Gå til innhold

Barnevennlig cafe/restaurant i Oslo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger tips til flere barnevennlige cafèer eller restauranter i Oslo. Ikke farlig hvor i byen, bare gøy å utforske nye nabolag.

Det blir ofte til at vi drar på Fridays men blir kjedelig i lengden i tillegg til at maten jo ikke akkurat er så sunn for ei mor som prøver å slanke seg...

Blafrebutikken på Ekeberg har cafe. Der har vi vært et par ganger, men de har så lite utvalg i lunsjmat, men desto mer utvalg i ting å kjøpe men det er jo stas det og :-)

Sagene Samfunnshus har egen lekekrok og godt utvalg av mat så den er flittig besøkt. Men ønsker som sagt tips til andre steder.

Anonymous poster hash: e65b6...74a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yayas. Der sitter man i en regnskog! Og en gang i halvtimen (eller noe) blir det mørkt og det kommer "torden" og "regn"

Anonymous poster hash: 1150d...878

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yayas. Der sitter man i en regnskog! Og en gang i halvtimen (eller noe) blir det mørkt og det kommer "torden" og "regn"

Jeg ville vel ikke kalt Yayas barnevennlig?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Mange jungeldyr som henger rundt omkring, og mye spennende effekter for barn som gjør det litt mer stas å gå ut å spise. Synes ikke det er noe mindre barnevennlig enn fridays.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel... http://www.aftenposten.no/oslosbeste/Best-for-barna-7126566.html#.Uk87vJ4aySM ;)

Yaya's

Barna elsker Yaya's.

Thailandsk restaurantkjede som er meget populær hos barna. Her er det billig og restauranten ligner mange av stedene du finner i Thailand. De kan vandre litt rundt i restauranten, og de elsker når den tropiske stormen kommer. Da skrur de av lysene og man hører torden og regn.

Mange klassiske thairetter på menyen, og hvilke barn liker ikke ris.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er ikke at det er mat tilpasset barn eller ikke. Men hvor mye de sjenerer de andre gjestene. Hvor restauranten vil foreldrene skal ta i et tak så de slepper å gjøre det på veiene av andre gjester.... Det står til og med i linken til den over meg...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Jordbærpikene har god og varierte lunchtilbud. God plass har de også :) Vet at det finnes på Tveita og Stor, men mulig det er flere steder i Oslo også.

Anonymous poster hash: e47ed...859
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yayas er ikke for unger.

Anonymous poster hash: 95e08...74b

De blir omtalt som en barnevennlig restaurant iallefall. Og de får egne "barneposer" der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blir omtalt som en barnevennlig restaurant iallefall. Og de får egne "barneposer" der.

Ikke slik jeg ser det.

Anonymous poster hash: 95e08...74b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Villa Paradiso på Grünerløkka har lekeområde i underetasjen. :)

Hvilken pizza er favoritten da? :)

noe sier meg at du er en quattro staggione-dame.

Endret av Rossin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter og jeg var på Cafe Skansen på Christiania Torv for en tid tilbake.

Der fikk vi velge fra hele menyen og betalte da halv pris for barneporsjonen vi valgte. Veldig kundevennlig.

Ingen barneaktiviteter men det er vel derfor man har med tegnesaker selv ;)

Anonymous poster hash: e65b6...74a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse
  • 9 måneder senere...
AnonymBruker

Hvor gamle er barna og hvor mange barn ts?<br /><br />Ikea er et naturlig valg. Yahas er ikke det, ikke med bleiebarn.<br /><br />Peppes er heller ikke et naturlig valg. Mac donalds er mer rettet mot barn.

Anonymous poster hash: 3ee0e...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en bok som heter "trilleturer i Oslo" og det var en liste over diverse turer i by og skog hvor de foreslo flere cafeer/spisesteder som var amme/mate/Baby/stellevennlige.

Anonymous poster hash: ef74f...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...