Gå til innhold

BSU - heving av grense

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Leste denne artikkelen nettopp; HER

og syns det er supert at den nye regjeringen ser på mulighetene for å heve grensen på BSU sparingen. Hva syns dere om dette? Ville en justering av kravet om egenandel være bedre?

Er det dessuten noen som vet når dette vil komme opp i forhandlingene? Og når man kan vente en eventuell endring å trå til?

Anonymous poster hash: 593c1...dee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det overrasker meg egentlig litt at den nye regjeringen mener at det er riktig og nødvendig å heve grensa. Men de brukte det vel for å fri til unge velgere, så nå må de følge det opp.

BSU er jo en av mange måter å spare til bolig på. At man med dagens BSU-grene kun kan kjøpe for 1 million er jo bare vås, da man selvsagt kan spare penger på helt vanlig sparekonto også, selv om renta da er noe lavere. Det viktige er jo å legge seg opp penger, om det så er på en sparegris på peishylla.

Føler på en måte at de ved å øke grensen bygger litt opp under medias fremstilling om at BSU er eneste måte å spare penger til bolig på. Det synes jeg er synd. Og dessuten må jo disse pengene til økt skattefradrag hentes fra et sted, så det går selvsagt ut over noe annet in the end. Om det er den mest fornuftige bruken av penger er jeg absolutt i tvil om. Å bruke penger på å få folk til å gidde å spare burde være unødvendig.

Samtidig sparer jeg selv fortsatt i BSU, så jeg vil jo benytte meg av ordningen de tilbyr! Jeg tar imot alt de har å tilby av ekstra skattefradrag og mulighet for økt innskudd på en konto med god rente, når de først bestemmer at det skal være sånn. Noe annet ville vært dumt ;)

Men heller økt BSU-grense enn redusert krav om egenkapital. Og ikke minst hurra for at det er gjeldsregister på vei slik at man ikke lenger kommer unna med å ta opp forbrukslån for å bruke som egenkapital og dermed fullfinansiere boligen sin. Skummelt at folk ikke skjønner at egenkapital ikke bare er sikkerhet for bankene, men også for dem selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...