Gå til innhold

Hvilken katterase er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en katt på besøk som kommer og får kos daglig, men lurer på hvilken rase det er? noen som vet?

post-69822-0-17712400-1380963872_thumb.j

post-69822-0-92719700-1380963889_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok mest sannsynlig en helt vanlig huskatt(altså blanding). Fin pus :)

Anonymous poster hash: d7389...c3f
  • Liker 2
Skrevet

Det er nok mest sannsynlig en helt vanlig huskatt(altså blanding). Fin pus :)

Anonymous poster hash: d7389...c3f

Åja.. kosepusen<3

Skrevet

Veivesenets parkmix, muligens ispedd noe britisk korthåret noen slektsledd bakover.

Siden den ser så frisk og fin ut, antar jeg at noen i gata di eier den og at den har et godt hjem, så ikke gi den mat eller slipp den inn, men kos er helt ok :)

Skrevet

Veivesenets parkmix, muligens ispedd noe britisk korthåret noen slektsledd bakover.

Siden den ser så frisk og fin ut, antar jeg at noen i gata di eier den og at den har et godt hjem, så ikke gi den mat eller slipp den inn, men kos er helt ok :)

både jeg og dama til broren min syns han begynner å bli litt for tynn, men jaja hvis han blir tynnere nå har jeg ikke samvittighet til å la han bare gå rundt sånn mer.. skjønner ikke hvordan katter kan være så utrolig fine dyr!

• Liker 1
Skrevet

Fortsetter den å komme til dere hver dag når vinteren siger på, kan dere jo henge opp plakater med bilde av pusen på butikken og busstopp og sånt, i tilfelle det er noen som savner den.

Men ikke begynn å fóre den før dere er helt sikre på at den ikke har noen eier. Det er alt for mange som har mistet kattene sine til andre mennesker fordi noen andre har begynt å fóre katten godt og tatt den inn til seg, uten å tenke over at katten kanskje har eiere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er helt enig at det er en god blanding av en huskatt. Men hvor i all verden ser du likehten til britte på den der?? :fnise:

Skrevet

Fortsetter den å komme til dere hver dag når vinteren siger på, kan dere jo henge opp plakater med bilde av pusen på butikken og busstopp og sånt, i tilfelle det er noen som savner den.

Men ikke begynn å fóre den før dere er helt sikre på at den ikke har noen eier. Det er alt for mange som har mistet kattene sine til andre mennesker fordi noen andre har begynt å fóre katten godt og tatt den inn til seg, uten å tenke over at katten kanskje har eiere.

Jeg visste faktisk ikke at man ikke skal gi ukjente katter mat. Ikke det at jeg har gjort det før, men jeg skal huske det fremover. Er jo egentlig ganske logisk når jeg tenker meg om da ;-)

Skrevet

Jeg er helt enig at det er en god blanding av en huskatt. Men hvor i all verden ser du likehten til britte på den der?? :fnise:

Ansiktsformen er noe lik bare. Litt som gamlekatta vår, hun er også veivesenets parkmix, men helheten indikerer at det er noe britisk korthåret i henne et stykke bakover i slekta. :fnise:

Skrevet

Fatter ikke hvorfor så enormt mange tror at samtlige katter er rasekatter.

Anonymous poster hash: 35d64...224
  • Liker 2
Skrevet

En vakker og kosete pus av den flotte rasen Huskatt! :) Siden han ser ut til å være helt rød, er det overveiende sannsynlighet for at det er en gutt.

Han ser ung ut, og er i en "sårbar" alder hva gjelder å bli hjemmekjær. Jeg ville ha prøvd å finne ut hvem eier er. Det er ikke bra når de begynner å forville seg inn til andre på denne måten.

• Liker 1
Skrevet

Ansiktsformen er noe lik bare. Litt som gamlekatta vår, hun er også veivesenets parkmix, men helheten indikerer at det er noe britisk korthåret i henne et stykke bakover i slekta. :fnise:

Jeg sitter her med to briter ved siden av meg, og ansiktsformen er ikke litt lik engang, ei heller noe annet,så er nok ikke noe brite i den :) hehe. Er nok helt vanlig huskatt :catmilk:

Skrevet

Jeg visste faktisk ikke at man ikke skal gi ukjente katter mat. Ikke det at jeg har gjort det før, men jeg skal huske det fremover. Er jo egentlig ganske logisk når jeg tenker meg om da ;-)

Det er jo ganske logisk at katten går dit den får mat. Å gi fremmede katter mat er en uting av flere årsaker. Katten kan ha forskjellige allergier, dersom den får mat to plasser samtidig kan den legge på seg og dessuten kan katta bli veldig usikker på hvor den egentlig bor. Bra at du vet det nå da :)

Anonymous poster hash: 9d431...9a7

Skrevet

Nei jeg ser virkelig ikke LITT likhet med britter altså. Hvis jeg skal si at den ligner på NOE så må det være at den har lang rett nese som en Siameser eller NFO, men han ligner ikke på de heller :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...