tingeling Skrevet 11. juni 2002 #1 Del Skrevet 11. juni 2002 hei jeg og samboeren min har begge lyst på katt (han er oppvokst med katt, men kun ute katt). vi er begge vant til å ha dyr i huset, men bor nå i byen, så hvis det skal bli aktuelt må det bli en katt som kun er inne (pga trafikk). jeg studerer, så jeg vil være hjemme det første halvåret, men siden vil det bli mange timer hver dag hvor vi begge er borte. er det noen som har erfaring med dette, og vil en katt ha det bra i en slik situasjon ? tusen takk for svar klem fra tingeling12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2002 #2 Del Skrevet 11. juni 2002 NEI !! en katt som blir holdt innestengt vil selvfølgelig ikke ha det bra. Uansett hvor snille og greie dere er og at du er hjemme osv, så vil en katt alltid ha det best når den får lov å være ute og inne. Mitt råd til dere er - kjøp et annet dyr som trives inne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2002 #3 Del Skrevet 11. juni 2002 Enig med anonym her. Katter er ikke ment for å være inne og helt ærlig så provoserer det meg at folk kjøper katt hvis de ikke kan la den komme og gå. Katter er selvstendige dyr og bør bli behnadlet deretter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 11. juni 2002 #4 Del Skrevet 11. juni 2002 Jeg er uenig med de som har svart at en katt absolutt må være ute. Selv har jeg en katt som går mye ute, men kjenner til drøssevis av folk som har innekatt. Disse kattene har det fint og viser ikke spesielle tegn på mistrivsel eller understimulering. Selvsagt kommer det an på hvordan kattene er holdt og "pleiet"; dette gjelder både for inne og utekatter. Noen raser egner seg helt klart bedre enn andre til å ha inne, her kan kanskje andre gi deg råd. Imidlertid: Jeg synes ikke det er ålreit å skaffe seg dyr om man ikke har tid til dem. Skal katten/annet dyr være alene i timesvis inne i en leilghet; nei, det mener jeg blir feil. I så fall kan man f.eks. skaffe seg to katter slik at dyrene har selskap i hverandre. Katter er dyr som elsker selskap, selv om de gjerne blir sett på som svært selvstendige i forhold til f.eks. en hund. Katter er ikke dermed "alenedyr"!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnda Skrevet 11. juni 2002 #5 Del Skrevet 11. juni 2002 Heisann! Jeg har to katter som bare er inne! Har hatt dem siden de var bitte små og nå er de tre år. Det som er viktig når du har bare innekatter er at du har tid til å leke med dem. De trenger utfordringer og lek inne, når de ikke får gjort dette ute. Kattene mine har et eget klatrestativ på stua og jeg bruker minst 30 minutter på hver av kattene hver dag til lek. Har noen myke baller, pinner med fjær på, finnes mye fint i dyrebutikker. I tilegg er det masse som du har hjemme som fasinerer kattene. Den ene av kattene mine elsker å leke med bruskorker!! Finn ut hva din katt liker. Kos med katten masse. Helst fra den er bitteliten. Katter elsker kos og bli kost med. Har ingen grunn til å si at mine katter mistrives. De har en flott klar, myk pels og fin kropp. Ikke feite late katter, som noen kanskje ser for seg! Skaff deg gjerne katt, men vær sikker på at du har tid til den. Og jeg er også enig i at hvis du er mye borte, så burde den noe ha en lekekamerat! Lykke til!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 11. juni 2002 #6 Del Skrevet 11. juni 2002 Det går helt fint an å ha en innekatt. Katter er utrolig tilpasningsdyktige, i hvertfall så lenge du tilpasser dem fra de er små. Det er selvfølgelig dumt å ta en gårdskatt som aldri har satt sine poter innendørs inn til en leilighet i byen, men katter som bor inne hele livet vet jo ikke hva alternativet er. Men jeg er enig i at hvis dere er mye borte, så bør dere skaffe dere to katter, så de kan holde hverandre med selskap. Få begge på en gang, så blir man vant til å ha 2 katter fra dag 1, og de slipper kriging om hvem som er sjef i heimen. Catzy12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå