Gå til innhold

Hjelp til bryllupsbudsjett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gifte meg om ett år og prøver å få på plass et budsjett. Men, det er poster der som jeg virkelig ikke har noen anelse om, feks hva koster brudesminking og hårstyling? Og hvor mye bør jeg regne med i brudebukett/blomster? Noen som kan dele erfaringer?

Anonymous poster hash: 844d6...1f3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt etter hvor du bor, hvor fancy du skal ha det osv.

Hår kan bli gjort av venninener til opp i flere tusen

Sminke kan bli gjort av frisør eller makeup artist

Hvilken type brudebukett skal du ha ?

Hvor stor er budsjettet ?

Fortell litt mer så blir det lettere å hjelpe :)

Skrevet

Bor i Trondheim og tenker ikke sånn super fancy, men fint liksom. Har sett for meg en litt spesiell brudebukett. En lang grønn, som ser ut som den er litt strikket og som henger. Også skal det være calaliljer. Også enkle liljer med noe grønt som bordpynt. Ikke oppsatser, men liggende i lengder på bordet.

Anonymous poster hash: 844d6...1f3

Skrevet

Det er veldig forsjellig hva brudebuketter koster, her jeg bor er de visst veldig mye dyrere enn andre områder i landert. Ring rundt til blomsterbutikken å forklar hvordan du vil ha blomsterbuketten å så hør hva det vil koste. Samme med bordpynt.

Skrevet

Når jeg har ringt rundt til frisører i Drammen ligger brudefrisyre på ca 1.000kr pr time. Så da kommer det litt an på hvor omfattende hårfrisyre du skal ha :) Sminke har jeg ikke spurt så mye om, men mener jeg hørte at det lå på ca 700kr. Bukett varierer, men da jeg så på lang dråpeformet var de ganske dyre! Ca 2.000 kanskje. Kommer an på om du sløyfer roser og går for en billigere blomst som nelliker.. Tror vanlige runde buketter lå på ca 1.000kr. Så da har du sånn ca ;) De fleste blomsterbutikker har forresten permer med bilder og priser på diverse buketter som man kan titte på :)

Skrevet

Bryllupskaka kan komme på 4-5000, alt ettersom hvor mange gjester det blir :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...