Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er lov å døpe barnet sitt uten at barnefaren eller familien hans vet om det, at jeg bare inviterer min egen familie til dåpen?

Vi var samboere da jeg ble gravid, men forlot ham kort tid etter. Han ville ikke fortsette med meg og det har ført til et raseri og hat mot ham. Han vil likevel være far til barnet, men jeg nekter han å ha noe med barnet mitt å gjøre. Jeg krever likevel barnebidrag.

Jeg vil døpe barnet uten han, kan jeg gjøre det?

Kan jeg gjøre det når han står på papirene, men ikke ser barnet? Orker det bare ikke å ha noe med han eller familien hans å gjøre, men hele min familie støtter meg og er mye sammen med meg.

Anonymous poster hash: f98d0...032

Anonymous poster hash: f98d0...032

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke velge han bort. Det er på tide på bli voksen.

Anonymous poster hash: ca1c3...0be
  • Liker 47
  • Nyttig 2
Gjest Nikki09
Skrevet

Det burde finnes en lov mot at idioter kan få barn...

• Liker 27
Skrevet

Hvorfor slo dere opp da?

Du må huske på at det beste for barnet er å ha en far. Spessielt om faren har lyst til å være med barnet.

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor får han ikke se barnet sitt?

• Liker 4
Skrevet

Nei, så lenge dere har delt foreldreansvar kan du ikke ta slike store avgjørelser for barnet alene.

Anonymous poster hash: aea02...0dd
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Fy søren for et ynkelig menneske du er. Jeg opplevde akkurat det du skriver her. Barnefar og hans familie døpte barnet mitt uten å si noe til meg. Jeg fikk vite det et år senere. Jeg har aldri følt meg så lurt og tråkka på før.

Du er ei skikkelig drittkjerring. Du setter deg og ditt fremfor barnet fordi DU er bitter på barnefar fordi han ikke ville være med deg lengre. Du sier det jo selv at han vil ha noe med barnet å gjøre.

Husk en ting, du røver ikke barnet ditt fra faren, du røver faren fra barnet ditt!

Endret av Alja91
  • Liker 26
Skrevet

Må ikke begge foreldrene signere noe i kirka for å få barnet døpt?

Uansett veldig dumt å stenge ut barnefaren fra barnets liv, barnet kommer til å hate DEG for det når det får vite sannheten.

Anonymous poster hash: 602d2...595

• Liker 6
Gjest Jentehumor
Skrevet

Deilig å se at folk reagerer på dette her!

Jeg har en bror i denne situasjonen hvor han ikke får se barnet, hun er sur på ham.

Han er så sliten med å prøve å få se barnet sitt som han bare har holdt en gang og det var nesten så han måtte bryte seg inn på sykehuset! Han har ikke de kreftene som han bør ha i dette da han er ung og akkurat forlatt redet sitt. Han trenger hjelp fra hele familien, og fortalte meg at han var på tur til å gi helt opp.

Jeg synes bare det viser at mor er så maktsyk og bare skal gjøre som hun vil. Men har man valgt å få barn med noen må man pinadø meg forholde seg til dem uansett hvor mye man hater han/hun.

Jeg opplever en situasjon med løyner, falsk redsel og maktsyk hos exen til min samboer også.

Jeg som kvinne blir rett og slett flau!

Hvis jeg var far til ditt barn hadde jeg krevd oppsyn med deg som virker for opptatt av ditt behov og ikke barnets behov. Virker slik.

Gjest Jentehumor
Skrevet

Må ikke begge foreldrene signere noe i kirka for å få barnet døpt?

Uansett veldig dumt å stenge ut barnefaren fra barnets liv, barnet kommer til å hate DEG for det når det får vite sannheten.Anonymous poster hash: 602d2...595

Jeg lurer virkelig på hvordan man kan forklare et barn i fremtiden om dette uten å føle at en familie er ødelagt, at man føler seg sveket, blir hatefull, og skuffet over begge foreldrene som kunne gjøre dette mot han/henne.

At far eller mor skulle fortalt meg noe slikt om andre part er så sårende og sjokkerende.

Helt utrolig så opplever jeg nå som voksen at min far påstår at det var mor sin skyld, han hun forlot ham med oss, at han ikke fikk se oss. Min mor forteller at han ikke ville ha noe med oss å gjøre, at han sendte stygge meldinger sov. Hva jeg har sett er at far ikke har rent mel i posen nei, men det har nok ikke mor heller.

Mitt liv har ført til et veldig dårlig forhold til far, men på mange plan. Og når mor fortale meg da jeg var 13 hvordan far var ble jeg sønderknust og det forandret livet mitt for alltid.

Derfor skulle man virkelig ha unngått at det i det hele tatt måtte komme en sannhet ut en gang i fremtiden..kommunikasjon, og samarbeid!!!

Skrevet

Så fordi du er sint og bitter på Xen din så skal du straffe barnet ditt og frarøve det både far og fars familie? Nei vet du hva. Eier du ikke skam i livet? Helt ærlig så synes jeg holdningene dine rett og slett er forkastelige og de kommer til å bite deg hardt i rumpa en dag hvis ikke du skjerper deg og legger dine egne følelser tilside og prioriterer barnet ditt og det sine behov!

• Liker 5
Skrevet

Hvem som helst kan jo døpe barnet sitt selv hjemme. Hvorfor gjøre det i kirken med prest?

Anonymous poster hash: e0b19...bd1

• Liker 1
Skrevet

For et kvalmt kvinnfolk du er, ts! At du er umoden, selvopptatt og kun bryr deg om selv betyr vel ikke at et barn skal måtte vokse opp uten en far? INGEN barn fortjener og vokse opp uten begge foreldre. Mennesker som deg gjør meg kvalm, og du må for all del ikke tro at du kan skyve bort han, men bare forvente bidrag. Jeg håper så inderlig at han tar denne saken videre når den tid kommer, og at han får hoved omsorgen for barnet. Dette er grunnen til at den seksuelle lavalderen er på 16 år. Det er da man skal være litt moden, men tydeligvis ikke alle som er det heller. Usj!

Skrevet

TS, du høres ut som en skikkelig drittsekk.

Barnet er bare 50% ditt, hvis far ønsker det har han akkurat like mye rett på barnet som deg. Skjerp deg.

• Liker 5
Skrevet

Barnet er vel faren sitt, du bare hadde det i magen din i 9mnd.

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Ingen av oss eier barna våre! Vi har dem bare til låns. Og i den perioden vi låner dem, har vi en del ansvar og forpliktelser som følger denne "låneperioden" Og ansvaret vårt er bl.a å sørge for at barna får deres behov dekket av mat, klær og masse kjærlighet. I tillegg til dette skal de ha kunnskap, interesser, mestring og sosial omgang i sitt lokale nærmiljø først og fremst. For at et barn best mulig skal klare disse tingene på en god måte, er det to viktige ting som er vesentlig (uten om mat og klær) og det er at det føler seg trygg og elsket av alle rundt seg, og at det får vite om sin identitet. Barnets nærmeste identitet er far, mor med dertil familie.... og språket de nærmeste snakker. Vi foreldre ha en del forpliktelser som følger det å være foreldre.... tar vi fra barnet noen av de nødvendige tingene kan vi for all tid skade barnet og lage dype arr som aldri kan heles.... Pass deg for å gjøre det mot ditt barn av egoistiske grunner.....! Ditt følelsesliv skal ikke blandes inn ii ditt barns behov. Sett deg selv og ditt ego til side når du oppdrar barnet ditt og oppdra det fra barnets perspektiv.

En far som ønsker å være i sitt fars liv skal og må få delta! Du har ingen rett til å frata barnet ditt sin far og heller ikke frata faren sitt eget barn!

Tving frem din gode side så skal du se at du får så mye mer igjen for det!

• Liker 2
Skrevet

Ingen av oss eier barna våre! Vi har dem bare til låns. Og i den perioden vi låner dem, har vi en del ansvar og forpliktelser som følger denne "låneperioden" Og ansvaret vårt er bl.a å sørge for at barna får deres behov dekket av mat, klær og masse kjærlighet. I tillegg til dette skal de ha kunnskap, interesser, mestring og sosial omgang i sitt lokale nærmiljø først og fremst. For at et barn best mulig skal klare disse tingene på en god måte, er det to viktige ting som er vesentlig (uten om mat og klær) og det er at det føler seg trygg og elsket av alle rundt seg, og at det får vite om sin identitet. Barnets nærmeste identitet er far, mor med dertil familie.... og språket de nærmeste snakker. Vi foreldre ha en del forpliktelser som følger det å være foreldre.... tar vi fra barnet noen av de nødvendige tingene kan vi for all tid skade barnet og lage dype arr som aldri kan heles.... Pass deg for å gjøre det mot ditt barn av egoistiske grunner.....! Ditt følelsesliv skal ikke blandes inn ii ditt barns behov. Sett deg selv og ditt ego til side når du oppdrar barnet ditt og oppdra det fra barnets perspektiv.

En far som ønsker å være i sitt fars liv skal og må få delta! Du har ingen rett til å frata barnet ditt sin far og heller ikke frata faren sitt eget barn!

Tving frem din gode side så skal du se at du får så mye mer igjen for det!

Det var veldig fint sagt. Jeg er helt enig.

Skrevet

Kjenner jeg blir sjokkert!!! Vil du virkelig ta ifra barnet ditt den gleden å ha kontakt med sin far??? Dette klarer jeg ikke å forstå, greit at du er sint og forbannet på barnefaren, men vil du la dette gå utover ditt eget barn?? Synes du er egoistisk som tenker kunn på deg selv i denne saken!!

Jeg bodde sammen med faren til prinsessa mi i 1 år og 7 mnd etter at vår datter var født, da valgte hann å reise ifra oss for så å aldrig se sin datter igjenn...Jeg skulle ha gjort va som helst for at jenta mi skulle ha fått blitt kjent med faren sin..Men uansett hva jeg sier får jeg bare tilbake at han ikke har noe farsfølelse for sitt barn og at han aldrig vil se henne igjen.. Nå har vi ikke hørt ifra hann på godt over 1 år, fikk vite at han har blitt far igjen, barn nr 4...

Åså nekter du ditt barn å se sin far??? Å sine besteforeldre, tanter og onkler??
Tror jeg du må sette deg selv litt i bakrunnen her å se hva ditt barn trenger og har behov for!! Du skal være overlykkelig for at barnefaren vil ha noe med barnet sitt å gjøre, å være far for barnet selv om dere ikke bor sammen!! Kjenner jeg blir kvalm når enkelte tror de har rett til å gjøre slik mot sitt eget barn..

Anonymous poster hash: 009bb...461
  • Liker 2
Skrevet

Og hva med de situasjonene hvor det er best for barnet å IKKE ha kontakt med barnefar? Er en fortsatt like "slem, ufordragelig" kvinnemenneske da?

Anonymous poster hash: 28eb6...c0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...