AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #1 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg undres. Ønsker ikke at noen tar seg nær av dette, dette er bare min personlige undring og tanker jeg har hatt en stund i ny og ne. Jeg opplever at kvinner som er relativt pene fra skala 8-10 (over normalt om noen kan forestille hva jeg mener) og gjerne uavhengig av personlighet har større sjanse for å få flere dater enn mindre attraktive damer. Noen vil nok si seg enig i dette, tror også det er noe studie under dette. Fordi dagens samfun handler mer om sex enn reproduksjon. Jeg opplever personlig av de pene jeg møter fra alder 18 til 34 kan ha kjæreste i større grad enn å være gift, og å være gift lenger enn å ha en familie. Jeg tenkte at dette hadde med at pene damer ofte finner pene menn ,og fordi begge er mer opptatt av utseende, men jeg finner ikke dette sansynlig i de fleste tilfeller. Jeg opplever i byen, mens jeg sitter på bussen, venner og kjente som er mindre attraktive i utseende gifter seg raskere, og får barn raskere. De får også flere barn. Men er det fordi de er mer desperate til å få sin arv videre, tenker de at man ikke er verdt noe mer og er mindre kresne? Er det færre uatraktive karrierekvinner og dermed ikke har noe å utsette? Men jeg opplever jo veldig pene menn sammen med mindre pene kvinner og omvendt, likevel ser jeg at den andre gruppen får hele pakka mye tidligere enn den andre. Jeg opplever også de mindre attraktive som mye mer familiekjær enn de mer attraktive. Hvis en attraktiv kvinne ønsker barn opplever jeg at hun må vente. Hos en mindre attraktiv kvinne får hun den familien hun ønsker mye tidligere. Jeg opplever også mange alenemødre som mindre attraktive enn større attraktive kvinner med barn og uten mann i ung alder. Eller har det mye mer med personlighet å gjøre enn utseendet? Jeg tar ikke opp de som ikke hører hjemme her. Det er så klart noen som har det fint og andre ikke så fint på begge sider av skalaen også. Men jeg observerer dette mye rundt meg. Hvis vi går så langt tilbake som ueksiterende prevensjon, vil man ikke kunne se noe særlig forskjell, for barn kom vel ut uanmeldt litt oftere:p Kan dette ha noen sammenheng tror dere? Noen som har tenkt det samme, eller har jeg bare vert oppmerksom på det ene og ikke alt? Nb: jeg har ikke lest meg igjennom noe fakta, i verken bøker eller på nett.Anonymous poster hash: a3bb2...16d Anonymous poster hash: a3bb2...16d 3
Gjest RockOn Skrevet 4. oktober 2013 #2 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg er lite pen, og fikk barn tidlig. Hvis midten av tjueårene kan kalles tidlig.. Men barnet var ikke planlagt, så hadde det ikke vært for det så hadde nok ikke jeg fått barn før i 32-35 år alderen tenker jeg. Så stemmer nok ikke for alle..
Gjest Faerunpedia Skrevet 4. oktober 2013 #3 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg har aldri sett en slik sammenheng og det høres rart ut.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #4 Skrevet 4. oktober 2013 Pene damer vil vel pløye over flest mulig før utseende falmer, de stygge er mindre billige. Anonymous poster hash: 8698b...cea
Gjest winston Skrevet 4. oktober 2013 #5 Skrevet 4. oktober 2013 Jess, da er jeg minst 8 på skalaen. 3
Havbris Skrevet 4. oktober 2013 #6 Skrevet 4. oktober 2013 Her var det drøssevis av variabler. Skalasett under 8 av 10 (hva i huleste er dette slags skala). Beklager - jeg skjønner ikke problemstillingene dine. Jeg traff mannen min da jeg var 34, er normalt utrustet mht utseende (veldig pene øyne), har høy utdanning og har fått 2 barn og mannen synes jeg er bra nok. Kan du gjøre en analyse av dette? Siden jeg ikke fant mannen min før i 30-årene så betyr vel det at jeg egentlig er smellvakker men vet det ikke selv? Har du laget en del andre tråder om dette emnet? 2
Teethgrinding Skrevet 4. oktober 2013 #8 Skrevet 4. oktober 2013 Noen burde studere sosiologi. Det er vitenskaps-candy og kjøtt på beina for denne typen observasjoner. Forøvrig kan man pulverisere alle observasjonene med et lite dikt: "En svart svane observert. Alle svaner er alltid svarte. Alle observerte svaner er hvite. Alle svaner er hvite, alltid." - Science. Deduksjon/induksjon <3 1
Havbris Skrevet 4. oktober 2013 #9 Skrevet 4. oktober 2013 Hvem sin skala?? 10- skalaen. Sikkert en skala som er validert og normert for normalbefolkningen. Har ikke lest så mye om den men ser at den er i bruk på KG. Så da er den sikkert pålitelig. Den inneholder tydeligvis objektive og operasjonaliserte kriterier siden den opererer med begreper som stygg/pen på en skala. Ingen muligheter for bias her. Kjære vene.
I Grosny Skrevet 4. oktober 2013 #10 Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Den peneste, kjekkeste og tøffeste gutten på videregående ble sammen med den peneste og sprekeste jenta der, allerede på videregående. De fikk barn i ca 21 års alder og er nå over 50 og fortsatt gift. De aller kjekkeste kan få en sjanse i ung alder som de forstår at det er verdt å ta vare på. Endret 4. oktober 2013 av I Grosny
minister-mio Skrevet 4. oktober 2013 #11 Skrevet 4. oktober 2013 hva folk får seg til å sitte å tenkte på ass..
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #12 Skrevet 4. oktober 2013 Aha! Da er jeg minst en tier! Anonymous poster hash: a5e0b...3ea
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #13 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg blir sett på som veldig vakker, men har ikke noen gang tenkt å pløye over flest mulig. Er ganske ung og har funnet meg en nå som jeg vil være sammen med lenge. Vi flytter sammen snart, og håper vi en dag kan få barn sammen. Det handler ikke om utseendet til folk, men personligheten. Jeg er ikke en ONS-person, men jeg får nesten daglig tilbud om sex fra menn (til og med en som trua med å drepe kjæresten min her om dagen for jeg avviste han). Anonymous poster hash: b1005...b04 1
Havbris Skrevet 4. oktober 2013 #14 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg er en godt voksen dame og jeg synes synd på alle dere unge som er så fiksert på utseende. Det er ikke utseende som bærer dere gjennom livet. Utseende kan trigge mye, men i utfordringer videre i livet så teller ikke dette. Da skal det mer til. 6
Avalon Skrevet 4. oktober 2013 #15 Skrevet 4. oktober 2013 Skulle likt å sett en vitenskapelig forskningsrapport på dette. Jeg er nok ikke høyt oppe på denne såkalte skalaen du nevner, jeg er ikke gift, har ikke barn og nærmer meg 30 med stormskritt. Så, hvis dette du skriver skulle være fakta, burde jeg ha hatt 5 barn og vært gift
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #16 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg ser det du ser TS - kanskje de mindre pene ofte griper den første og beste kjangsen som byr seg. Videre er det kanskje heller ikke særlig vits i å jobbe for @det@ lenger.. vet ikke Anonymous poster hash: 16207...357
Gjest Crazycatlady Skrevet 4. oktober 2013 #17 Skrevet 4. oktober 2013 Jaha, har jeg aldri sett noen sammenheng med. Er ganske stort spekter i utseende på de som har fått barn tidlig, og de fleste planla det ikke. Jeg er forresten ikke spesielt pen, er over 30 og skal mest sannsynlig ikke ha barn. Da betyr vel det at jeg er for stygg til å få barn da eller noe?
Personlig12 Skrevet 5. oktober 2013 #18 Skrevet 5. oktober 2013 Så fint å høre at andre også har tenkt på dette. Veldig interessant, ikke helt utafor det vi faktisk forsker på. For ¨å være kort, jo vi har sosiale skiller her i dette landet, og dette viser seg mer og mer i det sosialdemokratise lander vi bor vi. Mennesker som blir understimulert ift sosiale, fysiske, psykiske ol, blir sett på som "underklassen". Mange av disse føder barn,er barn av.Og de kan i utgangspunktet værer flotte nydelig barn, men så leveforholdene så kan vi de som en 4 - 5. De blir mobbet, å hvor mange kjendismobbishistorier har vi ikke der. Og når du da ser disse jentene, er de pene? NOPE! Smink, styiling, ovs. WEEE 10. Der satt du å dro an. Så, stil bosted, og alt det der.
Gjest FuturePrimitive Skrevet 5. oktober 2013 #19 Skrevet 5. oktober 2013 hva folk får seg til å sitte å tenkte på ass.. Jeg vet! Også har man de som leser det andre tenker på, for så å komme med en intetsigende kommentar som; "hva folk får seg til å sitte å tenke på..ASS" Disse menneskene gjør jo virkelig SÅ mye mer med tiden sin!
Gjest FuturePrimitive Skrevet 5. oktober 2013 #20 Skrevet 5. oktober 2013 Så fint å høre at andre også har tenkt på dette. Veldig interessant, ikke helt utafor det vi faktisk forsker på. For ¨å være kort, jo vi har sosiale skiller her i dette landet, og dette viser seg mer og mer i det sosialdemokratise lander vi bor vi. Mennesker som blir understimulert ift sosiale, fysiske, psykiske ol, blir sett på som "underklassen". Mange av disse føder barn,er barn av.Og de kan i utgangspunktet værer flotte nydelig barn, men så leveforholdene så kan vi de som en 4 - 5. De blir mobbet, å hvor mange kjendismobbishistorier har vi ikke der. Og når du da ser disse jentene, er de pene? NOPE! Smink, styiling, ovs. WEEE 10. Der satt du å dro an. Så, stil bosted, og alt det der. Du er forsker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå