Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min daværende kjæreste flyttet sammen til Trondheim for å studere i august. Vi bodde da sammen i underkant av en måned, med fadderuker, sosiale arrangementer og det som hører til (hver for oss) når man er student i ny by, før han slo opp med meg (etter jeg hadde lirket ut av ham at noe var galt).

Helt ærlig så fatter ikke jeg hva som har skjedd. Han mener følelsene ikke er der de burde være, og at vi har "glidd" fra hverandre. Jeg mener han burde hatt noen tanker om det før han tok meg med til Trondheim, for da kunne jeg i hvert fall valgt om jeg ville være her eller ikke. Jeg valgte å starte mine studier nå på grunn av ham (for jeg ville satse, avstandsforhold er ikke min greie), og hadde virkelig sett fram til å leve der sammen med ham. Hadde det ikke vært for ham, kunne jeg heller studert i hjembyen min uten studielån osv.

I etterkant har ting vært noe forvirrende. Vi har jo måttet bo sammen i en måned, før han fant seg noe nytt, og mye av tingene hans er her enda. Noen ganger fungerer det fint mellom oss, og vi prater sammen med en vennlig tone. Blir det for godt "humør" i heimen, driver han og tuller med meg, legger armen sin over meg når vi skal sove, "Snapper" "sap" til meg og oppfører seg som om da vi var sammen (minus sex såklart). Når han da tar opp at vi må fordele ting, kjenner jeg at han får fram det verste i meg. Jeg blir rett og slett utrolig sint, og det ender med krangling fra begge kanter, og at en av oss bare må forlate stedet. I tillegg har han forventninger om at jeg skal hjelpe ham med å flytte ut, og noe i meg vil jo det - for jeg vil så gjerne at vi skal forbli venner.

Da han dumpet meg var jeg deprimert. Dere kan kanskje tenke dere til hvordan den depresjonen ble etter bruddet. Ville bare drepe meg selv.

Jeg vet i grunn ikke hva jeg vil med dette. Kanskje vil en del av meg ha ham tilbake, men han har virkelig såret meg, og jeg ble så utrolig skuffet da jeg ofret mye for å være med ham, og det viste seg at han hadde det så enkelt for å "kvitte seg" med meg. Jeg lurer på hva som foregår i hodet hans (om noen kanskje tror de kan forstå), jeg vil at han skal angre, og jeg vil ha råd til å komme meg videre. Nå har jeg bestemt meg for å bli i Trondheim (ihvertfall til jul) så får vi se..

Takker for eventuelle svar. :-)

Anonymous poster hash: 39956...cad

Anonymous poster hash: 39956...cad

Anonymous poster hash: 6f93c...747
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han vil være singel i studietiden?

Er vel ganske vanlig.

Anonymous poster hash: 681d3...978
Skrevet

Å flytte pga kjæresten er en dårlig ide. Du må flytte fordi du har fått jobb eller studieplass der. Ikke fordi kjæresten flytter dit. Forhold tar slutt, og dette må man være forberedt på. Plutselig sitter man der med skjegget i postkassa.

Lev ditt eget liv og oppfyll dine egne drømmer. Ikke dilt etter andre.

Anonymous poster hash: c703e...8e4
  • Liker 1
Gjest Arbeider
Skrevet

Gjort er gjort og spist er spist. Nå har du flyttet til Trondheim kanskje Norges beste studentby, ikke til helvete. Fokuser heller på de postive sidene ved å ha flyttet, det er ingen som angrer på ett års studielån når de er gamle og ser tilbake på livet de levde.

• Liker 5
Skrevet

Ikke rart at du blir sint under fordeling av ting, han flørter masse med deg og gir deg håp eller et ubevisst håp men det er slutt for det. Jeg hadde tatt en prat med han, sagt at han må slutte denne flørtingen fordi han gir deg helt feil inntrykk, er det slutt så er det slutt. Vær kald mot han.

Hvor lenge var dere sammen?

Husk at det finnes mange flotte menn der ute, lev livet ditt og finn deg en ny fyr. Ike sett livet ditt på vent pga en eks, gå videre med livet ditt ;)

Anonymous poster hash: 5da59...157

• Liker 3
Skrevet

Gjort er gjort og spist er spist. Nå har du flyttet til Trondheim kanskje Norges beste studentby, ikke til helvete. Fokuser heller på de postive sidene ved å ha flyttet, det er ingen som angrer på ett års studielån når de er gamle og ser tilbake på livet de levde.

Enig. Dessuten er det mange som flytter bort sammen med kjæresten sin, man skal da ikke måtte dumpe kjæresten fordi en vil studere. At du ikke skjønte at han ville dumpe deg trenger ikke være din feil, da han ennå oppfører seg som at dere er sammen.

Anonymous poster hash: 5da59...157

Skrevet

Syns du burde prøve å holde ut i Trondheim jeg. Uansett hvor du er kommer du til å slite med bruddet, så prøv hvertfall! Jeg har studert i Trondheim selv, beste året i mitt liv :) Regner med du har ditt eget nettverk og andre folk du kan henge med. Meld deg inn i ulike aktiviteter så blir nok dagene litt lettere skal du se. Og du, sett grenser mot han exen din. Det er ikke ok sånn som han behandler deg. Har han masse ting hos deg kan du evt avtale at du setter de hos en kompis av han eller noe, så slipper dere ha kontakt.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 0b498...ec2
  • Liker 3
Skrevet

Meld deg inn som frivillig på noe student aktiviteter. Jeg ble også dumpet tidlig i studiene og følte meg veldig ensom, da jeg ble med å jobbe som frivillig endte jeg opp med masse nye venner og et kjempe fint år.

Anonymous poster hash: 3ca56...19f
  • Liker 2
Skrevet

Enig med Arbeider. Du kan irritere deg grønn over tosken som ikke hadde kommet fram til den konklusjonen før, men det hjelper så lite. Så da er det bare å gjøre det beste ut av det. Trondheim er en flott by å studere i, så jeg tror du etterhvert kommer til å trives der, også uten eksen. Støtter for øvrig forslaget om å få ut tingene hans så fort som fy og så kan du starte ditt eget liv. Slik som han skvalper fram og tilbake nå er ikke til særlig hjelp for deg.

• Liker 2
Skrevet

Eg ville ALDRI ha hjulpe han flytte. Herregud, for en pudding! Noe må han da klare å fikse sjøl...

Anonymous poster hash: 002f2...db2
  • Liker 1
Skrevet

Setter så utrolig pris på svarene deres!
Vi var sammen i nesten 2 år før vi flyttet hit. Det er utrolig gode råd dere kommer med, men jeg tror dere også vet at det er vanskelig. :-) Noen dager er jeg sånn - NÅ skal jeg være iskald, streng, og kun "praktisk". Og så sprekker bobla mi og jeg kjenner bare for å grine. Nei, det er ikke lett. Jeg har fått et fint nettverk her, synes jeg. Der er det litt værre med ham, og det er synd å si at jeg koser meg med det. :-)

Anonymous poster hash: 6f93c...747
  • Liker 1
Skrevet

Det tar tid å bearbeide følelser etter et brudd. Siden dere flyttet i august så er det enda temmelig ferskt. Så lenge du har fått et bra nettverk allerede så tror jeg du har tatt en lur avgjørelse når du har bestemt deg for å bli der fram til jul i allfall. (Du skal se du velger å bli resten av studietida også når du først er kommet så langt ;) )

• Liker 1
Skrevet

meld deg på NTNUI dans, da får du deg venner og masse gøy trening automatisk!

Anonymous poster hash: 063ce...fd5
Skrevet

Han har sannsynligvis fått et godt øye til en annen jente. Er ikke sikkert hun er interessert i retur en gang, men hun har sikkert flørtet litt med han og gitt han forhåpninger, og så mister han følelser for deg. Typisk umodne guttevalper.

Anonymous poster hash: a434e...f3b
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...