Gå til innhold

bøker på stuen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mange bøker som jeg har plassert på et annet rom enn stuen. Nå ommøblerer jeg stuen og vurderer å sette inn en bokhylle. Men jeg klarer ikke se for meg at det ikke skal se rotete ut. Hva synes du? Har du bøker på stuen? Har du dem itilfelle veldig synlig, eller litt mer gjemt i en krok?

Anonymous poster hash: 61b19...0b6

Skrevet

Jeg har en haug med bøker i stua, i en fin bokhylle. De står ryddig ved siden av hverandre, og jeg syns ikke de får det til å se rotete ut i det hele tatt.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har masse bøker, har 5 stappfulle bokhyller fra Ikea (billy) på ene stuen, to på den andre. Synes ikke det ser rotete ue, de står jo pent ved siden av hverandre.

Lite tips er å lage bokhylle oppunder taket. Kjøp ferdigmalt bred hylle på f.eks Byggmakkeren og hylleknekter. Vi har laget det sånn i en stor gang, på soverom og på ene stuen.

• Liker 4
Skrevet

Den ene veggen i stua vår er dekket av bokhyller. Jeg synes bøkene gjør rommet koselig.

• Liker 7
Skrevet

Bilder?

Anonymous poster hash: 61b19...0b6

Skrevet

Det er jo personlig stil og preferanser som avgjør. Personlig har jeg mengder med bøker, men de oppbevares på hjemmekontoret og i bokhyller med glassdør andre steder i huset. Stua vil jeg ha mest mulig stilren og enkel.

Skrevet

Her har vi dekket en kortvegg i spisestua med bokhyller fra gulv til tak. Synes det er hyggelig, og en fargeklatt med tanke på at resten av rommet er hvitt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ønsker meg en hel vegg med bokhyller og bøker i stua :) Er veldig glad i bøkene mine, samme er sambo, så vi vil gjerne bruke de som interiør :)

• Liker 5
Skrevet

Vi har to stuer. Den ene veggen i den minste stua består av en stor bokhylle fra gulv til tak. I trappa opp til andre etasje har vi også bygget en langsgående bokhylle. Jeg liker at bøker er synlige.

• Liker 5
Skrevet

Har gitt bort masse bøker i det siste (pga flytting og diverse) og de som jeg har igjen nå, skal jeg ha framme til "pynt."

Det vil si at jeg har lyst på slike glasskap som de har på ikea til å ha dem i. Det syns jeg ser ryddig og pent ut. Ikke blir de støvete heller, perfekt for en antihusmor som meg. ;)

Skrevet (endret)

Jeg har ingen bøker i stua, og savner det ikke heller.

Edit:

Jeg har et eget rom til bøkene mine :danse:

Endret av Alice123
  • Liker 1
Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet

Jeg har ikke bøker i stuen. Bøkene mine står i gangen og oppover i trappen som går fra gangen til stuen.

Skrevet

Bøkene står i stua, og de er synlige. Jeg synes bøker skaper stemning og er med på å gjøre rommet personlig og koselig.

• Liker 4
Skrevet

Jeg kunne aldri hatt en stue uten minst en bokhylle. Som det nå er så har jeg en hel "bokvegg". Det jeg derimot ikke skjønner er fenomenet veggseksjon der man stiller ut tallerkener og nips :fnise: .

Eneste seriøse minus er at det er litt ugreit å tørke støv av hyllene. Dvs. hyllene går greit nok, men bøkene samler jo støv de også.

• Liker 6
Annonse
Gjest Caroline55
Skrevet (endret)

.

Endret av Caroline55
  • Liker 1
Skrevet

Det heter I stuen og ikke PÅ stuen, blir helt matt av at så mange her på KG bruker ord så feil.

Anonymous poster hash: d57b8...a0f
  • Liker 3
Skrevet
Det jeg derimot ikke skjønner er fenomenet veggseksjon der man stiller ut tallerkener og nips :fnise: .

Haha! Ja, kjenner faktisk flere som har dette! :D Vitrineskap med lys i som viser tallerkener, kopper og krus :D Og servise som er "in". Nei, da er det finere med en enkel kommode med en blomst på og et speil over spør du meg :P

Jeg har bare fra IKEA jeg da, men er enig i at det er mange fine krus der ute :P

Moren min eeelsker slikt, hun har en egen seksjon full av glassfigurer og annet nips.

Anonymous poster hash: f3972...a76

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg har helt sluttet med bøker åpent i stuen. Hadde det før, men det ble rotete og støvete.

Det er fint så lenge man har det rent og bøkene står fint oppstilt .. men ser altfor mange hjem hvor bokhyllene får stuen til å se helt kaotisk ut.

Jeg er opptatt av levende hjem hvor man kan se at folk bor .. kunst på veggene er et must - det samme er friske blomster ... men støvete bokhyller er ikke med på å gi hjemmet karakter etter mitt syn.

Anonymous poster hash: d57b8...a0f
  • Liker 1
Skrevet

Ja, det er fint, men veldig upraktisk for oss som ikke har visuell hukommelse når vi skal lete frem en bestemt bok. Jeg syntes også det var litt stilig da folk hadde bøkene sine med ryggen inn i hylla, men jeg må ha mine bøker alfabetisk for å klare å finne frem i hyllene :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...