Gå til innhold

Tips til leppestift? (Blond, ung jente)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Jeg har så problemer med å finne leppestifter..

Mine er små og smale, også har jeg ingen markant leppekant siden jeg har vært plaget med herpessår på overkroppen i mange år.

Jeg er blond, med blå øyne og kald hudtone. Leppene mine har en litt dyp, kald rosa farge, som kinnene mine. Og de kan fort bli blå når det er kaldt.

Jeg opplever at fargen på leppene mine alltid skinner gjennom leppestift, med mindre fargen på leppestiften er knall rød, burgunder eller mørk brun (-noe jeg ikke kler som 22-åring). Og ofte blir leppestiften bare seende ut som "møkk".

Hva kan jeg gjøre?

Jeg har kun prøvd leppestiften fra de "vanlige" sminkemekene man finner på butikker som lindex, Cubus og vita.

Har dere tips og triks?

Eller anbefalinger?

Anonymous poster hash: 28c9b...202

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en fin rosa lipgloss? Da vil det skinne litt og derfor vil kanskje ikke den virkelige fargen vises like godt igjennom. . Jeg synes også at lipgloss er friskt og fint så lenge den ikke er for lys rosa (i forhold til hudtonen)

Skrevet

Jeg er veldig glad I MAC sine stifter. Jeg syntes hele sammlingen er fantastisk og mange farger å velge mellom. Men det er gjerne vanskelig å få tak i om du ikke er i Oslo eller Bergen.

Har du forsøkt lipliner? Det hjelper nok ikke med størrelsen på leppene dine, men fyller du inn leppene dine vil din orginal farge neppe skinne igjenom.

Når du er ung og har naturlig farge på leppene er det vel bare bra? Det er jo en farge som vil kle deg uansett, så en lipgloss som lar fargen skinne gjennom kan ikke være så farlig?

Rød er en farge som kler alt og alle uansett alder, du må egentlig bare finne riktig tone for deg. Spør i butkken, så finner de fram ting så du kan prøve ting på. Gå gjerne på en sminke butikk og test dyrere varer, så kan du ta kunnskapen de deler med deg til ett billigere sted og lete etter noe i samme tonene som de anbefalte. Jeg har opplevd at de på cubus gledelig hjelper med sminke om du spør og, men vet ikke om et er vanlig alle steder. Kan jo eventuelt forsøke det og.

Anonymous poster hash: 7d0d6...8b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...