Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist var jeg i uke 7. Da var eg førstegangs og syntes det var greit, siden alt var nytt. Har en super lege, så det var fint med en prat :)

Denne gangen tenker jeg at jeg vil vente litt, fordi jeg ikke ser helt poenget med å dra til legen så tidlig. Det er jo egentlig bare for å sette i gang papirmølla og få bestilt ordinær ultralyd (noe som ikke må gjøres lenge før her).

Hvordan har dere gjort det?

Det er ingen spesielle retningslinjer her i kommunen. Sist jeg ringte, så trodde jeg at jeg måtte vente lenger. Men sekretærdamen sa "Når ønsker du time? Du kan få med en gang (5 uker) eller du kan vente til du er 14-15 uker på vei. Dette bestemmer du selv!" :)

Anonymous poster hash: af4ab...406

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her jeg bor er det bisst vanlig å få tidligst i uke 12. Jeg skal på første time når jeg er 14+0. Er første gangen jeg er gravid. Men jeg har allerede snakket med legen et par ganger i forbindelse med sykemelding og vært på tidlig ultralyd. Hvis ikke hadde det vært fryktelig lenge å vente.

Skrevet

Jeg var til legen 7 uker på vei fordi jeg trengte sykmelding pga svangerskapskvalme. Første ordinære var vel ca uke 12 tror jeg. Tror det er vanlig med alt fra uke 10-14 jeg, er ikke noen grunn til å gå før hvis det ikke er noe spesielt.

Skrevet

Var først i uke 26 siden jeg ikke viste at jeg var gravid før da. Fikk ultralyd og flere blodprøver/andre tester for å sjekke at alt var som det skulle!

Skrevet

Er i uke 11, skal til jordmor i uke 12.

Skrevet

Legen min tar inn tidligst i uke 11-12. Hvis alt er normalt, altså.

Anonymous poster hash: f6b6d...103

Skrevet

Uke 10, førstegangs

Anonymous poster hash: 89359...b10
Skrevet

Skal ikke blodprøvene taes rundt en viss uke? Mener jeg hørte det sist (første og eneste barn), da var jeg der i uke 11. Fikk også høre da at jeg muligens var litt sent ute med søknad om fødeplass, men det gikk greit, fikk plass der jeg ville. Var på første time med jordmor i uke 16 og ordinær UL i uke 19. Etter det fulgte jeg kun "vanlig" løp.

Neste gang blir det nok det samme, om det ikke er noe spesielt. Mulig jeg utsetter jordmortimen til senere også, er vel uke 20 eller 24 som er første gang iht retningslinjer.

Anonymous poster hash: 55c2d...acf
Skrevet

Uke 8. Det er det som er standard på mitt legekontor. Fødeplass hadde jeg søkt på forhånd for å være sikker på å få plass der jeg ville.

Skrevet

Uke 14. Var i følge legen litt seint, men ikke noe problem. Var midt i sommerferien, så tok litt tid å få time pga ferieavvikling.

Skrevet

Uke 10:) fikk til og med se et bankende hjerte :D

Gjest åffårno
Skrevet

Ordinær time med skjemutfylling osv var i uke 11 tror jeg, søkte selv om fødeplass før for å sikre plass siden det er flere sykehus og endel pågang her.

Men jeg fikk time hos legen ganske raskt etter positiv test(kanskje uke 2 eller noe sånt, husker ikke helt) for å sjekke stoffskiftet, da manglende justering av dose kan føre til økt fare for spontanabort eller i verste fall hjerneskader/andre skader på foster(men sistnevnte er sjeldent da). Det følges opp hver 3-4 uke.

Vanket og litt hos lege&gynekolog pga blødninger før ordinær time - så når den ordinære kom var egentlig det meste sjekket uansett.

Jordmor var noen uker før UL - og der gjorde vi ingenting. Bare prating. Synes generelt det skjer veldig lite hos JM.

Utover det er det legebesøk 1 gang i måneden fremt til bolla ankommer.

Skrevet

Første gang fikk jeg time i uke 10 og de sa at det var rundt der som var normalt, men jeg kom aldri så langt fordi jeg mistet i uke 7.

Andre gang hadde jeg flyttet og derfor et nytt legekontor, der sa de at rundt uke 8 er normalt og jeg fikk time i uke 9.

Jeg spurte forsåvidt ingen av de om hva som er normalt, de bare nevnte det på tlf når jeg bestilte time :P

Gjest RompeRusk
Skrevet

Første gang hos lege i uke 10 :)er nå på kontroll hver 4.uke

Skrevet

Alt fra uke 7 til uke 12-13. Spørs på om det har vært tidlig UL eller ikke. Men første ordinære kontroll har vært sent, stort sett. Type hatt andre ordinære ute i uke 24 eller noe.

Skrevet

Var da jeg var akkurat 12 uker. Får visst ikke tidligere her

Skrevet

7 uker på vei. Så babyen på ultralyd til og med :)

Anonymous poster hash: 430ca...80b

Skrevet

Jeg var på første svangerskapskontroll i uke 9. Men bestilte tidlig med ultralyd hos fastlegen for å fastsette hvor langt jeg var på vei :) Førstegangsgravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...