AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #1 Skrevet 4. oktober 2013 Er det ok/vanlig/akseptert å ikke orke å bli med på hvert besøk mannen (og eventuelt barna) gjør til svigermor? Mannen lurte på om vi alle skulle ta en tur men kjenner jeg ikke orker. Fikk tvillinger for nesten 1 år siden og tappes for energi av familiebesøk... Hva tenker andre?Anonymous poster hash: 4d3c9...b4b
Wonders Skrevet 4. oktober 2013 #2 Skrevet 4. oktober 2013 (endret) du bestemmer selv, forklar han det med sannhet og forståelse om han blir skuffet. Må være noe du også kan tenke litt over, så du orker høytiden som står for døren. Endret 4. oktober 2013 av Wonders
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #3 Skrevet 4. oktober 2013 Hvor langt unna bor svigermor og hvor ofte ser dere henne? Selv har jeg svigers et stykke unna så jeg er med (i alle fall etter at vi fikk barn), vi er der jo i noen dager, men benytter gjerne muligheten til å stikke av for å besøke venner en dag uten at det er problematisk. Hadde svigers bodd nærmere hadde jeg sett det som naturlig at mann og barn av og til tok en tur dit alene, da kunne jeg koblet av. Mine foreldre bor nærmere og jeg og barna er av og til der alene. Helt uproblematisk, men forklarer jo hvorfor mannen ikke er med da (type han jobber, skal gjøre noe i huset eller trengte rett og slett en pause...). Så ja, jeg mener du fint kan være hjemme, men ofte er det greit å sende barna blir med for mitt inntrykk er at det er det aller viktigste for besteforeldrene. Men pass på å ikke bli hjemme hver gang, man må finne en balanse. Anonymous poster hash: d2f34...f38 1
Odelsguten Skrevet 4. oktober 2013 #4 Skrevet 4. oktober 2013 Er det ok/vanlig/akseptert å ikke orke å bli med på hvert besøk mannen (og eventuelt barna) gjør til svigermor? Fikk tvillinger for nesten 1 år siden og tappes for energi av familiebesøk...Anonymous poster hash: 4d3c9...b4b Er han med til dine? Ellers ville jeg vært forsiktig med å brue fødsel for ett år siden som unnskyldning. Det må være grense på hvor lenge en kan benytte dette. 5
vivana Skrevet 4. oktober 2013 #5 Skrevet 4. oktober 2013 jeg blir aldri med til svigermora. er det ok? det er helt ok for meg. hun vet godt hvorfor jeg ikke blir med, så den saken er avsluttet.
globalagogo Skrevet 4. oktober 2013 #6 Skrevet 4. oktober 2013 Litt alenetid mens dere drar må være lov så lenge d ikke blir hver gang. Ta initiativ neste gang feks
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #8 Skrevet 4. oktober 2013 Hvorfor må man ha så mye kontakt med svigerforeldre? Det der har jeg aldri skjønt. Det er jo mannen sin familie, og barna. De kan vel dra dit alene. Anonymous poster hash: a3c92...d04
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #9 Skrevet 4. oktober 2013 Er han med til dine? Ellers ville jeg vært forsiktig med å brue fødsel for ett år siden som unnskyldning. Det må være grense på hvor lenge en kan benytte dette. Nei, besøker sjelden familie. Er med til hans øvrige familie men ikke til moren hans som bor alene. Forlanger aldri at han skal bli med meg.Anonymous poster hash: fd5f3...b79
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #10 Skrevet 4. oktober 2013 Bor svigerforeldrene langt unna? Er det snakk om overnatting eller er det middagsbesøk en ettermiddag? Her bor svigerforeldrene nært, og det er null problem om mann/barn tar seg en tur alene en ettermiddag. Faktisk så oppmuntrer vi hverandre til å ha litt alenetid - jeg tar med barna alene til mine foreldre enkelte ettermiddager også, så han kan få litt tid for seg selv. Anonymous poster hash: adfea...5ad
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2013 #11 Skrevet 4. oktober 2013 Hvorfor må man ha så mye kontakt med svigerforeldre? Det der har jeg aldri skjønt. Det er jo mannen sin familie, og barna. De kan vel dra dit alene. Anonymous poster hash: a3c92...d04 Hvorfor må mannen din ha så mye kontakt med mora di?
Amanda C. Skrevet 4. oktober 2013 #12 Skrevet 4. oktober 2013 åååå svigerforeldrene mine mener hver onsdag skal vi komme på middag (så lenge det passer).
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #13 Skrevet 4. oktober 2013 Synes det er viktig å balansere alt jeg. Både jeg og mannen trenger tid helt alene, med egne venner, bare vi to, med hver vår familie, med felles venner, med hverandres familier osv. Synes det er viktig å kunne møte f.eks. foreldrene mine alene av og til, man må da ikke drasse med mannen på alt. Men et godt forhold til svigers er essensielt. Så vi har god kontakt, selv om jeg ikke er med og besøker hver gang mannen skal dit. Anonymous poster hash: a7177...b4d 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #14 Skrevet 4. oktober 2013 åååå svigerforeldrene mine mener hver onsdag skal vi komme på middag (så lenge det passer). Hva mener du og mannen din da? Dere kan jo be svigers også, og så kan dere få til litt mer mellomrom mellom hver gang. De inviterer dere en onsdag, dere inviterer de 3 uker senere. De intiviterer etter et par uker igjen. En gang hver j*vla uke hørtes litt mye ut. Virker som et litt kjedelig rutinemessig onde:p Anonymous poster hash: a7177...b4d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #15 Skrevet 4. oktober 2013 Hvorfor må mannen din ha så mye kontakt med mora di? Det hadde jeg aldri krevd heller. Jeg har kontakt med min familie og han får ha kontakt med sin. Ved eventuelle barn får vi ta det litt her og der. Skjønner ikke poenget med å henge med svigerfamilien. Anonymous poster hash: a3c92...d04
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #16 Skrevet 4. oktober 2013 Er det ok/vanlig/akseptert å ikke orke å bli med på hvert besøk mannen (og eventuelt barna) gjør til svigermor? Mannen lurte på om vi alle skulle ta en tur men kjenner jeg ikke orker. Fikk tvillinger for nesten 1 år siden og tappes for energi av familiebesøk... Hva tenker andre?Anonymous poster hash: 4d3c9...b4b Du trenger vel ikke bli med hver gang, pass bare på at besøka blir noenlunde likt fordelt mellom dine og hans foreldre, da utelukkes muligens unødvendige krangling. Det er også lurt å ha en god tone med svigerforeldre, på begge sider. Anonymous poster hash: fec90...08e
Amanda C. Skrevet 4. oktober 2013 #17 Skrevet 4. oktober 2013 Hva mener du og mannen din da? Dere kan jo be svigers også, og så kan dere få til litt mer mellomrom mellom hver gang. De inviterer dere en onsdag, dere inviterer de 3 uker senere. De intiviterer etter et par uker igjen. En gang hver j*vla uke hørtes litt mye ut. Virker som et litt kjedelig rutinemessig onde:p Anonymous poster hash: a7177...b4d Jeg mener jo at det må være litt mere naturlig og ikke noe rutine på det. Det blir jo veldig kjedelig, også får en jo ikke sjanse til å selv ønske å invitere eller være med de. Mannen mener at foreløpig er det er bra avtale, siden foreldrene hans har litt problemer med å gi slipp (han er minstemann).
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2013 #18 Skrevet 4. oktober 2013 Det hadde jeg aldri krevd heller. Jeg har kontakt med min familie og han får ha kontakt med sin. Ved eventuelle barn får vi ta det litt her og der. Skjønner ikke poenget med å henge med svigerfamilien. Anonymous poster hash: a3c92...d04 Det tenker sikkert han også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå