Gå til innhold

Vet du om en fin kremfarve?


Ireth Carnesir

Anbefalte innlegg

Leter etter en fin kremfarve men finner det ikke helt. Noen som vet om noen? Har ikke prøvd den som heter krem fra butinox. Den ser så veldig lys ut, nesten hvit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest allium

Hvit narciss. Jeg tror den har NCS-kode 0005y20r.

Den skal jeg ha i stuen når jeg orker å male. Det er ikke nå, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

benhvit

lys provence

Begge disse er varme farger, lys provence har et lite skjær av lyst gult i seg men det er en hvitfarge altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle jeg hatt en kremfarge på stua hadde jeg ikke gått for lys toscana, synes ikke denne er sååååå fin, litt oppskrytt. Var så nysjerrig på denne, så nåe vi bygde huset vårt, valgte jeg et soverom i denne. helt ok farge men ingenting mer.

Hadde gått for benhvit eller eggeskall.

Vi har cafe latte på stua vår nede, er veldig fornøyd med den, men hadde nok ikke valgt den i dag, selv om denne er veldig lys og blir veldig pen om kvelden. Er ikke så gul som lys toscana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lys provence på stue, kjøkken og gang, er veldig fornøyd med den fargen. Blir ikke for kaldt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min smak er lys Toscana for "gul".

Jeg har malt panel i min stue.

Fargen heter Ida. (Lady)

Kjempefornøyd med den.

En annen farge er Eva.

Den er litt mer "kitt"-farget.

Spør i farvehandelen så får du med deg de litt større fargeprøvene.

De små lappene er det vanskelig å få noe godt inntrykk av om hvordan det vil bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for masse svar. Skal sjekke dem alle sammen.

Kom gjerne med flere forslag :)

Har testa Magnolia. Den ble iallefall ikke riktig. Synes den var veldig grålig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De små lappene er det vanskelig å få noe godt inntrykk av om hvordan det vil bli.

ja det synes jeg også, ofte ser det veldig fint ut, men så er det f.eks for mye rosa i den, og det vises veldig godt på en stor vegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Fargenyansene oppleves forskjellig alt etter hvilket lys du har, så det kan absolutt være lurt å kjøpe en prøveboks.

Lys Toscana ble for rosa hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen butikker har ferdigmalte prøver på tre og de blir ganske annerledes enn papirlappen. Spør på fargehandelen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lys Toscana er langt fra rosa hos oss. Vi har malt hele gangen i den fargen. Er profilert panel vi malte - og vi grunnet godt først selvfølgelig...

Vi fikk et tips som har hjulpet oss veldig i ettertid: se på fargekodene for å finne brekninger i malinga. Står det -B er det blått i fargen, står det -R er det rødt og Y står for gul (jeg husker ikke flere nå). Vil man ikke ha en blålig farge, ligger man da unna de det står -B på... Vi har to ganger bomma på dette - og endt opp med en blåfarge etter endt maling i stedet for gråaktig som vi trodde vi så i fargehandelen. Heretter håper jeg vi vet bedre. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset 14062003! :-)

Det var jeg ikke klar over, nå slipper jeg og gå i rosa fella flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoho:

Det var nesten litt for flaut, sånn er det med selektiv hukommelse..

Innlegget er altså endret.. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest allium

Der tror jeg du tar feil.

For det første finnes G også.

Og 0005y20r betyr en fargeblanding med 20% rødt og 80% gult, i 05 styrke. 00 svart, det vil si ikke noe svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har en farge som heter Romantik på stueveggen. Den er kremfarget, og jeg liker den veldig godt.

Benhvit har vi på soverommet, den er også fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv vært i denne valgetskvalerfasen for bare litt siden, men vi valgte DUN til stua våres. Det ble knall fint og har fått mange positive tilbakemeldinger. Vi prøvde bl.a caffe latte og en hvitere farge, men falt pladask for nettopp Dun.

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...