AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #1 Skrevet 4. oktober 2013 Noen som vet hvordan jeg kan finne psykologer som driver med psykoanalyse eller psykodynamisk terapi? Jeg er avhengig av å gå til en som har driftsavtale. Har forsøkt kognitiv terapi i lang tid og det fungerer ikke for meg. Jeg har mye problemer om bunner i vanskelig oppvekst og mobbing/utestengelse. Føler kognitive terapeuten bare var opptatt av her og nå samt fremover, men jeg har stort behov for å fordøye mye fra tidligere... Noen andre som har forsøkt flere ulike behandlingsmetoder? Selv synes jeg det virker som at nesten alle de med driftsavtale / på DPS bruker kognitiv terapi Anonymous poster hash: 06824...455 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #2 Skrevet 4. oktober 2013 Du vet at psykoanalyse som metode ikke er særlig vanlig lenger? Spesielt ikke freudiansk, av åpenbare grunner. Du kan jo høre med hver enkelt psykolog, hvilke metoder de spesialiserer seg i. Anonymous poster hash: 1f7fd...f2f 3
Pringle Skrevet 4. oktober 2013 #3 Skrevet 4. oktober 2013 Nettsidene til Helse Midt-Norge og Nord har gode oversikter over psykologer og psykiatere som har driftsavtale, med både spesialiteter og åpningstider. I andre deler av landet må du kontakte hver enkelt.
Kommode Skrevet 4. oktober 2013 #4 Skrevet 4. oktober 2013 Her, feks http://www.instpsyk.no/psykoterapi/psykoterapeuter/ Det står ikke hvem som har avtale og ikke, men det kan du jo finne ut feks ved å sammenlikne med listen over psykologer med avtale i ditt område.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #5 Skrevet 4. oktober 2013 Kognitiv terapi er visst den nye, nasjonale religionen, har jeg inntrykk av. Jeg har også prøvd det ex antall ganger, uten særlig virkning. Men dessverre er dette en terapiform som nesten alle bruker som eneste løsning på folks problemer. "Tenk deg glad, og problemene vil forsvinne"...Ja, satt litt på spissen, så er det litt slik det er. Anonymous poster hash: 8046a...59f 3
Gjest bråkar Skrevet 5. oktober 2013 #6 Skrevet 5. oktober 2013 Det er fremdeles slik at svært mange leger og psykologer tar ulike former for psykodynamiske og psykoanalytiske utdanninger. Og de virker:-) Du vet at psykoanalyse som metode ikke er særlig vanlig lenger? Spesielt ikke freudiansk, av åpenbare grunner. Du kan jo høre med hver enkelt psykolog, hvilke metoder de spesialiserer seg i.Anonymous poster hash: 1f7fd...f2f
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #7 Skrevet 5. oktober 2013 Dette er en utrolig fin tilnærming og den virker! Spør den enkelte terapeut. Du har også rett på å ha innflytelse over din behandling og dpset må tilpasse seg det om de har noen med den kompetansen (men her svikter mange). Mange avtalespesialister har denne etterutdanningen. Ring og spør selv hvordan de jobber. Inst for psykoterapi sin liste er også ok - men den er ikke komplett. Ring der - de kan også videreformidle ønske om behandling til de som tar etterutdanningen sin der. De får refusjonsavtale med et begrenset antall pasienter, nye kull starter opp rundt omkring i norge hvert semester. Psykoanalytisk institutt har også oversikt - nesten alle analytikere bor på østlandet, men du har noen i bergen og trondheim også. Noen som vet hvordan jeg kan finne psykologer som driver med psykoanalyse eller psykodynamisk terapi? Jeg er avhengig av å gå til en som har driftsavtale. Har forsøkt kognitiv terapi i lang tid og det fungerer ikke for meg. Jeg har mye problemer om bunner i vanskelig oppvekst og mobbing/utestengelse. Føler kognitive terapeuten bare var opptatt av her og nå samt fremover, men jeg har stort behov for å fordøye mye fra tidligere... Noen andre som har forsøkt flere ulike behandlingsmetoder? Selv synes jeg det virker som at nesten alle de med driftsavtale / på DPS bruker kognitiv terapiAnonymous poster hash: 06824...455 Anonymous poster hash: 6c0a0...3e5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #8 Skrevet 5. oktober 2013 I tillegg er det mange som har utdanning i intesiv korttidsdynamisk psykoterapi. Den er mer intens og kortvarig enn psykoanalytisk terapi - likevel mye grundigere og gir deg mye bedre tid enn kognitiv terapi, Anonymous poster hash: 6c0a0...3e5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #10 Skrevet 7. oktober 2013 Hvor bor du, ts? Bor på østlandet. Anonymous poster hash: 06824...455
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå