Gå til innhold

Vil ha en hund til!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres nok ut som en trassig liten drittunge når jeg skriver dette, men det får bare være.

Jeg kan ikke få barn og har derfor for en god stund tilbake gått til anskaffelse av en hund. Jeg elsker hunden min og han går virkelig foran det aller meste. Han får rikelig med turer, stimuli, lek, kos og det beste jeg kan finne av mat. Han er forsikret og jeg ville betalt hvor mye som helst for at han skal ha det bra, men.. Jeg føler at selv om jeg gir han alt dette så vil selskap med en hund til gjøre det enda bedre for han når jeg er på jobb el. Problemet er bare det at mannen ikke vil ha en til. Vi har økonomi og tid til det så det er ikke det som er problemet, men han er lat så han vil ikke ha en til. Han mener det er slitsomt.

Jeg vil virkelig ha en hund til.. Hva tenker dere? Kan jeg mase meg til en til?

Anonymous poster hash: 679c1...f14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres nok ut som en trassig liten drittunge når jeg skriver dette, men det får bare være.

Jeg kan ikke få barn og har derfor for en god stund tilbake gått til anskaffelse av en hund. Jeg elsker hunden min og han går virkelig foran det aller meste. Han får rikelig med turer, stimuli, lek, kos og det beste jeg kan finne av mat. Han er forsikret og jeg ville betalt hvor mye som helst for at han skal ha det bra, men.. Jeg føler at selv om jeg gir han alt dette så vil selskap med en hund til gjøre det enda bedre for han når jeg er på jobb el. Problemet er bare det at mannen ikke vil ha en til. Vi har økonomi og tid til det så det er ikke det som er problemet, men han er lat så han vil ikke ha en til. Han mener det er slitsomt.

Jeg vil virkelig ha en hund til.. Hva tenker dere? Kan jeg mase meg til en til?

Anonymous poster hash: 679c1...f14

Vi har to hunder. Ja, det er koselig, men fytti så mye jobb det er også.

Har fra før en litt eldre tispe. Stille og rolig, gjør lite av seg og er veldig behagelig å ha rundt seg.

I sommer fikk vi en valp som snart er 6 mnd. Vi fikk virkelig sjokk, hadde helt glemt ut hvor mye arbeid en valp egentlig er. Å dette er ikke den mest aktive hunden jeg har vert borti. Hun er lydig og hører godt etter, hun er også veldig flink med tisse og alene trening.

Det vi synest er mest stress er å alltid passe på hva du legger fra deg hvor. Ellers kan det fort bli tyggeleke.

En valp må på do myyye oftere enn en voksen hund, gjerne flere ganger i timen. Aller helst når det passer dårligst, midt i maten eller middags luren, til og med på natten.

Den voksne hunden må alikevell ha trening og alene kos/tid, samme må valpen.

Det blir fortere skittent inne, du kan nesten gange husvasken med to.

Men det er klart det er mange gleder også. Hunden får en lekeksmerat som kan gi mye glede og stimuli.

Du får dobbelt opp med kos, og en ekstra venn i hverdagen.

Jeg tror personlig at jeg ikke hadde orket styret med to hunder alene. Så hvis mannen din ikke vil være med å dra lasset faller mye på deg.

Men hvis dere er forberedt på det er det mye glede i to hunder!

Det som kan være lurt å ha i bakhodet er at to hunder ikke går like godt i lag alltid. Hva gjør du hvis hundene ikke takler å være sammen?

Beklager rotete innlegg, ble skrevet litt i hastverk på telefon :)

Anonymous poster hash: 3de79...a8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...