Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg bare lurer på når du merket at du var gravid :)

Jeg sluttet på pillen for ca. en halv måned siden, og mener på jeg hadde eggløsning for noen dager siden (jeg har jo bare kalenderen fra jeg gikk på p-pilla å gå ut ifra foreløpig). Jeg vet veldig godt at jeg ikke kan forvente å bli gravid med en gang, og at det er ganske individuelt når en merker at en blir gravid, men ville bare høre fra andre. Jeg går rundt med oppblåst mage, vondt i hodet og idag var jeg litt småsvimmel mens jeg gikk rundt og gjorde ærend, så... Hehe. Jeg kan vel uansett ikke se noe på en test før halvannen-to ukers tid, så det kan jo bare være innbildning siden en går rundt med et lite håp ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet på pillen for ikke lenge siden. Misten mensen i over 1 mnd før den kom tilbake :) Da jeg ikke visste hva syklus jeg hadde regnet jeg 28-30 dagers syklus, og to uker etter dag en i mens hadde jeg eggløsning, kunne merke det selv... Og nå er jeg gravid. Merket det da mens skulle komt, og tok test :) Når det er sagt, så trodde jeg også at jeg merket det bare en uke etter el, men kan godt hende jeg bare innbilte meg det... Heheh :) Lykke til..

Anonymous poster hash: 02091...453
Skrevet

Jeg fikk murringer i magen før jeg var 4 uker på vei, og testet positivt samme dag. I forhold til siste mens var jeg bare 3+1 men pga pilleslutt hadde jeg nok hatt eggløsning før jeg trodde.

Skrevet

Første gang: Kvalme rundt uke 6.

Andre gang: Ømme pupper 6 dager etter befruktning, altså rett før 3 uker.

Skrevet

Jeg tror ikke du merker graviditet etter "noen få dager" - det første du kan merke er vel evt en festeblødning etter omtrent en uke. Men du kan jo ha hatt eggløsning før du tror pga pilleslutt, og være befruktet for ca to uker siden - da kan det være symptomer du kjenner. På den annen side: Tidlige graviditetssymptomer kan veldig lett forveksles med vanlige svingninger i syklusen, pms osv, så jeg ville ventet med å tro det ene eller andre :)

Uansett - en kan like gjerne bli fort gravid etter pilleslutt som at det tar lang tid. Det er jo en grunn til at man anbefales å bruke kondom e.l. når man har glemt en p-pille.

Anonymous poster hash: 44785...4c6
  • Liker 1
Skrevet

Hadde misstanke svært tidlig. Det vil si mensen var veldig forsinket, men fikk stadig negative tester. Tror jeg var nesten på dag 40 i "syklusen" da jeg endelig fikk positiv test. Det viste seg at jeg var rett under 4 uker på vei da jeg testet positivt, så jeg hadde nok hatt eggløsning mye senere enn jeg først trodde.

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har enda ikke fått mensen etter p-pilleslutt (Ok da, er bare 1 uke på overtid, men det er frustrerende nok :P), går rundt og svimler, spiser/er sulten hele tiden, ømme brystvorter og kjempetrøtt dagen lang, men bare fått negative tester hittil.

Bah, kjedelig å gå rundt og lure på hva som kommer først, baby eller mensen! Haha.

(Du og du hva man deler på disse forumene) :)

Skrevet

Merka bare at mensen ikke kom egentlig...

Skrevet

Fikk murringer i uke 4-5 og kvalmen kom i uke 5-6.

Skrevet

Første syklusen min etter pilleslutt varte i 40 dager, og jeg hadde ganske såre brystvorter. Viste seg at jeg får såre brystvorter etter eggløsning, det hadde ingen ting med graviditet å gjøre. Etter at jeg ble gravid har jeg nesten ikke hatt ømme brystvorter i det hele tatt.

Men over til spørsmålet ditt: Jeg merka at jeg ble oppblåst en uke etter eggløsning (men mistenkte ikke at jeg var gravid) og så merka jeg at jeg ikke begynte å spotte før jeg skulle ha mensen. Etter dette en gang begynte puppene å vokse og bli ømme. Så rundt IKM en gang :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...