Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg eller er det fler som mener att det er veldig mye press på hvordan man skal se ut i dagen samfunn ?

Hvorfor kan ikke folk få se ut som de er uten att de skal bli mobba eller snakket om?

Anonymous poster hash: 1b946...6df
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig.. Ikke rart man får komplekser for småting og at flere og flere opererer seg. Folk er generelt litt for opptatt av andre mennesker, hvordan de ser ut og hva de foretar seg..

Skrevet

Det er trist å se pene, vakre mennesker som legger seg under kniven å endrer hele utsende sitt.

Alle mennesker er nydelige. Mennesker i dag er veldig på att det yttre skal være så perfekt.

Alle mennesker er vakkre. ;)

Anonymous poster hash: 1b946...6df
Skrevet

Alle mennesker er ikke vakre, nei. De færreste er vakre, men det er synd at samfunnet er lagt opp til at alle må være vakre.

Anonymous poster hash: 0efef...5f5

Gjest Euforia
Skrevet

Jeg håper dette er en greie som vil gå over etter hvert, men jeg har mine tvil...

• Liker 1
Skrevet

Hva som er vakkert er jo ganske relativt og subjektivt da...

Gjest Euforia
Skrevet

Hva som er vakkert er jo ganske relativt og subjektivt da...

Selvfølgelig, men det er ikke å stikke under stol at det er visse ansiktstrekk/frisyre/kropp som går for å være vakrere enn andre.

Skrevet

Jeg har gått imot det! Det er press på å ha exstensions så jeg klipper meg kort. Det er press på å ikke ha noe hår, så jeg lar mitt gro! Og jeg har faktisk mer selvtillit pga det. Jeg føler meg sterk som skiller meg ut og ikke følger strømmen ;) vær som du selv ønsker!

Anonymous poster hash: 6729e...0e4

• Liker 1
Skrevet

Alle har ulike syn på hva som er vakkert eller ikke. Alle er forskjellige; uansett hvordan du ser ut vil det alltid være en person der ute som vil si du er vakker. Ihvertfall en! :)

Vi mennesker presser oss selv for hardt. Det er faktisk mange der ute som ikke bryr seg om hvordan man ser ut. Det finnes menn og kvinner som liker rødt hår, det finnes menn og kvinner som liker overvekt, det finnes menn og kvinner som liker kort hår eller skallede, alle er ulike. Det er bare ikke alltid så lett å finne den som liker deg for den du er. Man må bare være tålmodig.

Det er et stort press fra samfunnet og. Om du ikke ser sånn eller sånn ut, kan du ikke bli modell.

Du må være så tynn, så høy, du må trene, du må spise sunt, ellers kan du ikke jobbe her eller der. Ser du altfor bra ut, kan du ikke kle deg fint, ser du ikke bra ut, må du kle deg fint. FOR mye press!! Og det synes jeg er feil.

Men så presser vi oss selv mye også. Vi ser på TV at mennene i filmene liker tynne, trente kvinner med store pupper og tynne bein. Men ikke alle menn i den virkelig verden bryr seg om det! Ja, mange gjør det, men likevel er det mange andre som har en helt annen smak, eller som rett og slett ikke tenker på utseende i det hele og det store.

Vi presser hverandre og oss selv for mye til å se "perfekt" ut, mens egentlig... egentlig er ingen helt perfekt. Sånn er det bare :)

• Liker 3
Gjest Summers
Skrevet

Synes det er omvendt alt for få som gjør sitt beste.

Skrevet

Jeg syns det er ekstremt rart å se hvor mye vi fokuserer på hvordan vi tar oss ut for andre :o

Har ei venninne som er helt ekstrem. Hun var på hyttetur sammen med meg og kjæresten og sin egen kjæreste. Det første hun gjorde når hun stod opp var å smøre ansiktet inn med sminke. Jeg mener halloo, vi er i skogen, og det er jo bare oss!
Hun kan ikke gå ut av døren før hun har ransaket seg selv i speilet og sjekket at håret ligger slik det skal, at sminken har dekt fint osv.
Hun er til tider opptatt av vekt, og trykker seg selv ned ved å si at hun er så feit og slikt(noe hun absolutt ikke er)

For min del ser det utrolig slitsomt ut. Jeg liker å gjøre meg flid jeg og, men jeg orker rett og slett ikke sminke meg hver dag. Jeg føler meg slitt og tung i ansiktet da, uansett hva og hvordan jeg sminker meg. Jeg har ingen planer om å slanke meg, selv om jeg er rund. Men jeg vil gjerne spise sunt og gå turer for psyken og innsiden min sin del.
Samfunnet skaper usikre mennesker. Men vi er alle vakre uansett hva sidemannen sier!!

Anonymous poster hash: 8a4fa...9e3
  • Liker 1
Gjest Nanne70
Skrevet

Synes det er omvendt alt for få som gjør sitt beste.

Og der ga du egentlig et godt eksempel på presset om å se bra ut!

Gjest Tigress
Skrevet

Eg likar litt press, eg, det får meg til å skjerpe meg.

Skrevet

Det er mye press men jeg vet ikke hvor presset folk "føler" seg?

Når jeg ser rundt meg ser jeg mange kvinner som tydelig spiser godt, forlater huset i joggebukse og kommer på jobb med ugredd hår.

Nå synes vel noen det er "diskriminerende" å poengtere ;) Men poenget er at de som legger seg under kniven for å fikse et allerede "perfekt" utseende er i minoritet.

Anonymous poster hash: 16fdf...71f
Skrevet

Mange legger press på seg selv, spørsmålet jeg begynte å stille meg selv var "hvem prøver jeg å være perfekt for?".

Fant etterhvert ut at det hvertfall ikke var meg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...