AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #2 Skrevet 4. oktober 2013 Og jeg bryr meg ikke om at de ikke bryr seg...kommer til å si fra uansett. Ser på det som mitt bidrag til menneskeheten Anonymous poster hash: 590a3...429 14
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #3 Skrevet 4. oktober 2013 Bryr oss ikke om ingen bryr seg. Anonymous poster hash: 92130...d6f 4
#Sunrise Skrevet 4. oktober 2013 #4 Skrevet 4. oktober 2013 Og jeg bryr meg ikke om at de ikke bryr seg...kommer til å si fra uansett. Ser på det som mitt bidrag til menneskeheten Anonymous poster hash: 590a3...429 wow virkelig en gave til menneskeheten 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #5 Skrevet 4. oktober 2013 Og jeg bryr meg ikke om at de ikke bryr seg...kommer til å si fra uansett. Ser på det som mitt bidrag til menneskeheten Anonymous poster hash: 590a3...429 Skikkelig gjerrig du! Anonymous poster hash: bbe96...1f7
Sugar&Spice Skrevet 4. oktober 2013 #8 Skrevet 4. oktober 2013 Det stemmer ikke. At det var? Og hvorfor mener du at dette ikke stemmer? Når man lærer seg å lese leser man bokstav etter bokstav, og trekker det sammen til ord. Etter hvert danner det seg derimot ordbilder, som hjernen "husker" eller hvordan jeg skal forklare det. At man leser ordet i sin helhet stemmer jo på en prikk...... 6
Yme Skrevet 4. oktober 2013 #9 Skrevet 4. oktober 2013 Det er så grusomt når andre mennesker lærer meg å bli flinkere i norsk... Virkelig dårlig gjort av dem å si ifra sånn at jeg kan forbedre meg, og slippe å se ut som en analfabet tulling! 12
Gjest Blomst83 Skrevet 4. oktober 2013 #10 Skrevet 4. oktober 2013 At det var? Og hvorfor mener du at dette ikke stemmer? Når man lærer seg å lese leser man bokstav etter bokstav, og trekker det sammen til ord. Etter hvert danner det seg derimot ordbilder, som hjernen "husker" eller hvordan jeg skal forklare det. At man leser ordet i sin helhet stemmer jo på en prikk...... Nettopp! Nå jeg ikke hvordan det er for de med lese og skrivevansker,men jeg hadde null problemer med å lese teksten.
Yme Skrevet 4. oktober 2013 #11 Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Det stemmer ikke. Hvorfor greier jeg å lese det, uten problemer, om det ikke stemmer? Jeg har ikke øvd meg på å lese sånn, men det går fortsatt like glatt som å lese vanlig. Nettopp! Nå jeg ikke hvordan det er for de med lese og skrivevansker,men jeg hadde null problemer med å lese teksten. Jeg så ikke at bokstavene var stokka om en gang, før etter jeg hadde begynt å forstå hva det handla om, og så etter. Endret 4. oktober 2013 av Yme 2
Gjest Vampen Skrevet 4. oktober 2013 #12 Skrevet 4. oktober 2013 At det var? Og hvorfor mener du at dette ikke stemmer? Når man lærer seg å lese leser man bokstav etter bokstav, og trekker det sammen til ord. Etter hvert danner det seg derimot ordbilder, som hjernen "husker" eller hvordan jeg skal forklare det. At man leser ordet i sin helhet stemmer jo på en prikk...... Jeg trenger ikke et kurs i grunnleggende leseutvikling, automatisering og logolesing. Jeg har allerede studiepoengene, takk. Det er like fullt bullshit at det ikke spiller noen rolle hvilken rekkefølge bokstavene er i, så lenge første og siste bokstav stemmer. Forutsetningen er at det er høyfrekvente ord, uten de helt store endringene. Dette er godt motbevist med mer komplekse tekster, og Camebridge står heller ikke bak dette surret. 1
#Sunrise Skrevet 4. oktober 2013 #13 Skrevet 4. oktober 2013 Nettopp! Nå jeg ikke hvordan det er for de med lese og skrivevansker,men jeg hadde null problemer med å lese teksten. jeg har veldig kraftige lese og skrive vansker og jeg leste helt uten problemer:)
Sugar&Spice Skrevet 4. oktober 2013 #14 Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Jeg trenger ikke et kurs i grunnleggende leseutvikling, automatisering og logolesing. Jeg har allerede studiepoengene, takk. Det er like fullt bullshit at det ikke spiller noen rolle hvilken rekkefølge bokstavene er i, så lenge første og siste bokstav stemmer. Forutsetningen er at det er høyfrekvente ord, uten de helt store endringene. Dette er godt motbevist med mer komplekse tekster, og Camebridge står heller ikke bak dette surret. Kanskje, til neste gang, hadde det hjulpet å skrive HVORFOR du mener det ikke stemmer, og ikke bare at det ikke stemmer. For det stemmer på en prikk at man leser ord i sin helhet. Som jo er poenget. Endret 4. oktober 2013 av grethe91 2
Gjest Vampen Skrevet 4. oktober 2013 #15 Skrevet 4. oktober 2013 Hvorfor greier jeg å lese det, uten problemer, om det ikke stemmer? Jeg har ikke øvd meg på å lese sånn, men det går fortsatt like glatt som å lese vanlig. Jeg så ikke at bokstavene var stokka om en gang, før etter jeg hadde begynt å forstå hva det handla om, og så etter. Fordi det er en samling høyfrekvente ord, med minimale endringer. På samme måte som de fleste klarer å lukte seg til at ikek er skrivefeil for ikke. Innfør en mer kompleks tekst, med større endringer, så henger du plutselig ikke så godt med lenger. 3
Gjest Vampen Skrevet 4. oktober 2013 #16 Skrevet 4. oktober 2013 Kanskje, til neste gang, hadde det hjulpet å skrive HVORFOR du mener det ikke stemmer, og ikke bare at det ikke stemmer. For det stemmer på en prikk at man leser ord i sin helhet. Som jo er poenget. Poenget er at man forstår ord så lenge første og siste bokstav står på riktig plass. Det er tullball, og motbevist. 1
Gjest Blomst83 Skrevet 4. oktober 2013 #17 Skrevet 4. oktober 2013 jeg har veldig kraftige lese og skrive vansker og jeg leste helt uten problemer:)
Pearl2.0 Skrevet 4. oktober 2013 #18 Skrevet 4. oktober 2013 Poenget er at man forstår ord så lenge første og siste bokstav står på riktig plass. Det er tullball, og motbevist. Helt enig. Hvilket ord er dette feks: myuelkssns ?
Sugar&Spice Skrevet 4. oktober 2013 #19 Skrevet 4. oktober 2013 Helt enig. Hvilket ord er dette feks: myuelkssns ? menssyklus 1
Pearl2.0 Skrevet 4. oktober 2013 #20 Skrevet 4. oktober 2013 menssyklus Riktig Men tviler på at de fleste ville tatt det så fort Skulle kanskje ha brukt et ord som det ikke nettopp var opprettet en tråd om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå