AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #1 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg lurer på hvordan du følger opp barnet i forhold til skole/lekser/kontakt med lærer osv. Hva gjør du? Og er du fornøyd med jobben lærere gjør? Hva gjør de bra og hva gjør de ikke bra? Anonymous poster hash: b043b...bb5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #2 Skrevet 4. oktober 2013 Har en førsteklassing. sitter såklart med henne når hun gjør lekser og hjelper henne hvis hun trenger hjelp. Ikke hatt så mye kontakt med læreren, men er fornøyd hittil. Drar selvølgelig på foreldremøter og sånt om jeg har mulighet, men ikke alltid jeg kan siden jeg er helt alene med henne og har vansker med å få barnevakt. Eneste dumme jeg kan komme på er at de setter foreldremøtene så sent, sist var det fra 19-21. Kunne heller hatt fra 18-20 f.eks. Jeg har aldri hatt noen "fremmede" (de eneste som har vært barnevakt er nær familie/venner/naboer som barnet kjenner godt) til å legge henne, og å la en 6-åring som skal på skolen dagen etter være oppe til over 21 er uaktuelt. Anonymous poster hash: 2d044...397
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #3 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg har tre barn på skolen, i 5., 7. og 9. klasse. Og dette med oppfølging hjemmefra er i sannhet variable saker! De to eldste er utrolig selvdrevne og skoleflinke, og de har nærmest oppdratt seg selv. Nå som de har mer kompliserte lekser hender det de spør om innspill og tilbakemelding, men ellers har de tatt ansvar selv med minimalt mas og innblanding fra meg. Så jeg følger opp ved å gå på foreldremøter, være klassekontakt i ny og ne, og møte på foreldresamtaler for å innkassere skryt og flotte karakterer. Tredjemann er en annen dans Smart, men umoden og motorisk svak, han skrev sine skjeve store bokstaver til langt opp i fjerde klasse. I tillegg var dette en klasse med en god del gutter av sammen kaliber, som forstyrret hverandre og laget uro. Her måtte jeg naturlig nok komme mer på banen, og det har vært mye mailkontakt og oppfølgingssamtaler mellom lærerne og meg. For det meste har vi vært gode på å finne felles løsninger, med unntak av en helt ung, nyutdannet lærer som var vel rask med å.problematisere ting. Men stort sett har det gått bra, med en god og konstruktiv dialog. Det er imidlertid"a work in progress" så jeg kan ikke lene meg tilbake og slappe av på samme måte som med de eldste. Og det har krevd mye av meg som mor- jeg ser at skolen har begrenset med ressurser og har brukt hundrevis av timer på leksehjelp og ekstraoppgaver (kjøper engelsk- og mattebøker selv og bruker helger og ferier på å sørge for at han ikke blir hengende etter...). Skulle gjerne sett at de hadde mer ressurser til gruppeundervisning og slikt, men jobben som enkeltlærerne gjør er jeg jevnt over fornøyd med, selv om noen er flinkere til å ta utfordringene enn andre. Så mitt syn på oppfølging er at det varierer med behovet. Har man "flinke" barn kan man surfe på medgangen. Men litt mer krevende barn krever mer av både lærere, foreldre, og samarbeid dem imellom Anonymous poster hash: 1e418...622
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå