Gå til innhold

Enslig og mor til tenåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er enslig med en datter på 13 , og syntes vi krangler så mye , skal så lite til før hu blir sur , og når hu blir sur blir jeg det Også. Blir helt satt ut mang en gang. Det eneste hun bryr seg om for tiden er venner og atter venner , ikke mange timene i døgnet jeg ser hu , og på de timene er hu stort sett irritert for ett og annet , noen med erfaring her inne ?

Anonymous poster hash: f88bb...8c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres helt standard ut for meg.

• Liker 3
Gjest BabyBlue
Skrevet

Omtrent alle 13 åringer oppfører seg slik, spesielt jenter. Skyldes av helt naturlige hormoner og et ønske om løsrivning fra foreldrene sine. Hadde vært mer bekymret om hun oppførte seg helt feilfritt og ville være hjemme his mamma.

Skrevet

Ikke fortvil. De sureste tenåringene blir ofte de flotteste voksne. Man må bare ikke ta det personlig alt som blir sagt og gjort. Men det er en prøvelse, ja det kan jeg skrive under på.

Skrevet

Helt normalt, en 13-åring bruker vanligvis å krangle med moren sin. Ting vil bli litt bedre hvis du klarer å godta at slik er det bare, ungen har begynt løsrivelsesprosessen. Klarer du å forstå/godta det, så kanskje du unngår å bli så sur, når hun blir sur. Å da har du kommet langt på vei.

• Liker 2
Skrevet

Vært bekymret hvis trettenåring hele tiden ville vært sammen med mamma. Er du sikker på at du ikke føler deg ensom og forventer at datteren din skal holde deg med voksen selskap siden du fokuserer på at du er enslig?

Anonymous poster hash: c4bb9...86c
  • Liker 2
Skrevet

Dette høres helt normalt ut.

Og for din egen del må du bare godta at dattra di ikke er "venninna" di.

• Liker 3
Skrevet

Det er slik de som oftest er. Du har bare noen få år igjen med dette og så er det over etterhvert.

Vær bare glad for at hun følger en normal utvikling og er i en prosess der hun gradvis går mot det å klare seg selv.

Forsøk å ikke vær sur og nebbete tilbake eller la henne kave deg opp,jenter i denne aldreren fungerer nesten likt som barn i toårstrassen, bortsett fra at de selvfølgelig må behandles som om de er tenåringer. Du kommer langt med å gjøre som en ofte gjør med små barn i trassalderen - gi valg som ikke er reelle valg, la de få klare en del ting selv, ikke heng deg opp i konflikter osv.

,Det hjelper å se litt humoristisk på dette,samtidig som hun nesten må få tilsnakk når hun går over streken mht. oppførsel mot deg - for vi foreldre er jo også mennesker.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar alle sammen , og til svar til en av dere , jo føler meg ofte ensom , men ikke det jeg forventer hu skal holde meg med selskap , bare att jeg syntes ting tar av med det venne greia , hu må ha noen rundt seg hele tiden , ikke en helg ikke hu har veninne på over natting , virker som hu ikke finner noe ro for seg selv i det hele tatt. Jeg har 3 eldre barn også men de var ikke slik , jeg prøver lage avtaler med hu men lykkes ikke , slik som på mandag da store søster kom hjem på besøk i to dager , da hadde hu lovet søster sin være her sammen med hu for som hu sa det er skjeldent de ser hverandre da søster har flytt hjemme fra , men vi så henne knapt , var som blåst bort att hu hadde lovet noe som helst , slik holder hu på gang på gang , bryter av taler hu selv har vært med å lage

Skrevet

Bryte avtaler er ikke akseptabelt. Og det må hun få klar beskjed om.

Skrevet

Takk for svar alle sammen , og til svar til en av dere , jo føler meg ofte ensom , men ikke det jeg forventer hu skal holde meg med selskap , bare att jeg syntes ting tar av med det venne greia , hu må ha noen rundt seg hele tiden , ikke en helg ikke hu har veninne på over natting , virker som hu ikke finner noe ro for seg selv i det hele tatt. Jeg har 3 eldre barn også men de var ikke slik , jeg prøver lage avtaler med hu men lykkes ikke , slik som på mandag da store søster kom hjem på besøk i to dager , da hadde hu lovet søster sin være her sammen med hu for som hu sa det er skjeldent de ser hverandre da søster har flytt hjemme fra , men vi så henne knapt , var som blåst bort att hu hadde lovet noe som helst , slik holder hu på gang på gang , bryter av taler hu selv har vært med å lage

høres ut som meg:P jeg nærmest flytta ut:P hente mamma så meg til middag:P

Skrevet

Forferdelig mange orddelingsfeil. Det gjør det helt grusomt å lese!

Anonymous poster hash: bf023...391
Skrevet

Ja slik føler jeg det blir her å ,hadde hu kunnet hadde hu droppet middag å glatt ,

Skrevet

Kanskje du kan lage noen avtaler sammen med henne? F.eks. at dere alltid spiser middag sammen de og de dagene, at dere har felles middag og frokost minst en gang i helgen. Det er jo viktig at du får vært med din datter og får snakket med henne om hva som skjer i hennes hverdag med tanke på skole, venner, interesser osv :)

Anonymous poster hash: 38b29...409
Gjest Arbeider
Skrevet

kan dere se noe på tv sammen? eller ser hun ikke på tv?

Skrevet

Jo , vi ser på tv sammen av og til , og middag i helger føler jeg har blitt til ett stress uten like , hu sluker mat i seg i full fart, for enten skal hu og veninne ,som overnatter og spiser her ut å treffe venner ,eller de skal på pc prate med folk ,som hu sier, så blir rene maraton ,

Skrevet

Jeg har en sånn jente, men hun er bare 10 år. Jeg har skjønnt at det er meg hun tar det ut på og ikke på sin far. Det er utrolig frustrerende. Hun har alltid vært så grei å ha med å gjøre.

Skrevet

Hei caprini

Ja merkelig dette der , hu bor annen hver uke hos meg og pappa sin , men hos han går alt greit , lurer på om hun føler hun kjenner meg bedre enn hun kjenner far sin, att hun på en måte tør prøve ut mer med meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...