AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #1 Skrevet 4. oktober 2013 Er det lurt å sprette BSU ved kjøp av bolig i midten av 20-årene eller betale egenkapital med andre oppstarte midler og få renteinntektene på BSU i noen år til? Det kan bli ganske stramt økonomisk hvis jeg ikke velger å sprette BSU. I mine øyne tjener jeg vel gjerne mer på å betale ned mer på huslån med å sprette BSU enn hva jeg tjener på renteinntekter og skatt ved å beholde den? Anonymous poster hash: f5530...499
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #2 Skrevet 4. oktober 2013 Ikke sprett BSU før du trenger! Anonymous poster hash: 018c9...23b
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #3 Skrevet 4. oktober 2013 http://www.dinepenger.no/bruke/smart-aa-vente-litt-med-boligkjoepet-naa/21620998 Anonymous poster hash: e9d52...df5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #4 Skrevet 4. oktober 2013 Er det lurt å sprette BSU ved kjøp av bolig i midten av 20-årene eller betale egenkapital med andre oppstarte midler og få renteinntektene på BSU i noen år til? Det kan bli ganske stramt økonomisk hvis jeg ikke velger å sprette BSU. I mine øyne tjener jeg vel gjerne mer på å betale ned mer på huslån med å sprette BSU enn hva jeg tjener på renteinntekter og skatt ved å beholde den? Anonymous poster hash: f5530...499 Hva er rentesatsen din på lån vs. BSU? I beregningen må du også ta med skattefradraget du får på gjeldsrenter. Slik får du vite hva som lønner seg og ikke Anonymous poster hash: 156f2...e1c
Pengebingen Skrevet 4. oktober 2013 #5 Skrevet 4. oktober 2013 Nei BSU'en skal det godt gjøres å slå avkastningsmessig så lenge man har skattbar inntekt. Så den bør stå, og spares i, så lenge du kan. Og med regjeringsskiftet er det jo snakk om å utvide ordningen, kanskje blir den enda gunstigere. Så hold på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå