Gå til innhold

Opp i vekt ! :)

Anbefalte innlegg

Gjest anonym2233
Skrevet

Hallo!!:) Jeg får starte en tråd om hvor jeg ønsker å gå OPP i vekt, siden de fleste trådene handler kun om slanking/tap av vekt.

Jeg har begynt å trene aktivt, trener styrke 2-3 ganger i uken.

Holdt på aktivt i noen uker nå, og kjenner allerede at appetitten har økt og styrkemessig. Positivt? :)

Så er spørsmålet mitt: hva bør jeg spise før og etter trening? Og hvor raskt etter en hard økt?

Jeg er veldig usikker på mye, har ikke mye kunnskap som jeg ønsker selvfølgelig å få.

Jeg stuper generelt veldig raskt ned i vekt. Så kan heller ikke spise mye kalorifattig mat.

Proteinshake, hvilken anbefales?

Ellers er jeg bare 1.58, veier lite... Selvtilliten har begynt å stige, og mer tilfredsstilt for hver trening.

Men jeg ser fortsatt ingen forskjell på vekten.... Hva gjør jeg galt ? Det er vel kostholdet..??

Har ingen anelse på hvor mye jeg bør spise, hvor ofte, før og etter...

Så da henvender jeg meg til flinke og gode trenings glade KGer for tips, mottas med stor takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye veier du? :) Om du ikke ser forskjell på vekten så er det nok kostholdet som er problemet ja. Det er flott at du føler du har økt i styrke, og det viser jo bare at trening hjelper! Hva spiser du i løpet av en hel dag? Fordi å kunne gå opp i vekt så må du spise mer enn du klarer å forbrenne.

Få i deg proteinrik og næringstett mat. Spis mye egg, fisk, kylling, nøtter, h-melk/fløte, avokado, grønnsaker også videre. Om det er vanskelig for deg å gå opp i vekt så lag smoothier som inneholder en del kalorier. Hiv oppi havregryn, olje/fløte, bær og miks det i en blender. Spis ellers nøtter til snacks siden det inneholder en god del kalorier. Stek også maten din i olje (1 ss olje inneholder rundt 90 kalorier).

Et eksempel er:
Frokost: Havregrøt laget på h-melk/fløte.
Mellommåltid: Nøtter eller frukt
Lunsj: Omelett laget av 2-3 egg, grønnsaker, og en god dæsj med litt fløte/olje.
Mellommåltid: Nøtter, frukt, yoghurt, smoothie.
Middag: 1-2 laksefilet med poteter, rømme og agurksalat.
Kvelds: 2 skiver/omelett av 2-3 egg//2 knekkebrød med godt pålegg/kesam eller cottage cheese med bær.

Så lenge du spiser mer enn du forbrenner så går du opp i vekt. Om det er vanskelig for deg å få i deg nok kalorier så kan du kjøpe næringsdrikker på apoteket. Disse inneholder en god den kalorier, og du blir heller ikke mett av å drikke de. Derfor kan du spise et måltid i tillegg.

Forsett med styrketrening :) Før trening kan du gjerne spise en banan eller en liten skål med havregrøt. Etter trening pleier jeg å ta en proteinshake, deretter spise noe proteinrikt. En omelett med skinke for eksempel. Det er mange gode proteinshaker på nettet. Myrevolution har mange. De gir forresten ut prøvepakker med proteinpulver så kan du finne den smaken du liker best. Send de en e-mail så får du det etter 1-2 dager. :)

Anonymous poster hash: 71434...b45
Skrevet

Jeg synes ikke vi trenger å vite hva du veier, men du kan jo si hva du spiser på en vanlig dag.

Vanligvis spiser undervektige mennesker mindre enn de kan/skal. Kost går utrolig mye på vaner, og du må uansett legge om vanene dine. Da jeg var på mitt tynneste spiste jeg aldri frokost og hadde kjeks til lunsj. Har et helt annerledes spisemønster nå, og jeg trener mye og er normalvektig.

Anonymous poster hash: 9799b...b3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...