AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #1 Skrevet 4. oktober 2013 Hvilke "bivirkninger" fikk/får du av å amme? Ei venninne blir veldig tørst, ei annen blir veldig sulten. Du da? Da tenker jeg ikke på de vanlige plagene som såre brystvorter, melkespreng, brystbetennelse, tette melkeganger, ol. Men de som ikke er vanlig å snakke om fordi de kanskje ikke egentlig er så plagsomme. Anonymous poster hash: efc2e...b06
Frøken Smilla Skrevet 4. oktober 2013 #2 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg blir veldig tørst og veldig varm -jeg tror kroppstemperaturen min har steget noen grader etter at jeg begynte å amme ... 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #3 Skrevet 4. oktober 2013 Ekstrem sult og raste ned i vekt. La på meg fem kilo ganske kjappt etter ammeslutt pga de dårlige vanene jeg hadde lagt meg til for å holde vektaAnonymous poster hash: 79940...396
dreia Skrevet 4. oktober 2013 #4 Skrevet 4. oktober 2013 Med første hadde eg ulvehunger dei første månadene. Eg hugsar eg måtte stå opp pånatta for å eta! Denne gongen er eg veldig tørst, og eg frys veldig sjelden, nesten uansett kor lite klær eg har på meg. (Slik var det riktignok i løpet av graviditeten òg, så eg veit ikkje om det er ammerelatert.)
Thinkerbelle Skrevet 4. oktober 2013 #5 Skrevet 4. oktober 2013 Enormt behov for energi, men dårlig matlyst. Endte med å spise sjokolade for å raskt fylle opp med energi (ikke bra, jeg vet). Rask vektnedgang. Ellers generelt veldig lite plager:)
skruf Skrevet 4. oktober 2013 #6 Skrevet 4. oktober 2013 Var skikkelig varm i kroppen, og veldig tørst. Hadde alltid et litermål med vann ved siden av meg når jeg ammet. Innmari sulten, spiste som en hest. Og; jeg raste ned i vekt. Etter 14mnd var jeg bare 50kg, noe som ikke er så innmari mye når jeg er 1.72 høy.
Sunshine Skrevet 4. oktober 2013 #7 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg var ekstremt tørst, og fryktelig sugen på noe søtt (sjokolade).
Gjest pysepusen Skrevet 4. oktober 2013 #8 Skrevet 4. oktober 2013 Tørst, sulten, sjokoladesugen, raser ned i vekt, tørr hud, sprukne negler, dødt hår...
Dyregod Skrevet 4. oktober 2013 #9 Skrevet 4. oktober 2013 (endret) I starten ble jeg veldig trett av å amme og sovnet på et blunk (jeg pleier aldri det!). Dette var etter hver amming så på dagtid var det ikke alltid like praktisk Men deilig på natta. Sov bedre og drømte mye. Dette har endret seg nå som hun er litt eldre (3mnd). Jeg merker ikke trøttheten like godt. Jeg hadde også et stort sukkersug hele tiden og spiste endel kake (hver dag i barseltida), men raste allikevel ned i vekt. Jeg veide det samme som før graviditet etter to uker minus to kilo (normalvektig). Men i det siste har jeg begynt å gå opp i vekt igjen så det er tydelig at det har skjedd noe med hormonnivået (?). Jo også ble/blir jeg veldig tørst idet utdrivningsrefleksen starter. Og dette glemmer jeg hver gang så mannen min må hente vann Endret 4. oktober 2013 av Dyregod
Teriyaki Skrevet 4. oktober 2013 #10 Skrevet 4. oktober 2013 Hadde ingen spesielle bivirkninger av å amme.
Gjest RockOn Skrevet 4. oktober 2013 #11 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg raste også ned i vekt. En uke etter fødsel hadde jeg gått ned nesten alt, manglet kanskje 2 kg. Men etterhvert kom sulten og rett og slett mer lyst på søtt en noen gang. Det og at barnet ikke ville ligge i vogna, gjorde at jeg spiste som en hest og gikk kanskje 50 meter med vogn hver dag. Da gikk jeg opp igjen en del på det neste halve året..
Underverker Skrevet 4. oktober 2013 #12 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg blir veldig varm og svetter spesielt mye om nettene! Blir også svært tørst og må alltid ha noe å drikke når jeg ammer. Etter 3 måneder begynte jeg å røyte noe så ekstremt! Har snart ikke mer hår på hodet Raste også ned i vekt, på den dumme måten. Ser snart ut som et beinrangel. Fikk også en del kviser i starten
Kakaoen Skrevet 4. oktober 2013 #13 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg ble ALDRI mett!! Fantes ikke bunn i meg. Helt til uka etter jeg slutta å amme. Fikk meg en sjokkopplevelse av lørdagspizzan Jeg var konstant varm, og svetta alt for mye. Og ja.. hjernen min med hovedvekt på hukommelsen forsvant!! Leter etter den enda
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #14 Skrevet 5. oktober 2013 Ekstremt sulten, vektnedgang, tørst og trøtt.....Anonymous poster hash: dc19e...4e7
Stinelin Skrevet 5. oktober 2013 #15 Skrevet 5. oktober 2013 Tørst, varm, mister hår, og det verste; teflonhjerne! Jeg klarer virkelig ikke huske noe, veldig plagsomt når man er selvstendig næringsdrivende med mange planer og prosjekter. Det er en grunn til at man burde ha permisjon fra alt som krever hjernekapasitet...
Sveva Skrevet 5. oktober 2013 #16 Skrevet 5. oktober 2013 (endret) Gikk ned i vekt, ble trøttere (i starten), tørst og har de siste mnd merket at jeg røyter mer. Edit: Og søtsug! Endret 5. oktober 2013 av Sveva
Sunshine Skrevet 5. oktober 2013 #17 Skrevet 5. oktober 2013 Ja den hukommelsen! Å herregud den var jo ikkeeksisterende! Og så ble jeg også veldig trøtt. Genialt om natta da.
^^Belle^^ Skrevet 5. oktober 2013 #18 Skrevet 5. oktober 2013 Første: mistet mer hår og generell ammetåke Andre (nå): ulvehunger, går ned i vekt uansett hva jeg spiser, veldig mye håravfall og moderat ammetåke. Skriver ned alt jeg MÅ huske, men det går overraskende greit mtp. hvor lite jeg sover. Var verre med første husker jeg.
Gjest Riskjeks Skrevet 5. oktober 2013 #19 Skrevet 5. oktober 2013 Sulten og tørst, noe som er helt naturlig, da amming krever mye energi. Gikk mye ned i vekt da jeg ammet det første barnet, ikke noe særlig med det andre. Men husker jeg hadde utrolig mye melk til nr 1, mer normal mengde til nr 2.
plix Skrevet 5. oktober 2013 #20 Skrevet 5. oktober 2013 Gullfisk, tørste, god søvn, vektnedgang, mistet søtsuget, litt trettere når nattammingen ble borte, blekt ansikt. Hmm.. Samt flere ting jeg ikke husker nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå