgaver, - med duft og uten duft. Med tre katter så renses kassene 2 ganger i døgnet og tømmes komplett og vaskes ved behov. Edit: Leif Endret 5. oktober 2013 av Lille-pus
tingeling Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg prøvde everclean først ( less tracks), men den klumpet seg fast i bunnen av kassa og klumpene løste seg opp når jeg prøvde å grave dem ut. Så kjøpte jeg Buddy, og den klumper seg helt supert, men er uparfymert og det lukter.
LittDiva Skrevet 5. oktober 2013 #5 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg har gått helt iver til sånne krystaller . Plukker bæsjen hver dag ellers så trenger jeg ikke gjøre noe annet enn tømme , vaske med klor og putte på en ny pose en gang i måneden. Det er deilig .
Brunhilde Skrevet 5. oktober 2013 #6 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg er godt fornøyd med ImPerial, og får 3 for 2 når jeg handler, noe som ikke gjør så mye
Thorn Skrevet 5. oktober 2013 #7 Skrevet 5. oktober 2013 (endret) For meg er det kun uparfymert Everclean Extra Strength som duger. Tror jeg nærmer meg å ha prøvd samtlige av de vanlige merkene i håp om å finne noe som er rimeligere og likevel bra nok, og kommer alltid tilbake til Everclean. Kjøper fem for prisen av fire på Midtun Zoo, så sparer jeg i hvert fall litt. Jeg er ganske dårlig på å tømme kattesanden, så om sommeren blir det kanskje en gang i uka. Men da går kattene nesten kun på do ute likevel, så det blir ikke så gale som det høres ut Om vinteren tømmer jeg minimum annenhver dag. Bytter sjelden alt siden det er så lett å plukke ut klumpene, men kanskje tre ganger i året? To ganger i vinterhalvåret og en gang i sommerhalvåret, vil jeg si. Endret 5. oktober 2013 av Thorn 2
Chiqette Skrevet 5. oktober 2013 #8 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg bruker catsan hygiene plus, kjøpes i dagligvare. Vi er veldig fornøyd med den, lukter lite, og lett og gjøre ren. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #9 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg foretrekker Bestevenn, kattesanda fra Rema. Lukter lite også blir det ikke så mye søl. Med catsan drar katten med seg sand over hele leiligheta og det er veldig irriterende. Jeg bytter 1 gang i uka. Hender jeg sprayer litt armani-parfyme på om det stinker. Anonymous poster hash: 168a2...07e
Minya Skrevet 6. oktober 2013 #10 Skrevet 6. oktober 2013 Her foretrekker vi (meg OG kattene) TidyCats. I hovedsak den blå, men noen ganger sper vi i litt av den røde også, siden de bruker doene sine om hverandre.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #11 Skrevet 6. oktober 2013 Brukte først noen gjennomsiktige kuler . veldig greit ¨bare plukke bæsjen å skifte en gang i mnd. Men kattepusen min likte ikke det. de satt seg fast under poten . prøvd klumpesand. av forskjellige slag. synes det er slitsomt og vanskelig å ha med å gjøre. husker ikke hva den heter den sanden jeg bruker nå. men har kjøpt den i en vanlig dagligvare butikk. heldigvis er de så store de flakene at de ikke setter seg i pusefrøkna sine labber. plukker bæsj daglig og skifter hele greia etter behov. Anonymous poster hash: b5c31...898
Skylines Skrevet 6. oktober 2013 #12 Skrevet 6. oktober 2013 Everclean extra strenght. Finkornet og klumper bra. Lukter ingenting! 1
Gjest Anubiel Skrevet 7. oktober 2013 #13 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg hentet min lille pus på 12 uker på lørdag. Fra oppdretter var han vant med vanlig klumpesand, mens jeg har kjøpt inn krystaller. Han virket litt skeptisk i starten, særlig til knaselyden som høres når han går på dem. Men han begynte å bruke den uten problemer Nå har jeg jo ikke brukt det så lenge, men jeg må si det er lettvint og helt luktfritt.
Gjest Skrevet 7. oktober 2013 #14 Skrevet 7. oktober 2013 Tidy cats banker alt! Er de utsolgt går jeg for everclean, den er ok.
kattepus89 Skrevet 7. oktober 2013 #15 Skrevet 7. oktober 2013 Everclean med sånn ekstra lukt Det er den kattene liker best også, virker det som
Severus Skrevet 7. oktober 2013 #16 Skrevet 7. oktober 2013 EverClean og TidyCats, men måtte kjøpe krisesand på brustadbua. Å katten liker ikke den der Landlord sanda, så da må jeg ut å kjøpe klumpesand igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå