Gjest Hyssingen Skrevet 5. oktober 2013 #21 Del Skrevet 5. oktober 2013 Heller 1000 bøker i stua enn ett av de dype klistremerkesitatene på veggen! Bøker er fint 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #22 Del Skrevet 5. oktober 2013 Tilfeldig stue funnet på google uten noen form for bokhylle, skilt eller ordtak på veggen; Og med bokylle integrert som en slags TV-benk; Synes begge disse stuene var fine, men må innrømme at jeg liker best uten bokhylle. Rommet ser mer åpent ut, og ryddigere. Men ikke det verste jeg har sett. Det må vel være folk som har skikkelige furu-bokhuller, gjerne flere på rad stappet med eldgamle bøker. Noe ala dette; " Synes skjenker med skap er helt genialt jeg da, så kan man "lukke bøkene" inn. Anonymous poster hash: f3972...a76 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 5. oktober 2013 #23 Del Skrevet 5. oktober 2013 Heller 1000 bøker i stua enn ett av de dype klistremerkesitatene på veggen! Bøker er fint Absolutt enig, dessuten forteller bøkene mere om meg som person enn disse ferdigtrykte sitatene 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hyssingen Skrevet 5. oktober 2013 #24 Del Skrevet 5. oktober 2013 Absolutt enig, dessuten forteller bøkene mere om meg som person enn disse ferdigtrykte sitatene Ja:) Min bokhylle forteller at jeg er en fire år gammel jente som liker ringenes herre, psykologi, indisk litteratur, lesbisk sex og atlas med peniser i 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paprica Skrevet 5. oktober 2013 #25 Del Skrevet 5. oktober 2013 Søkte det opp på pinterest: http://www.pinterest.com/search/pins/?q=living%20rooms%20with%20bookshelves&rs=ac&len=23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 5. oktober 2013 #26 Del Skrevet 5. oktober 2013 Ja:) Min bokhylle forteller at jeg er en fire år gammel jente som liker ringenes herre, psykologi, indisk litteratur, lesbisk sex og atlas med peniser i Nå måtte jeg le Regner med de fleste som kommer på besøk klarer å skille ut hvilke bøker som tilhører barna og hvilke som er mine da...hvis ikke sliter jeg :omg: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 5. oktober 2013 #27 Del Skrevet 5. oktober 2013 Ja:) Min bokhylle forteller at jeg er en fire år gammel jente som liker ringenes herre, psykologi, indisk litteratur, lesbisk sex og atlas med peniser i Ha... har du Penisatlas? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #28 Del Skrevet 5. oktober 2013 Synes stuer uten bøker (sånn som på bildet over her) er tomme og triste, kjennes litt nakent liksom. Anonymous poster hash: 11a68...ffa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 5. oktober 2013 #29 Del Skrevet 5. oktober 2013 Stuer uten bøker ser ut som hotellrom eller en utstilling i møbelforretning, synes jeg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #30 Del Skrevet 5. oktober 2013 Vi har nesten alle bøkene våre i stuen, unntaket er bøker jeg bruker i forbindelse med jobben som er i en hylle på hjemmekontoret. Jeg begriper ikke at folk ikke vil ha bøker i stuen. For oss er det å lese en del av livet, det å ha kunnskap og nye verdener rundt seg. Vi har fire høye Ivar-bokhyller som fyller en hel vegg, i tillegg har vi en hel vegg med lavere hyller som også brukes som avlastningsbord (lysestaker, blomster osv.) Det er også mye man kan gjøre med billige Ikea-bokhyller for å få dem til å se stiligere ut. Bøker er en flott måte å innrede et rom på og sier veldig mye om hvem man er. Jeg skjønner ikke at man kan klage på at bøker blir rotete og samler støv. Det er da mulig å støvsuge 1-2 ganger i året, og litt bevegelse i bokhyllen vitner jo bare om at den blir brukt. Det verste jeg vet er folk som dytter bøkene helt inn og setter en hel masse nips og tull foran bøkene. Det er like smakløst som å gå for en sånn upersonlig hvit shabby chic-stil som så utrolig mange bloggere har. CDer og DVDer blir noe helt annet. Coverne er jo ikke noe pene, så vi har de fleste oppbevart i et skap i mapper med disken alene, med CDer blir det gjerne til at vi tar vare på heftet i tillegg. Men dette varierer. Anonymous poster hash: 71756...e3e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 5. oktober 2013 #31 Del Skrevet 5. oktober 2013 Jeg elsker bøker og har et berg av dem. Kunne ikke tenkt meg et hjem uten! Nå er vi så heldige at vi har to stuer, så den ene er bibliotek. Der er det bokhyller overalt. Men jeg synes faktisk bokhyller kan se rotete ut. Jeg synes for eksempel det er mye finere og ha en hel vegg med bokhyller enn én enslig bokhylle, det ser ofte ikke så helhetlig ut. Og det viktigste av alt: Bøkene må trekkes ut slik at bokryggene går i flukt med hyllekanten. Hvis det er hakkete inn og ut langs bokryggene blir det ikke fint. Jeg har også mye bilder (både personlige, kunst, plakater mm). Synes det blir ekstremt upersonlig med disse hjemmene uten bøker, musikk og kunst. Ser jo mer ut som et kjedelig showroom! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sebraen Skrevet 5. oktober 2013 #32 Del Skrevet 5. oktober 2013 (endret) . Endret 5. januar 2014 av Sebraen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hyssingen Skrevet 5. oktober 2013 #33 Del Skrevet 5. oktober 2013 Nå måtte jeg le Regner med de fleste som kommer på besøk klarer å skille ut hvilke bøker som tilhører barna og hvilke som er mine da...hvis ikke sliter jeg :omg: Ha... har du Penisatlas? Selvfølgelig! Den står og lyser opp mellom Folk og Røvere i kardemommeby og en kartbok over Rondane 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 5. oktober 2013 #34 Del Skrevet 5. oktober 2013 Nei, jeg har helt sluttet med bøker åpent i stuen. Hadde det før, men det ble rotete og støvete. Det er fint så lenge man har det rent og bøkene står fint oppstilt .. men ser altfor mange hjem hvor bokhyllene får stuen til å se helt kaotisk ut. Jeg er opptatt av levende hjem hvor man kan se at folk bor .. kunst på veggene er et must - det samme er friske blomster ... men støvete bokhyller er ikke med på å gi hjemmet karakter etter mitt syn. Anonymous poster hash: d57b8...a0f Dette må du nesten utdype - dvs med mindre du med støvete mener at folk bare har tilfeldig sammenraskede bøker som de aldri har lest eller har tenkt å lese. Jeg må innrømme at dersom jeg kommer til et hjem uten fyldig bokhylle blir jeg veldig skeptisk. Omtrent fordomsfull, faktisk. Ingen i vennekretsen min har bokhyllefrie hjem, og det første man gjør når man kommer hjem til noen for første gang, er å gå bort til bokhyllen og lese litt på tittelryggene. Da vet man hvem man er kommet til, og man får masse interessante idéer til middagssamtalene. Folk uten bøker er jeg litt redd for. PS: Ingen motsetning mellom bokhyller og kunst på veggene, forresten - litteratur er også kunst. Selv om folk som leser mye har en tendens til å ha jobber som ikke gir så mye rom for å kjøpe kunst. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #35 Del Skrevet 5. oktober 2013 Jeg må innrømme at dersom jeg kommer til et hjem uten fyldig bokhylle blir jeg veldig skeptisk. Omtrent fordomsfull, faktisk. Ingen i vennekretsen min har bokhyllefrie hjem, og det første man gjør når man kommer hjem til noen for første gang, er å gå bort til bokhyllen og lese litt på tittelryggene. Da vet man hvem man er kommet til, og man får masse interessante idéer til middagssamtalene. Folk uten bøker er jeg litt redd for. Hva i alle dager!? Haha Dette må være noe av det merkeligste jeg har hørt! Jeg kjenner nesten ingen som fortsatt har bokhyller i stua! Men så er jeg i 20-årene, og da blir det vel kanskje lettere sånn? Men synes du uansett bør tenke litt over det faktum at du dømmer folk basert på titlene de har på bøkene sine? Dette synes jeg blir overfladisk - litt som å dømme etter hårfarge, eller hvor man har kjøpt klærne eller sofaen sin. Så lenge folk er hyggelige og har respekt, så bør det ikke bety noe. Anonymous poster hash: f3972...a76 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 5. oktober 2013 #36 Del Skrevet 5. oktober 2013 Hva i alle dager!? Haha Dette må være noe av det merkeligste jeg har hørt! Jeg kjenner nesten ingen som fortsatt har bokhyller i stua! Men så er jeg i 20-årene, og da blir det vel kanskje lettere sånn? Men synes du uansett bør tenke litt over det faktum at du dømmer folk basert på titlene de har på bøkene sine? Dette synes jeg blir overfladisk - litt som å dømme etter hårfarge, eller hvor man har kjøpt klærne eller sofaen sin. Så lenge folk er hyggelige og har respekt, så bør det ikke bety noe. Anonymous poster hash: f3972...a76 Det kan da virkelig ikke sammenliknes. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bustyvel Skrevet 5. oktober 2013 #37 Del Skrevet 5. oktober 2013 Vi har veldig tilfeldige bøker i bokhylla.. Skjønnlitteratur, kokebøker, faglitteratur... Oppbevaringsplass m.a.o. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sebraen Skrevet 5. oktober 2013 #38 Del Skrevet 5. oktober 2013 (endret) . Endret 5. januar 2014 av Sebraen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #39 Del Skrevet 5. oktober 2013 Dette må du nesten utdype - dvs med mindre du med støvete mener at folk bare har tilfeldig sammenraskede bøker som de aldri har lest eller har tenkt å lese. Jeg må innrømme at dersom jeg kommer til et hjem uten fyldig bokhylle blir jeg veldig skeptisk. Omtrent fordomsfull, faktisk. Ingen i vennekretsen min har bokhyllefrie hjem, og det første man gjør når man kommer hjem til noen for første gang, er å gå bort til bokhyllen og lese litt på tittelryggene. Da vet man hvem man er kommet til, og man får masse interessante idéer til middagssamtalene. Folk uten bøker er jeg litt redd for. PS: Ingen motsetning mellom bokhyller og kunst på veggene, forresten - litteratur er også kunst. Selv om folk som leser mye har en tendens til å ha jobber som ikke gir så mye rom for å kjøpe kunst. Dette synes jeg faktisk var svært spesielt, og jeg er glad mine venner ikke er like sneversynte som deg! Både jeg og mannen er svært glad i bøker, og vi har seks fulle bokhyller med alt fra gamle til moderne klassikere, verker av mindre kjente forfattere, lyrikk, faglitteratur, you name it. Men vi har ingenting av dette stående i stua, alt står langs veggene i gangen i underetasjen. Dette fordi vi har lite veggplass i stua (veldig åpne løsninger og mye vinduer), og fordi jeg også synes bokhyller lett har en tendens til å se rotete ut. Mannen min har en mastergrad og jeg holder selv på med en doktorgrad i et humanistisk fag. Jeg tør påstå at vi har langt høyere kulturell kapital enn langt de fleste jeg kjenner. Må si jeg synes det virker noe spesielt at dere, dersom dere hadde kommet på middag til oss, tydeligvis hadde tenkt både det ene og det andre om oss kun fordi vi ikke har bokhyllene våre i stua Anonymous poster hash: 4b36b...1c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 5. oktober 2013 #40 Del Skrevet 5. oktober 2013 Hvor skal man egentlig ha bøker om ikke på stua? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå