Bygdejenta Skrevet 1. august 2013 #41 Skrevet 1. august 2013 Den er ikke morsom... den er gammeldags og avleggs. Nå må du gi deg! Ikke alle er som deg å vil gjøre alt selv å ser på det som det rette...Guri! Dersom du har litt humoristisk sans så vil det blir kjempe morsomt MissEi Må sei meg enig med at eg ikkje syns den er gammeldags og avleggs. Klarer ikkje heilt å skjønne at det skal vere så forferdelig at foreldrene inviterer... Eg hadde ikkje hadde dårligare tankar om eit bryllup dersom det stod at foreldrene inviterte. Det blir jo nesten som å forhåndsdømme og legge alle under ein kam. Det vil vel vi ikkje ha noe av?? Betyr ikkje atomatisk at burar og brudgommen er to bortskjemte drittunger som forventer alt rett opp i fanget. Eg seie meg enig at det kan vere ein morsom vri 2
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2013 #42 Skrevet 1. august 2013 Nå er vi begge studenter på 22 og 23, nettopp kjøpt hus itillegg kommer bryllupet. Vi greier aldri å betale for bryllupet selv:p Da er det ikke smart av dere og holde bryllupp. 1
MissEi Skrevet 1. august 2013 #43 Skrevet 1. august 2013 Da er det ikke smart av dere og holde bryllupp. Hehe det er vel gjerne sant men hva synes DU om inviasjonene?
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2013 #44 Skrevet 1. august 2013 Hehe det er vel gjerne sant men hva synes DU om inviasjonene? Send en til meg og jeg skal gi svar.
MissEi Skrevet 1. august 2013 #45 Skrevet 1. august 2013 Send en til meg og jeg skal gi svar. Haha du får følge med i posten;)
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2013 #46 Skrevet 1. august 2013 Haha du får følge med i posten;) Ok, vennen.
Gjest Ahs Skrevet 1. august 2013 #47 Skrevet 1. august 2013 Her inviteres det fra brudeparet og foreldre:-) Føles naturlig å gjøre det siden de hjelper oss en del med det praktiske, og er engasjerte og deltakende i planleggingen sammen med oss. Fordi vi bor i utlandet hadde vi rett og slett ikke klart å ordne noe bryllup uten foreldrene våre. Det betyr imidlertid ikke at de styrer, alle valgene er våre og vi er veldig glade for alle ideer som kommer opp. Menyen er vi alle enige om, selv om maten sponses av mine foreldre (vi har mer enn god nok råd til å betale alt selv). Og svigermor er veldig klar på at det i dag er brudeparet som bestemmer og får lage den festen de selv vil ha. Ingen innblanding i verken gjesteliste, antall gjester, musikk eller noe. Foreldre har gjerne et nettverk rundt seg som vi unge ikke har klart å etablere oss med ennå. Det betyr i praksis for oss at det er lett å finne folk som stiller opp til servering, gratis lån av bord, dekketøy, stoler etc. Så å ikke ha med foreldre på invitasjonen blir feil for oss, og vi er veldig glade for at de synes dette er morsomt og vil engasjere seg og bruke av tiden sin for å hjelpe oss:-) 1
MissEi Skrevet 1. august 2013 #48 Skrevet 1. august 2013 Her inviteres det fra brudeparet og foreldre:-) Føles naturlig å gjøre det siden de hjelper oss en del med det praktiske, og er engasjerte og deltakende i planleggingen sammen med oss. Fordi vi bor i utlandet hadde vi rett og slett ikke klart å ordne noe bryllup uten foreldrene våre. Det betyr imidlertid ikke at de styrer, alle valgene er våre og vi er veldig glade for alle ideer som kommer opp. Menyen er vi alle enige om, selv om maten sponses av mine foreldre (vi har mer enn god nok råd til å betale alt selv). Og svigermor er veldig klar på at det i dag er brudeparet som bestemmer og får lage den festen de selv vil ha. Ingen innblanding i verken gjesteliste, antall gjester, musikk eller noe. Foreldre har gjerne et nettverk rundt seg som vi unge ikke har klart å etablere oss med ennå. Det betyr i praksis for oss at det er lett å finne folk som stiller opp til servering, gratis lån av bord, dekketøy, stoler etc. Så å ikke ha med foreldre på invitasjonen blir feil for oss, og vi er veldig glade for at de synes dette er morsomt og vil engasjere seg og bruke av tiden sin for å hjelpe oss:-) Skal dere ha lik tekst i invitasjonen?
Gjest Ahs Skrevet 2. august 2013 #49 Skrevet 2. august 2013 Skal dere ha lik tekst i invitasjonen? Hva tenker du på med lik tekst?
MissEi Skrevet 2. august 2013 #50 Skrevet 2. august 2013 Hva tenker du på med lik tekst? at forrldrene inviterer?
Gjest Ahs Skrevet 2. august 2013 #51 Skrevet 2. august 2013 at forrldrene inviterer? Det vil stå: Hjertlig hilsen brudeparet med foreldre, og så navnene på alle oss
Gjest Kiara! Skrevet 2. august 2013 #52 Skrevet 2. august 2013 Det er for meg noe helt annet enn den invitasjonsteksten. Det kunne det godt stått hos oss også siden det i aller høyeste grad var et dugnadsbryllup med mange som stilte opp for å gjøre vår dag virkelig. Men vi inviterte selv om det er familiene våre som ønsket alle velkommen. Det vil stå: Hjertlig hilsen brudeparet med foreldre, og så navnene på alle oss
Gjest Ahs Skrevet 2. august 2013 #53 Skrevet 2. august 2013 Ah, jeg har ikke lest hele tråden, beklager... For meg ville det vært uaktuelt å ha en invitasjon som indikerer at foreldrene gifter bort dattera si gitt.. Jeg vet ikke engang om jeg vil at min pappa skal "følge meg ned", men aner ikke åssen jeg skal ta det opp uten å såre noen.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #54 Skrevet 17. juni 2014 Hei! Hva med denne malen: Kjære Fornavn og Fornavn Vi gifter oss 05.07.14 og ønsker å dele denne dagen med deg/dere. Vielsen vil finne sted i Tromsø Domkirke kl. 13.00 Påfølgende middag og fest vil ta sted i lokalene til Slottsgård Gjestegiveri kl. 15.30 Svar utbedes innen 01.05. Antrekk: Mørk dress Velkommen! Svar kan sendes per epost til [email protected] Dere kan også ringe/sende SMS til Fornavn (99 99 99 99) eller Fornavn (99 99 99 99) Sanger/taler sendes til vår toastmaster Fornavn Etternavn epost: [email protected] Tlf: Ellers kan du finne flere maler her: http://spesielleanledninger.myiglo.com/?p=575Hei! Hva med denne malen: Kjære Fornavn og Fornavn Vi gifter oss 05.07.14 og ønsker å dele denne dagen med deg/dere. Vielsen vil finne sted i Tromsø Domkirke kl. 13.00 Påfølgende middag og fest vil ta sted i lokalene til Slottsgård Gjestegiveri kl. 15.30 Svar utbedes innen 01.05. Antrekk: Mørk dress Velkommen! Svar kan sendes per epost til [email protected] Dere kan også ringe/sende SMS til Fornavn (99 99 99 99) eller Fornavn (99 99 99 99) Sanger/taler sendes til vår toastmaster Fornavn Etternavn epost: [email protected] Tlf: Ellers kan du finne flere maler her: http://spesielleanledninger.myiglo.com/?p=575 Anonymous poster hash: a6a1d...368
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #55 Skrevet 17. juni 2014 Tar denne som anonym, hvis ikke vil jeg bli gjenkjent med en gang hvis noen av gjestene er her inne. Våre invitasjoner er som følger: Vi skal gifte oss og håper du/dere vil dele dagen med oss. Vielsen er kl 00,00 i xx tingrett, yy. Etter vielsen samles vi på hotell ww, yy til velkomstdrinker. Middag serveres kl.00.00 Navn+Navn. På siden før står: Antrekk: mørk dressD S.U innen 00.00 Mitt navn tlf epost Min mors navn tlf Fordi min mor betaler en stor del av kostnadene spurte jeg om hun ville invitasjonene skulle være fra henne, det var en måte for oss å gi henne anerkjennelse for bidraget. Det ville hun ikke. Min mor betalt min søsters bryllup, og sa til oss andre at hvis vi en gang skulle gifte oss ville hun gjøre det samme. Fordi vi nettopp har fått et bidrag til kjøp av leilighet regnet vi med at vi måtte betale selv, men ble selvfølgelig glade for at hun ville betale. Eller, vi fikk faktisk valg mellom penger til å kjøpe møbler eller bryllup, så på den måten kan du jo si at vi "betaler selv". Vi hadde giftet oss uavhengig av disse pengene, men da et mindre og billiger bryllup, typ middag på restaurant med forlover og nærmeste familie, og kaker og kaffe hjemme etterpå. Anonymous poster hash: de2ea...223
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå