Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har opplevd utroskap. Mannen angret og innrømte det selv. Jeg ble forferdelig såret, helt syk, men jeg har bestemt meg for at jeg vil gi forholdet en ny sjanse.

Problemet er at jeg av og til blir så vanvittig sint på ham. Jeg kan ikke kontrollere det, noen ganger bare bobler sinnet (jeg tror jeg kan si raseriet!) opp i meg, og jeg får lyst til å skjelle ham ut med alle de styggeste, mest vulgære ordene jeg kan. Jeg, som aldri bruker slike ord, har lekset opp for ham for en kåt jævla drittsekk han er som stønnet og svettet mens han kjørte pikken i en annen kvinne og jeg gikk som en idiot hjemme med barnet og trodde jeg var gift med verdens beste mann, og mye mer i samme stilen. Maler det han har gjort ut så stygt og vulgært jeg bare kan.

Jeg vet at jeg på sett og vis er i min rett til å være forbannet, men jeg ønsker jo at forholdet skal overleve, og da er slike utbrudd lite konstruktive. Men jeg har virkelig ikke kontroll over det, noen ganger bare klikker det. Har noen råd om hvordan jeg kan unngå at det skjer?

(Jeg går til psykolog, men har ikke klart å få noen råd om dette.)

Anonymous poster hash: f3b0b...4ed

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eheh?

Trenger ikke gå til psykolog for å forstå at du ikke har klart å tilgi ham ennå.

Anonymous poster hash: aa3aa...bf8
  • Liker 4
Skrevet

Enten må du tilgi 100% og slutte å bruke dette mot ham eller så må du bryte. Det funker ikke halvveis hverken for deg eller for ham.

Anonymous poster hash: b6598...5f0

• Liker 4
Skrevet

Enten må du tilgi 100% og slutte å bruke dette mot ham eller så må du bryte. Det funker ikke halvveis hverken for deg eller for ham.

Anonymous poster hash: b6598...5f0

Helt enig, det trengs ingen psykolog til å fortelle deg at du må enten starte fra scratch igjen med forholdet, eller gå hver deres veier.

Det er greit med en skikkelig utblåsning, det har han fortjent. Men til stadighet? Det er destruktivt. Da viser du at du har like lite impulskontroll som han hadde/har når han var utro.

Skrevet

Det tar tid å tilgi, og det tar tid å bygge opp tillit igjen.

Skrevet

Har opplevd det samme.. Det som hjelper meg er å tenke at det er jo meg han virkelig elsker :) Det var egentlig ikke så vanskelig for meg å tilgi han fordi jeg vet han ikke var seg selv da det skjedde (og vi har det bedre nå!), pluss at han hadde utrooolig dårlig samvittighet, nesten så jeg fikk vondt av han.

Jeg kjenner igjen det sinne du beskriver, men for meg er det mer rettet mot hele situasjonen og ikke så mye mot han. Som sagt har vi det veldig bra som par, men som enkeltmenneske sliter jeg litt mer pga det som skjedde :( Men det blir bedre med tiden!

Kanskje du skal prøve å snakke med han om dette en gang? Beklage for at du ikke alltid klarer å kontrollere deg, men at du jobber hardt fordi du elsker han og vil at forholdet skal fungere? :)

Lykke til! ^_^

Anonymous poster hash: ecc39...6f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...