AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #41 Skrevet 7. oktober 2013 Problemet er at etterspørselen etter kvinner/ menn som selger sex er mye større enn de få som synes det er helt fint å selge seg. Unge mennesker blir lurt/ truet/ presset til prostitusjon overalt. Dette problemet kan bare løses ved å begrense "markedet" slik jeg ser det. Jeg håper vi får beholde loven. Jeg er litt stolt av Norge som innførte den. Det er en grunn til at både pro-senteret og de andre organisasjonene var og er motstandere av loven. Dette er organisasjoner som jobber med prostituerte på daglig basis. Hvorfor skal vi ikke lytte til dem? Har prostitusjonen forsvunnet etter at loven ble innført? Har de prostituerte fått det bedre/tryggere etter sexkjøpsloven? Hva sier de prostituerte selv? Anonymous poster hash: d98de...232 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #42 Skrevet 7. oktober 2013 Dette er en moralsk lov. Det er forkastelig at staten tror de eier kroppene våre. Få den vekk..Anonymous poster hash: a1bff...192 Ironisk nok er det utrolig mange som mener at staten skal kunne få ta organer fra døde uten å spørre om lov, men da hører man aldri argumentet om at det er forkastelig at staten tror de eier kroppene våre. Anonymous poster hash: ffa75...4aa 2
Larsern Skrevet 7. oktober 2013 #43 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg i utgangspunket motstander av loven, mest fordi jeg synes det er usaklig inngripen i voksne menneskers private affærer, men også fordi den er usymmetrisk og straffer kun den ene parten, (dvs menn, selv om man vet at prostitusjon faktisk går begge veier om enn i forskjellige proporsjoner). Men, ved å legalisere prostitusjon så åpner man samtidig for en voldsom potensiell arbeidsinnvandring, for det er all grunn til å anta at dette markedet kommer til å bli dominert av utenlandske aktører. Hva vil effektene av dette være, vil det være en bra ting? Bygg- og anleggsbransjen har siden 90-tallet også blitt gradvis faset ut til utenlandske arbeidere, kan man bruke erfaringer fra dette?
Gjest Malanthor Skrevet 7. oktober 2013 #44 Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Det skulle selfølgelig vært ulovlig begge veier. Er ikke håndtverkere allvorlige i sitt arbeid mener du? Og når ble grov vold og sex synonymer? Nei jeg mener ikke at vold er det samme som sex, det var kun ment som et eksempel på noe som faller innenfor samme område men som er av veldig forskjellig alvorlighetsgrad. Da sikter jeg til at de begge kan defineres som salg og kjøp av tjenester. Og til vedkommende som hevder og være eskortepike sier jeg bullshitt. Du er sikkert en fet 40 år gammel mann som sitter der og juger så det renner av deg. "I love my work" my ass. Endret 7. oktober 2013 av Malanthor
Gjest Lincoln Skrevet 7. oktober 2013 #45 Skrevet 7. oktober 2013 Det skulle selfølgelig vært ulovlig begge veier. Nei jeg mener ikke at vold er det samme som sex, det var kun ment som et eksempel på noe som faller innenfor samme område men som er av veldig forskjellig alvorlighetsgrad. Da sikter jeg til at de begge kan defineres som salg og kjøp av tjenester. Hvordan kan det være "forskjellig alvorlighetsgrad" på to forskjellige yrker? Hva er mest "alvorlig" av å være fysioterapeut og rørlegger? Finnes det en nettside eller en offentlig instans som rangerer "alvorlighetsgraden" av forskjellige yrke? Og til vedkommende som hevder og være eskortepike sier jeg bullshitt. Du er sikkert en fet 40 år gammel mann som sitter der og juger så det renner av deg. "I love my work" my ass. Hva med hun her da? Er hun også en 40 år gammel fet mann i forkledning? "Selger sex: - Det er gøy og avslappende" http://www.side2.no/livsstil/article3620012.ece
Gjest Lincoln Skrevet 7. oktober 2013 #46 Skrevet 7. oktober 2013 (endret) . Endret 7. oktober 2013 av Lincoln
Gjest .-L-. Skrevet 7. oktober 2013 #47 Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Hvorfor er du motstander av manuellt arbeid og massasje? Hvordan skal samfunnet fungere hvis det ikke skal være lov å gjøre manuellt arbeid? Du henger deg bokstavelig opp i det som ble skrevet. Det er en talemåte. Hvem sier at man ikke skal få gjøre manuelt arbeid? Synes ikke man skal selge seksuelle tjenester/leie ut kroppen sin til andre slik at en kunde oppnår seksuell nytelse/selge kroppen sin. Har det noe å si hvordan jeg sier det? Betyr ikke at man ikke skal utføre andre tjenester hvor det ikke innebærer seksuelle tjenester ellers i samfunnet. Endret 7. oktober 2013 av .-L-.
Demether Skrevet 7. oktober 2013 #48 Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Det er en grunn til at både pro-senteret og de andre organisasjonene var og er motstandere av loven. Dette er organisasjoner som jobber med prostituerte på daglig basis. Hvorfor skal vi ikke lytte til dem? Har prostitusjonen forsvunnet etter at loven ble innført? Har de prostituerte fått det bedre/tryggere etter sexkjøpsloven? Hva sier de prostituerte selv? Anonymous poster hash: d98de...232 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Bohler---Rapporten-viser-at-sexkjoploven-har-onsket-effekt-6856251.html#.UlKN6RCbHUA. For de som ikke vil lese: Det har blitt færre kunder som følge av sexkjøploven. Kjempeflott. Færre kunder betyr færre som tvinges og lures inn i denne "bransjen". Endret 7. oktober 2013 av Demether
Gjest Malanthor Skrevet 7. oktober 2013 #49 Skrevet 7. oktober 2013 Hvordan kan det være "forskjellig alvorlighetsgrad" på to forskjellige yrker? Hva er mest "alvorlig" av å være fysioterapeut og rørlegger? Finnes det en nettside eller en offentlig instans som rangerer "alvorlighetsgraden" av forskjellige yrke? Hva med hun her da? Er hun også en 40 år gammel fet mann i forkledning? "Selger sex: - Det er gøy og avslappende" http://www.side2.no/livsstil/article3620012.ece Du skjønner ikke hva jeg mener. Jeg snakker om forskjeller innenfor salg og kjøp av tjenester. Ganske enkelt både og selge sex og å jobbe som massør dreier seg om det samme. Nettopp salg og kjøp av tjenester. Den eneste vesentlige forskjellen, men det er en stor en; ligger i at og selge sex er mye værre - for et normalt menneske. Det vil alltid finnes en og annen som fungerer anderledes enn de fleste andre, men det betyr ikke at lover og regler skal lages basert på disse få unntakene. Lover er til for og beskytte oss alle.
Gjest .-L-. Skrevet 7. oktober 2013 #50 Skrevet 7. oktober 2013 (endret) http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Bohler---Rapporten-viser-at-sexkjoploven-har-onsket-effekt-6856251.html#.UlKN6RCbHUA. For de som ikke vil lese: Det har blitt færre kunder som følge av sexkjøploven. Kjempeflott. Færre kunder betyr færre som tvinges og lures inn i denne "bransjen". "Det har to positive konsekvenser, nemlig at færre nordmenn har et så dårlig kvinnesyn at de er i stand til å kjøpe sex, og så betyr det at færre jenter blir menneskehandlet inn i Norge og inn i prostitusjonsmarkedet, sier Bøhler". Litt artig, for han er jo helt klart moraliserende. Om det blir transportert inn færre jenter gjennom menneskehandel vet jeg ingenting om. Det er jo en markedsøkonomisk tankegang. Lavere etterspørsel, mindre sexarbeidere. Det kan jo fremdeles bli transportert inn damer, men at kjøp og salg skjer i det skjulte, for eksempel. Skulle gjerne hatt en rapport fra forskere som han sier. Endret 7. oktober 2013 av .-L-.
Demether Skrevet 7. oktober 2013 #51 Skrevet 7. oktober 2013 Du skjønner ikke hva jeg mener. Jeg snakker om forskjeller innenfor salg og kjøp av tjenester. Ganske enkelt både og selge sex og å jobbe som massør dreier seg om det samme. Nettopp salg og kjøp av tjenester. Den eneste vesentlige forskjellen, men det er en stor en; ligger i at og selge sex er mye værre - for et normalt menneske. Det vil alltid finnes en og annen som fungerer anderledes enn de fleste andre, men det betyr ikke at lover og regler skal lages basert på disse få unntakene. Lover er til for og beskytte oss alle. Ja. Jeg kjenner noen som har prostituert seg tidligere. Deres beskrivelser er ikke solskinnshistorier kan jeg fortelle. I tillegg kreves det vel ikke så veldig stor innlevelsesevne for å forestille seg hvordan det må være å ha sex med fremmede man ikke har valgt og ikke har lyst på. Jeg tror egentlig dette gjelder menn også. At sexkjøploven er såvidt omstridt, at det virker som om det er veldig mange menn (særlig) som er motstandere av den, er for meg en gåte. Handler det om at 58% av de prostituerte rapporterer om vold, mot 52% før sexkjøploven eller dreier det seg om noe helt annet?
Demether Skrevet 7. oktober 2013 #52 Skrevet 7. oktober 2013 "Det har to positive konsekvenser, nemlig at færre nordmenn har et så dårlig kvinnesyn at de er i stand til å kjøpe sex, og så betyr det at færre jenter blir menneskehandlet inn i Norge og inn i prostitusjonsmarkedet, sier Bøhler". Litt artig, for han er jo helt klart moraliserende. Om det blir transportert inn færre jenter gjennom menneskehandel vet jeg ingenting om. Det er jo en markedsøkonomisk tankegang. Lavere etterspørsel, mindre sexarbeidere. Det kan jo fremdeles bli transportert inn damer, men at kjøp og salg skjer i det skjulte, for eksempel. Skulle gjerne hatt en rapport fra forskere som han sier. Man transporterer ikke inn prostituerte til et land der det ikke finnes kundegrunnlag. Rapporten viser at sexkjøploven har hatt ønsket virkning. Det kan du selvfølgelig mislike, men det blir ikke mindre sant av den grunn.
Gjest Lincoln Skrevet 7. oktober 2013 #53 Skrevet 7. oktober 2013 Du skjønner ikke hva jeg mener. Jeg snakker om forskjeller innenfor salg og kjøp av tjenester. Ganske enkelt både og selge sex og å jobbe som massør dreier seg om det samme. Nettopp salg og kjøp av tjenester. Den eneste vesentlige forskjellen, men det er en stor en; ligger i at og selge sex er mye værre - for et normalt menneske. Jaha? Så de som selger sex er ikke "normale mennesker" nå. Du sliter visst med noen ekstreme fordommer. Og det er for øvrig fult lovlig å selge sex. Det vil alltid finnes en og annen som fungerer anderledes enn de fleste andre, men det betyr ikke at lover og regler skal lages basert på disse få unntakene. Lover er til for og beskytte oss alle. "Lover er til for å beskytte oss alle". Makan til naiv autoritetstro. Hvordan blir "oss alle" beskyttet av at det forbudt å kjøpe sex?
Gjest Lincoln Skrevet 7. oktober 2013 #54 Skrevet 7. oktober 2013 Ja. Jeg kjenner noen som har prostituert seg tidligere. Deres beskrivelser er ikke solskinnshistorier kan jeg fortelle. I tillegg kreves det vel ikke så veldig stor innlevelsesevne for å forestille seg hvordan det må være å ha sex med fremmede man ikke har valgt og ikke har lyst på. Jeg tror egentlig dette gjelder menn også. At sexkjøploven er såvidt omstridt, at det virker som om det er veldig mange menn (særlig) som er motstandere av den, er for meg en gåte. Handler det om at 58% av de prostituerte rapporterer om vold, mot 52% før sexkjøploven eller dreier det seg om noe helt annet? Muligens er det menn som er mest interessert i menneskerettigheter og politikk? Det er som regel menn som snakker høyest i alle politiske diskusjoner, enten det dreier seg om ostetoll eller sexkjøp. Ellers er de prostituerte selv motstandere av sexkjøpsloven, og de er stort sett kvinner.
Gjest meh Skrevet 7. oktober 2013 #55 Skrevet 7. oktober 2013 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Bohler---Rapporten-viser-at-sexkjoploven-har-onsket-effekt-6856251.html#.UlKN6RCbHUA. For de som ikke vil lese: Det har blitt færre kunder som følge av sexkjøploven. Kjempeflott. Færre kunder betyr færre som tvinges og lures inn i denne "bransjen". Tvangsarbeid er ikke bare lukrativt innenfor prostitusjon, og i tillegg så presser forbudet bare prisene opp som gjør det til et spesielt lukrativt yrke for kriminelle å presse folk til å arbeide i. Det er av samme grunn at så og si alle kriminelle gjenger er i narkobransjen, prisene presses opp på grunn av forbud.
I Grosny Skrevet 7. oktober 2013 #56 Skrevet 7. oktober 2013 Man transporterer ikke inn prostituerte til et land der det ikke finnes kundegrunnlag. Rapporten viser at sexkjøploven har hatt ønsket virkning. Det kan du selvfølgelig mislike, men det blir ikke mindre sant av den grunn. Jeg tenker at loven kanskje bør erstattes av en annen lov, som f.eks krever lisens for å drive med prostitusjon. Denne lisensen kan f.eks. forbeholdes Norske statsborgere, og innebære jevnlige legekontroller.
Gjest Malanthor Skrevet 7. oktober 2013 #57 Skrevet 7. oktober 2013 Jaha? Så de som selger sex er ikke "normale mennesker" nå. Du sliter visst med noen ekstreme fordommer. Og det er for øvrig fult lovlig å selge sex. "Lover er til for å beskytte oss alle". Makan til naiv autoritetstro. Hvordan blir "oss alle" beskyttet av at det forbudt å kjøpe sex? Du skal nå alltids bevisst mistolke. De som selger sex ufrivillig trenger ikke og være anderledes enn de aller fleste, men de som nå velger og selge sex fordi de liker det eller fordi de er grådige på enda flere materielle goder og ikke gjør de på grunn av en eller annen nød eller tvang, nei de er ikke normale. Men før du nå skal legge gud vet hva hva i det jeg sier her, så la meg forklare hva jeg mener med normal for deg. Normal er bare som folk flest. Innenfor hva et vanlig menneske anser som normalt, det betyr ikke at du er er psykotisk vrak. Eksempelvis; du er sikkert ikke normal siden dine meninger virker til og ligge noe utenfor hva vanlige mennesker anser som sunt. No offence. Lover er til for og beskytte folk flest, og det et faktum at nesten alle som jobber som prostituerte ikke ønsker og jobbe som det, de kunne sannsynligvis tenkt seg og jobbe med nesten hva som helst istedet for det men den muligheten har de ikke. Det er kun i din fiktive verden at de prostituerte liker det de gjør, og alt er bare fryd og gammen. Fordi en eller annen nutt som denne liksom prostituerte står fram og skråler om at alt er bare fint i hore yrket betyr det ikke at det er det. Prøv og snakk med de som kjenner miljøet og som jobber med det. De vil gi deg en helt annen versjon av hvordan det faktisk er. Folk og spesielt menn som preker i vei om at prostitusjon er bare fint gjør meg kvalm. Jeg skammer meg som mann når jeg hører folk som deg legge ut. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #58 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg tenker at loven kanskje bør erstattes av en annen lov, som f.eks krever lisens for å drive med prostitusjon. Denne lisensen kan f.eks. forbeholdes Norske statsborgere, og innebære jevnlige legekontroller. http://www.indregard.no/wp-content/uploads/2011/05/wkXU1QRfTuaP7qw0HGyhIwidECeZTtP_-VEwJFWBYWOQ.jpg Anonymous poster hash: ffa75...4aa 2
I Grosny Skrevet 7. oktober 2013 #59 Skrevet 7. oktober 2013 http://www.indregard.no/wp-content/uploads/2011/05/wkXU1QRfTuaP7qw0HGyhIwidECeZTtP_-VEwJFWBYWOQ.jpg Anonymous poster hash: ffa75...4aa +1, ett ganske overbevisende motargument. Noe som er viktig her er iallfall en skikkelig høring, der ikke minst fagmiljøet (de prostituerte) må bl hørt.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #60 Skrevet 7. oktober 2013 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Bohler---Rapporten-viser-at-sexkjoploven-har-onsket-effekt-6856251.html#.UlKN6RCbHUA. For de som ikke vil lese: Det har blitt færre kunder som følge av sexkjøploven. Kjempeflott. Færre kunder betyr færre som tvinges og lures inn i denne "bransjen". Unnskyld meg, men hva er det med denne artikkelen som som taler for forbud av prostitusjon? Bøhler er uenig med pro-senteret? Hva ellers er nytt? Når organisasjoner som pro-senteret uttaler seg om det de jobber med bør man lytte til dem. Jeg kommer aldri til å høre på hjernevaskede mennesker som nekter å ta innover seg hva fagpersonell mener om saken. Med ny regjering står sexkjøpsloven for fall og det gleder meg noe helt vannvittig. Jeg koser meg rett og slett. Hallikparagrafen bør man selvsagt beholde. Litt på siden; hvorfor tror du prostitusjon retter seg kun mot menn? Er seksualitet og kjønnsdrift knyttet til moral eller natur? Har kvinner og menn forskjellig seksualitet siden det kun er (så og si) menn som benytter seg av prostituerte? Kan man noensinne bli kvitt prostitusjon all den tid kjønnsdriften er medfødt og den sterkeste driften vi har? Anonymous poster hash: d98de...232
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå