Gå til innhold

Oppdaget sår på pus :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget et sår på baklåret til pus i går. Nå er jeg litt bekymret for pusen. Hun har tydeligvis vondt når vi tar på det, da hun prøver å bite. Det kjennes litt klumpete der såret er, men virker som akkurat det er bare ytterst i huden. Tenker kanskje hun bør til veterinær?

Samboeren min mener dette ikke er nødvendig. Såret er også begynt å gro. Pusen er foresten i fin form. Bare jeg som et hysterisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følg med såret. Hvis det blir betent tar du henne med til dyrlegen, ellers er det greit å la det gro i fred. :)

Skrevet

Hvis såret skyldes et bitt fra en annen katt (noe sår på katter ofte gjør) så kan du risikere at det gror på overflaten mens betennelsen utvikler seg fra bunnen av bittet og skaper en vond klump.

Dette kan være smertefullt for katten, og når du sier at det er klumpete og at katten har vondt, så er det et tegn på at såret bør sjekkes.

Du kan selvfølgelig prøve å ta av skorpen og klemme for å se om det kommer ut puss, men det er vanskelig å rense et kattebitt selv, så hvis det fremdeles er klumpete over helgen, syns jeg du bør vurdere en tur til veterinær.

:heks:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...