Lilleløvetann Skrevet 4. oktober 2013 #1 Skrevet 4. oktober 2013 Heisann. Jeg var på St. Olav til egguthenting på mandag og innsett på onsdag. Jeg blødde litt på mandag etter uthentingen, noe som er helt normalt. Har ikke sett noe blod etter dette, før idag. Når jeg stod opp idag var det to-tre ganske små dråper blod i trusa, altså ikke så mye. Jeg tenkte det sikkert var fordi jeg hadde vært litt aktiv igår, og at ett av sårene etter uthentingen hadde bristet litt eller noe sånt. Men så oppdaget jeg litt mer blod når jeg var på jobb idag. Dette var rundt 14:30, og det var lyst rosa i utfloden. Altså lite, og ikke noe friskt blod. Er dette vanlig? Dette skjedde så sent på dagen, så telefonlinjene til Fertilitetsklinikken på St. Olav var stengt. Fikk derfor ikke ringt for å høre med de om dette er vanlig. Noen som vet hva det kan være som forårsaker dette?
Angel3 Skrevet 4. oktober 2013 #2 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg hadde det samme etter uttak og innsett, men varte bare en dag og lite om gangen.
Athene Skrevet 5. oktober 2013 #3 Skrevet 5. oktober 2013 Det er ikke unormalt å blø litt. Det kan være sårene fra egguttak, tynne slimhinner etter alle hormonene og romsteringen som har vært oppe i der, eller andre ting. Så jeg hadde ikke bekymret meg for mye.
Emit Skrevet 5. oktober 2013 #4 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg hadde det likt, bare kun på papiret. Og det gikk fint
Lilleløvetann Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2013 Tusen takk for svar, alle sammen Det var sånn med meg også Emit, men har ikke merket noe siden igår ettermiddag heldigvis Får bare fortsette å krysse fingrene for at alt går bra
Emit Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 Tusen takk for svar, alle sammen Det var sånn med meg også Emit, men har ikke merket noe siden igår ettermiddag heldigvis Får bare fortsette å krysse fingrene for at alt går bra Tenker det var for tidlig for festeblødninger, så tipper det var reaksjon på lutinus. Krysser fingrene for deg
Lilleløvetann Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter #7 Skrevet 12. oktober 2013 Tenker det var for tidlig for festeblødninger, så tipper det var reaksjon på lutinus. Krysser fingrene for deg Når er det vanlig med festeblødning da..? Jeg fikk nemlig ny blødning natt til fredag, kom hvertfall tørkede blodrester rundt 12:00 igår, og det kom også litt idag.. Jeg tar Crinone (ikke lutinus), kan det være den som gjør det? Blir så nervøs..!
Silfen Skrevet 12. oktober 2013 #8 Skrevet 12. oktober 2013 Crinone gjør slimhinnene skjøre og det er meget vanlig med blødninger.
Lilleløvetann Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter #9 Skrevet 12. oktober 2013 Crinone gjør slimhinnene skjøre og det er meget vanlig med blødninger. Tusen takk for svar! Håper virkelig det bare er det som gjør det...
Emit Skrevet 13. oktober 2013 #10 Skrevet 13. oktober 2013 Når er det vanlig med festeblødning da..? Jeg fikk nemlig ny blødning natt til fredag, kom hvertfall tørkede blodrester rundt 12:00 igår, og det kom også litt idag.. Jeg tar Crinone (ikke lutinus), kan det være den som gjør det? Blir så nervøs..! Vet ikke helt når det er vanlig.. Min blødning var veldig tidlig, om det var pga lutinus eller om det festet seg da, det vet jeg ikke. Har ikke blødd noe siden, er nå 5+3. Har du ikke en lege/klinikk du kan ringe, bare for å høre? Det er jo greit å slippe å gå rundt og bare være nervøs jeg tror nok at hvis det er noe galt, så ville du blødd mye? Og når er det du skulle hatt mens?
Lilleløvetann Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter #11 Skrevet 13. oktober 2013 Vet ikke helt når det er vanlig.. Min blødning var veldig tidlig, om det var pga lutinus eller om det festet seg da, det vet jeg ikke. Har ikke blødd noe siden, er nå 5+3. Har du ikke en lege/klinikk du kan ringe, bare for å høre? Det er jo greit å slippe å gå rundt og bare være nervøs jeg tror nok at hvis det er noe galt, så ville du blødd mye? Og når er det du skulle hatt mens? Mens skulle kommet idag, og det tror jeg jammen den har gjort også.. Svidde noe så forferdelig når jeg tok Crinone idag tidlig, og fikk blødning kort tid etter. Trodde først den hadde gitt seg, men blør en hel del nå...
Emit Skrevet 14. oktober 2013 #12 Skrevet 14. oktober 2013 Mens skulle kommet idag, og det tror jeg jammen den har gjort også.. Svidde noe så forferdelig når jeg tok Crinone idag tidlig, og fikk blødning kort tid etter. Trodde først den hadde gitt seg, men blør en hel del nå... Off... jeg vet jo ikke, du kjenner jo din egen kropp best.. Kanskje greit å få snakket med noen?
Lilleløvetann Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter #13 Skrevet 14. oktober 2013 Off... jeg vet jo ikke, du kjenner jo din egen kropp best.. Kanskje greit å få snakket med noen? Fikk mensen, uten tvil.. Nå må vi bare håpe på at vi fikk 2 egg på frys, men siden vi ikke har hørt noe fra St. Olavs enda, så er det jo ikke sikkert vi fikk det.. Skal ringe så snart de åpner linjen igjen. Ble det ikke noe på frys må vi sikkert utsette neste forsøk i 6 mnd.. "/
Emit Skrevet 14. oktober 2013 #14 Skrevet 14. oktober 2013 Fikk mensen, uten tvil.. Nå må vi bare håpe på at vi fikk 2 egg på frys, men siden vi ikke har hørt noe fra St. Olavs enda, så er det jo ikke sikkert vi fikk det.. Skal ringe så snart de åpner linjen igjen. Ble det ikke noe på frys må vi sikkert utsette neste forsøk i 6 mnd.. "/ Ååå... så trist.. Vet det virker håpløst og ingenting kan trøste nå, men prøv å ikke miste tro og mot. Ser det er første forsøk, så dere har mange flere sjanser men hvorfor vente 6 mnd dersom dere ikke har frys? Klem til deg 1
Lilleløvetann Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter #15 Skrevet 22. oktober 2013 Ååå... så trist.. Vet det virker håpløst og ingenting kan trøste nå, men prøv å ikke miste tro og mot. Ser det er første forsøk, så dere har mange flere sjanser men hvorfor vente 6 mnd dersom dere ikke har frys? Klem til deg Planen var å vente litt før vi satte igang igjen fordi det er utrolig kjipt å punge ut i underkant av 10000 kr rett før/rett etter jul. Men altså, nå ble det nytt forsøk i januar. Når man ringer og de sier vi kan få time i januar er det vanskelig å si nei, vi har jo allerede ventet så lenge på dette! Så i år blir det billige julegaver, for medisinene skal betales i desember.. Jippi! Hadde selvfølgelig null egg på frys..
Emit Skrevet 23. oktober 2013 #16 Skrevet 23. oktober 2013 Planen var å vente litt før vi satte igang igjen fordi det er utrolig kjipt å punge ut i underkant av 10000 kr rett før/rett etter jul. Men altså, nå ble det nytt forsøk i januar. Når man ringer og de sier vi kan få time i januar er det vanskelig å si nei, vi har jo allerede ventet så lenge på dette! Så i år blir det billige julegaver, for medisinene skal betales i desember.. Jippi! Hadde selvfølgelig null egg på frys.. Ja, det er jammen mye penger.. Men så er det de viktigste pengene en kan bruke også :-) er dere i det private? Vi har satt inn 4 ganger, og jeg har gått på medisiner i ett kjør i over et år. Er 31 år, så ville ikke vente.. Folk er jo forskjellige der, men jeg ville bare kjøre på til det gikk. det føltes så bortkastet å vente på å prøve igjen..Heldigvis har vi fått hjelp økonomisk fra foreldre til å bruke det private. Det gav resultater! Heier på dere!! vet akkurat hvordan du har det, og det er ikke godt å leve med det.. Jeg måtte ha hjelp utenfra for å takle ting. Det gjorde godt! Lesse ut all sinne og frustrasjon til noen som svarer noe annet enn "det ordner seg nok".. Dersom dere har muligheten til det, ta en reis bort fra alt en stund og bare kos dere! 1
Lilleløvetann Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter #17 Skrevet 23. oktober 2013 Ja, det er jammen mye penger.. Men så er det de viktigste pengene en kan bruke også :-) er dere i det private? Vi har satt inn 4 ganger, og jeg har gått på medisiner i ett kjør i over et år. Er 31 år, så ville ikke vente.. Folk er jo forskjellige der, men jeg ville bare kjøre på til det gikk. det føltes så bortkastet å vente på å prøve igjen..Heldigvis har vi fått hjelp økonomisk fra foreldre til å bruke det private. Det gav resultater! Heier på dere!! vet akkurat hvordan du har det, og det er ikke godt å leve med det.. Jeg måtte ha hjelp utenfra for å takle ting. Det gjorde godt! Lesse ut all sinne og frustrasjon til noen som svarer noe annet enn "det ordner seg nok".. Dersom dere har muligheten til det, ta en reis bort fra alt en stund og bare kos dere! Nå klarer visst ikke kroppen min å bestemme seg for noe som helst virker det som. Etter 2 blødninger, mensen og negativ test på testedagen - fikk jeg idag positiv test!! Hva i alle dager? Begynte å blø litt igår, og blør fortsatt (men bare litt), og tok derfor en test. Også lyste det opp ett plusstegn etter bare noen få sekunder.. Tørr ikke håpe på at jeg er gravid og at alt går bra en gang.. Vil ikke ha en nedtur igjen allerede. Tatt blodprøve idag som jeg får svar på om 1-2 dager, også må jeg ta ny på mandag, så får vi se om hormonverdiene stiger eller går nedover.. Jeg har jo mistet en gang tidligere, og om jeg er gravid nå er jeg livredd for å miste igjen. Har jo hatt så mye blødninger, og blør i dette øyeblikk, så jeg kan ikke skjønne at dette kan gå bra..! Kanskje stygt å si det, men det er sånn det føles akkurat nå.. Vi er satt opp til nytt forsøk i januar om dette ikke skal gå da, så blir jo ikke så fryktelig lenge til.
Silfen Skrevet 23. oktober 2013 #18 Skrevet 23. oktober 2013 Forhold deg til hcg, du. Det er så altfor vanlig å blø, til tider masse, med ivf. Man kan ha store "sch", lommer med blod, så det kan fosse av, men som nødvendigvis ikke gjør noe fra eller til for svangerskapet sin del. Det kan også være at du har en streifer, en som såvidt har vært innom, men deretter ikke klarte å holde seg der. Tallenes tale er som oftest klar, selv om man kan ha uregelmessige stigninger som f.eks. kan tyde på et blighted ovum. Lykke til.
Emit Skrevet 23. oktober 2013 #19 Skrevet 23. oktober 2013 Nå klarer visst ikke kroppen min å bestemme seg for noe som helst virker det som. Etter 2 blødninger, mensen og negativ test på testedagen - fikk jeg idag positiv test!! Hva i alle dager? Begynte å blø litt igår, og blør fortsatt (men bare litt), og tok derfor en test. Også lyste det opp ett plusstegn etter bare noen få sekunder.. Tørr ikke håpe på at jeg er gravid og at alt går bra en gang.. Vil ikke ha en nedtur igjen allerede. Tatt blodprøve idag som jeg får svar på om 1-2 dager, også må jeg ta ny på mandag, så får vi se om hormonverdiene stiger eller går nedover.. Jeg har jo mistet en gang tidligere, og om jeg er gravid nå er jeg livredd for å miste igjen. Har jo hatt så mye blødninger, og blør i dette øyeblikk, så jeg kan ikke skjønne at dette kan gå bra..! Kanskje stygt å si det, men det er sånn det føles akkurat nå.. Vi er satt opp til nytt forsøk i januar om dette ikke skal gå da, så blir jo ikke så fryktelig lenge til. Oi! Det var en ny vri!! Er ikke erfaren på det området, men ville nok stolt på hcg testene ja.. Men falsk positiv?? Går det an?? De er jo 99,something sikker de testene? Et klart kryss, eller svakt?
Lilleløvetann Skrevet 24. oktober 2013 Forfatter #20 Skrevet 24. oktober 2013 (endret) Oi! Det var en ny vri!! Er ikke erfaren på det området, men ville nok stolt på hcg testene ja.. Men falsk positiv?? Går det an?? De er jo 99,something sikker de testene? Et klart kryss, eller svakt? Fikk svar på hcg testen idag, og den lå på 203. Hun på legekontoret sa først at den var lav, men når jeg spurte hva som var normalt når man kun er 3 uker på vei, sa hun bare "tjaa, den er vel kanskje normal da..". Så da ble det en googlerunde, og det jeg fant ut var at normalen er 25-130 når man er i uke 4 (altså 1 uke lengre enn jeg er nå), så da er jeg OVER normalen. Ny blodprøve på mandag, og svaret på den får jeg sikkert på tirsdag, så får vi se da om verdiene stiger eller synker. Men nå er jeg hvertfall innenfor normalen Blør fortsatt litt, men ser ut som det bare blir mindre og mindre nå. Testen viste ett MEGET klart kryss, og det etter veldig få sekunder. Hjelp! Hadde ikke forventet dette etter blødning, mensen (eller hva det nå var...) og 1 negativ test på testedagen..! Men om dette går blir jeg overlykkelig <3 Endret 24. oktober 2013 av Lilleløvetann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå