Gå til innhold

Vet du om en fin kremfarve?


Ireth Carnesir

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kattastrofe. Kan du beskrive Nord og skygge?

Nå har jeg prøvd hvit narciss. Den ble ikke riktig hos oss.

Hva er fargekoden på kremhvit og eggeskall? Ikke butinox sin krem. den er for hvit. Dette er kjempevanskelig. Er ute en som er litt gul, men ikke syrlig. Varmgul. Men ikke orange. Synes hvit narciss gikk mot orange.

Lys provence og lys toscana synes jeg er for brunlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dun så litt voldsomt ut på jotuns farveside. Kan du beskrive den litt nærmere? Dette blir dyrt. Har hittil prøvd 4 prøvebokser uten hell. Synes heller ikke siden til jotun gir riktig farge i det hele tatt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd jeg ikke har fått fremkalt bildene fra stua for da skulle jeg lagt de ut på hjemmesiden min så du fikk se. Men den er litt brunere/gulere enn Caffe latte, men likvel ikke så farget at den ser farget ut..ehh... håper du forstod hva jeg mente nå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Orker du å gå på jotuns side og se om farven stemmer i forhold til hvordan den er hos deg? Når skal du fremkalle bildene? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er Butinox vi kjøpte hverfall, men finner ikke fargen hverken på Jotun eller Butinox. Hvordan finner jeg fargekart der???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt jobb så fant jeg Dun på Jotun sine sider. Synes fargen så altfor mørk ut. Hvor bor du? På Interiørland på Lillestrøm Torv har de malt bl.a denne fargen på en del av en vegg. Kjekt å se den live.

Vi malte forøverige også endel farger før vi bestemte oss. Tror det ble 4-5 småbokser før vi ente opp med nettopp Dun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bor i Tromsø så det er langt til den butikken. :) Synes og den så veldig mørk ut på bildet. Får teste den ut da :) Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
Kattastrofe. Kan du beskrive Nord og skygge?

Nord finner du på jotun sine sider, om du går inn på fargevelger, så er det farge 1305. Skygge er farge 1307. De er ganske like egentlig. Jeg likte også den fargen som het Eva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du har kjøpt fargen frå før kan du jo berre prøva litt på ein av veggane dine i det rommet du skal måla?

Fargen blir alltid så forskjellig frå rom til rom og hus til hus.

Alle forslaga som dei andre har kome med kan vere ikkje passa ho deg i det heile.

Be om ein prøve i målingsbutikken og test litt på veggen heime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...