emes Skrevet 30. april 2004 #1 Skrevet 30. april 2004 Hei! Er det noen som har noen eksempler på hvordan selve teksten i en bryllupsinvitasjon skal se ut? Avsender i vårt bryllup blir alle seks. Skjønner at en del obligatorisk skal med, men vil så gjerne se ordlyden. Og hva med toastmaster, er det vanlig at hennestelefon nummer står skrevet, og gavelister...? Blir glad for tips! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2004 #2 Skrevet 30. april 2004 Vi gjorde det enkelt og greit: Kjære ... og .... Dere ønskes hjertelig velkommen til bryllupsfeiring lørdag 7. august 2004. Vi gifter oss i ... kirke kl. ..... Middag på ... kl. ... Håper dere har anledning til å komme. Vi vil gjerne ha et svar innen ..... Antrekk: dress Hjertelig hilsen ... og ... Telefon: ... e-post: ... eller ... Dere kan jo godt oppgi toastmasteren, men å skrive noe som helst om gaver og ønskelister på invitasjonen synes jeg kan virke litt frekt. Vi gir ønskelistene til foreldrene våre. Så kan de og vi formidle dem videre når/hvis noen spør. Regner med at gjestene kommer til å spørre hva vi ønsker oss.
vimsa Skrevet 30. april 2004 #3 Skrevet 30. april 2004 Hei Vi skrev veldig enkelt i våre innbydelser: ..... og ..... har gleden av å invitere ........... til vår vielse i ...... kirke dag dato år kl.slett Det vil bli servert kaffe og kaker etter vielsen, før vi møtes på ...... til bryllupsfest kl .... Antrekk: Mørk dress/bunad S.u. innen ........... Så skrev vi hvem de skulle kontakte når de skulle svare. Vi skrev heller ikke noe om gaveliste da vi også synes dette er litt frekt. Foreldre har blitt informert om hvor gavelister ligger, så de forteller når noen spør. Vi vurdrerte også å skrive noe om toastmaster, men etter en samtale med han, ble vi enige om å ikke skrive dette i innbydelsen.
Wayah Skrevet 30. april 2004 #4 Skrevet 30. april 2004 Vi gjorde den litt "høytidelig - morsom": I anledning Wayah og Heltens inngåelse av ekteskap lørdag den 19.juni innbys herved__________til bryllupsfest med middag. Vielsen finner sted i xxx Kirke klokken xxx. Festlokale: xxx Du/dere må gjerne komme fra klokken xxx. Middagen blir servert fra klokken xxx. Med håp om å se dere alle den 19. Hilsen Festkommiteen. S.U. innen 1.juni. Og så telefonnumrene til min mamma, hans mamma og hans pappa
Lullu Skrevet 30. april 2004 #5 Skrevet 30. april 2004 (1 side) Kjære ……………………………… I anledning vielsen mellom Lullu og Lullumannen ville det glede oss å se deg/dere i XX kirke lørdag 30 oktober kl. 14:00. Etter vielsen er du/dere velkommen til middag og bryllupsfest på Nordre Skøyen Hovedgård, Skøyenbakken, Bryn, kl. 15:00 Antrekk: Smoking/Mørk dress S.u. 20.09.2004 (2 side) Dersom du har spørsmål, ønsker å tegne deg på talelisten eller vil bidra til festen med sang eller annet, vennligst ta kontakt med toastmaster XX tlf. XX (innen 01.10.2004) Kirken anmoder om at gjestene er på plass senest ti minutter før vielsen. Nordre Skøyen hovedgård har gode parkeringsmuligheter Se vår hjemmeside, xx for mer informasjon Vennlig hilsen MammLullu + manna tlf. XX PappaLullu + kone tlf. xx Svigermor og svigerfar tlf. xx
-ida- Skrevet 30. april 2004 #6 Skrevet 30. april 2004 Vi skrev våre navn med foreldre i innbydelsen, så det ikke ble så mye navn. Vi har ikke svarkort med så vi regner med at folk ringer oss når de svarer på innbydelsen, da kan vi svare på eventuelle spørsmål fra gjestene våre og evt sende de et info skriv.
minniepus Skrevet 30. april 2004 #7 Skrevet 30. april 2004 Vi skrev: Kjære deg, I anledning vårt bryllup 7. august vil vi gjerne invitere deg til vielse i kirken klokken 14., og til bryllupsfest på hotellet klokken 17. Hilsen minniepus og kjæresten. SU til oss innen dato på telefon eller e-post Antrekk: Mørk dress
Ingeborg Skrevet 2. mai 2004 #8 Skrevet 2. mai 2004 Vi har skrevet dette: Kjære _________. Vi gifter oss i xxxx kirke i Trondheim lørdag 7. august 2004 klokken 14. Vi håper at alle vi er glade i, vil dele den store dagen med oss. Derfor inviterer vi til middag og bryllupsfest i festsalen på xxxxxxxx klokken 16.30. Hilsen Ingeborg og Ingeborgmannen Antrekk: Mørk dress S.U. innen 1. juli til ......... (Vi inviterer kaffegjester også, og der står det "... inviterer vi til bryllupsfest (...) kl. 20.00.")
MissEi Skrevet 20. juli 2013 #9 Skrevet 20. juli 2013 andre som vil dele hva de skrev på invitasjonene ?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #10 Skrevet 20. juli 2013 Hulumhey, godtfolk! Nå kan det se ut til at vi gifter oss, om alt går bra. I den anledning ønsker vi å ha publikum, er dette noe for deg? :D Vi gifter oss den XX.XX.XXXX, stedet er X Kirke. Bruden går inn kl. 13:00, så innen den tid bør du ha funnet deg plass. S.U innen 1. juni. Tjohey, XXXXXX 98765432 og XXXXXXXXX 98876543 Anonymous poster hash: 3e7b5...fb3 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #11 Skrevet 20. juli 2013 Vi har skrevet dette: Kjære _________. Vi gifter oss i xxxx kirke i Trondheim lørdag 7. august 2004 klokken 14.Vi håper at alle vi er glade i, vil dele den store dagen med oss. Derfor inviterer vi til middag og bryllupsfest i festsalen på xxxxxxxx klokken 16.30. Hilsen Ingeborg og Ingeborgmannen Antrekk: Mørk dress S.U. innen 1. juli til ......... (Vi inviterer kaffegjester også, og der står det "... inviterer vi til bryllupsfest (...) kl. 20.00.") Så dere er ikke glade i de som er ubedt? Den kan tolkes dit, du er klar over det? Detaljer, vet det... Men noen er bare firkantede .. Anonymous poster hash: 3e7b5...fb3
Tyggegummi Skrevet 21. juli 2013 #12 Skrevet 21. juli 2013 Du ser at den invitasjonen ble sendt i 2004 eller?
MissEi Skrevet 21. juli 2013 #13 Skrevet 21. juli 2013 Vår datter Fornavn Etternavn gifter seg med Fornavn Etternavn 06 august 2011 Vielsen vil finne sted i Tønsberg Domkirke klokken 12.00 I den anledning har vi gleden av å invitere Fornavn og Fornavn til middag og bryllupsfest på Villa Møllebakken klokken 16.30 Toastmaster for dagen er Fornavn Etternavn som kan treffes på telefon: 99 99 99 99 Antrekk: Galla Velkommen! Hilsen Fornavn og Fornavn Svar utbes innen 15. mai til fornavn og fornavn Gateadresse, postnummer/adresse Telefon: 88 88 88 88 Liker litt denne jeg
MissEi Skrevet 21. juli 2013 #14 Skrevet 21. juli 2013 Litt mindre formell Kjære Fornavn og Fornavn Vi gifter oss 06.08.11 og ønsker å dele denne dagen med deg/dere. Vielsen vil finne sted i Tønsberg DomKirke kl 12.30 Påfølgende middag og fest vil ta sted i lokalene på Villa Møllebakken kl. 16.30 Svar utbedes innen 15.05 Svar sendes per epost til [email protected] Dere kan også ringe til Fornavn (99 99 99 99) eller Fornavn (88 88 88 88) Sanger/taler sendes til toastmaster Fornavn Etternavn epost: [email protected] Tlf: 77 77 77 77 men synes denne blir litt kjedelig ?
Gjest Kiara! Skrevet 21. juli 2013 #15 Skrevet 21. juli 2013 De to siste der gir meg grøssninger om hva slags sammenkomst dette kan bli... Og jeg er ikke begeistret for invitasjonstekster der det er foreldrene som inviterer, ikke paret selv. :S 3
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2013 #16 Skrevet 21. juli 2013 Hei! Er det noen som har noen eksempler på hvordan selve teksten i en bryllupsinvitasjon skal se ut? Avsender i vårt bryllup blir alle seks. Skjønner at en del obligatorisk skal med, men vil så gjerne se ordlyden. Og hva med toastmaster, er det vanlig at hennestelefon nummer står skrevet, og gavelister...? Blir glad for tips! :-) Gi blanke i å skrive noe sånt som: "Vi har alt vi trenger, men her har du kontonummeret vårt". 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #17 Skrevet 21. juli 2013 Og jeg er ikke begeistret for invitasjonstekster der det er foreldrene som inviterer, ikke paret selv. :S Det er jo vanlig når foreldrene betaler. Anonymous poster hash: f0246...595
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2013 #18 Skrevet 21. juli 2013 Det er jo vanlig når foreldrene betaler. Anonymous poster hash: f0246...595 Hæææ?? 2
Gjest Kiara! Skrevet 21. juli 2013 #19 Skrevet 21. juli 2013 Det er jo vanlig når foreldrene betaler. Anonymous poster hash: f0246...595 I min verden er det vi som betaler, vi som bestemmer og vi som invitererte ikke våre foreldre. Som jeg sa jeg liker ikke den type invitasjoner for det gir et førsteinntrykk av tingenes tilstand. Gallabryllup med foreldrene som vertskap er ikke stor stas... 6
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2013 #20 Skrevet 21. juli 2013 I min verden er det vi som betaler, vi som bestemmer og vi som invitererte ikke våre foreldre. Som jeg sa jeg liker ikke den type invitasjoner for det gir et førsteinntrykk av tingenes tilstand. Gallabryllup med foreldrene som vertskap er ikke stor stas... Enig. Det virker uselvstendig. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå