Gå til innhold

Andre som spiser Paleo her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser dagen din ut matmessig?

Anonymous poster hash: 5ecdd...11d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Egg, nøtter, fisk, kjøtt, grønnsaker, frukt, bær, feite meieriprodukter.

Det eneste faste måltidet jeg har er middag, ellers spiser jeg når jeg er sulten. Nå som jeg er kalibrert så er det ca 3 ganger daglig.

Omelett av 2-4 egg, stekt i kokosfett, andefett eller smør. Noen ganger "bar", andre ganger med kjøttrester eller grønnsaker eller ost.

Middag er fisk, fugl eller kjøtt med plenty grønnsaker og gjerne saus basert på fløte eller kokosmelk.

Mellommåltider er gjerne egg, kanskje en frukt eller to, grønnsaker, skinke, middagsrester, kokosfett, questbar (super-Paleo ;) haha), vispet krem med bær, feit yoghurt med kokosflak, nøtter.

Unngår helt belgfrukter (spiser grønne erter innimellom), kornprodukter og sukker.

Jeg har valgt å la feite melkeprodukter inngå i kosten fordi jeg tåler det og fordi det er en viktig næringskilde for meg. Meningene om dette er delt i paleoverdenen, men det bryr meg lite.

Tar tilskudd av vit-D, trener på lag med kroppen og for helsens skyld, passer på søvn og hvile. Har ingen kilo å miste, og det var heller ikke målet med kostholdsomleggingen.

Endret av Løvetanten
Skrevet

Jeg har vært lavkarbo tilhenger lenge, men begynner å få øynene opp for Paleo.

Har kutta melkeprodukter og fått inn litt frukt i hverdagen.

Har fått mye bedre hud og livskvalitet! Nå er energien på topp hele tiden, før var det ned i sofaen og bli der etter at barna er i seng. Nå vasker jeg hus, klær og hunder ;)

Er helt sikker på at det var rett for meg å kutte meieriprodukter (bruker smør når jeg steker), og heller satse på avokado, oljer og fet fisk, og frukt (også selvfølgelig protein/grønnsaker da!)

Prøv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...