AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #1 Del Skrevet 4. oktober 2013 Har dere alltid hatt gyldig pass? Og når fikk barnet deres pass første gang? Jeg har ikke hatt gyldig pass på 5 år, rett og slett fordi jeg ikke har vært ute å reist lenger enn Sverige, Danmark de siste årene. Da jeg sa det til en bekjent her en dag sa han at det absolutt ikke var bra og at alle bør ha gyldig pass til en hver tid, selv om man ikke skal reise? Stemmer dette??Anonymous poster hash: f6fb2...bb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 4. oktober 2013 #2 Del Skrevet 4. oktober 2013 Jeg har alltid hatt gyldig pass, det samme har barna mine. Gyldig pass er greit å ha, da det plutselig kan komme opp noe som gjør at man må ut å reise. Nødpass er stress og dyrt. Dessuten er også pass legitimasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #3 Del Skrevet 4. oktober 2013 Nei, jeg ser ikke poenget. Barna mine har aldri hatt pass, har ikke hatt behov for det. Vi skal ikke plutselig ut å reise og legitimasjon har vi på andre måter. Anonymous poster hash: ff89a...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 4. oktober 2013 #4 Del Skrevet 4. oktober 2013 Har alltid hatt gyldig pass. Og nå som bankkort ikke lenger skal være gyldig legitimasjon er det enda viktigere å ha pass. Heldigvis tar det litt tid å få fjernet bankkort som legitimasjon, så kanskje vi får ID-kort før den tid. Les f.eks her 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #5 Del Skrevet 4. oktober 2013 Ja både vi og barna har alltid gyldige pass. 3 åringen har sitt 2 pass nå, var vel 4 mnd når vi skaffet det... Og minsten var vel 5 mnd. Vi reiser 1-2 ganger i året, og da er det greit at passet er klart. Mannen min har heller ikke bilde på bankorttet eller førerkort, så han har ingen annen gyldig legitimasjon... Anonymous poster hash: fee5c...071 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celtic Heart Skrevet 4. oktober 2013 #6 Del Skrevet 4. oktober 2013 Pass var eneste gyldige legitimasjon når vi skulle åpne lønnskonto til 13-åringen. Vi reiser mye så har alltid gyldige pass. Ungene har hatt pass siden de var 2 og 4. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 4. oktober 2013 #7 Del Skrevet 4. oktober 2013 Ja, passer på at jeg alltid har gyldig pass. Barnet fikk første pass i en alder av 5, og har hatt gyldig pass siden da. Nå er det ikke lenger mitt ansvar, h*n er godt over 20... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommernatt Skrevet 4. oktober 2013 #8 Del Skrevet 4. oktober 2013 Vi har bestandig gyldig pass og sønnen vår har hatt siden han var 5 uker. Vi reiser mye, så da må vi ha gyldige pass. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #9 Del Skrevet 4. oktober 2013 Jeg har alltid gyldig pass. Elsker å reise, og reiser til minst et nytt land hvert åt. Husker ikke når jeg fikk mitt første pass. Ungen fikk sitt første pass da hun var 4 måneder. Hun har også gyldig pass hele tiden. Reiser mye, så pass må vi ha. Anonymous poster hash: cc1b6...4ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yxnyx Skrevet 4. oktober 2013 #10 Del Skrevet 4. oktober 2013 Jeg fornyer ikke utgåtte pass for meg selv eller barna før det trengs, mao før vi har planlagt en utenlandstur. Da kikker jeg over passene og ser om det er noen som trenger fornyelse. Kan jo spare noen kroner på den måten, og jeg ser ikke for meg at vi skal bli nødt til å rømme landet på kort varsel. Fikk ikke eget pass før jeg var 16. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 4. oktober 2013 #11 Del Skrevet 4. oktober 2013 Har alltid gyldig pass siden vi reiser 2-4 ganger i året. Barna fikk egne pass da de var under året, da de skulle ut og reise for første gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #12 Del Skrevet 4. oktober 2013 Fikk mitt første pass da jeg var 27, så svaret er vel nei. Kommer nok til å fornye det når det går ut om et par år, kjekt å ha det gjort. Anonymous poster hash: bd589...ba9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riskjeks Skrevet 4. oktober 2013 #13 Del Skrevet 4. oktober 2013 Jeg har alltid hatt gyldig pass, det samme har barna mine. Gyldig pass er greit å ha, da det plutselig kan komme opp noe som gjør at man må ut å reise. Nødpass er stress og dyrt. Dessuten er også pass legitimasjon. Det er jo enda dyrere å stadig fornye pass man ikke trenger, enn å kjøpe seg nødpass! De minste må vel ha nytt pass annethvert år, det er jo ingen grunn til å ta den utgiften (og tiden og frustrasjonen ) når man ikke skal reise? Dessuten er fødselsattest bra nok legitimasjon for barna om man skulle trenge det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 4. oktober 2013 #14 Del Skrevet 4. oktober 2013 Jag har alltid haft giltigt pass. För det första är det bra med en extra legimtimation. I Sverige är inte bankkorten legitimation utan jag har bara körkortet som enda övrig legitimation. För det andra behöver jag resa i jobbet relativt ofta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 4. oktober 2013 #15 Del Skrevet 4. oktober 2013 Vi har alltid det siden vi reiser så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 4. oktober 2013 #16 Del Skrevet 4. oktober 2013 Det er jo enda dyrere å stadig fornye pass man ikke trenger, enn å kjøpe seg nødpass! De minste må vel ha nytt pass annethvert år, det er jo ingen grunn til å ta den utgiften (og tiden og frustrasjonen ) når man ikke skal reise? Dessuten er fødselsattest bra nok legitimasjon for barna om man skulle trenge det. Personlig så er fødselsattestene til jentene oppbevart i safen, så det er ikke noe jeg drar med meg når jeg er ute og reiser eller har behov for legitimasjon. Da tenåringen skulle få ungdomskort var det pass hun brukte som ID. Tid og frustrasjon er det ikke å fornye pass, så sant man er smart nok til å ikke gjøre det rett før fellesferien Det er bare helt i starten man trenger å fornye så hyppig, fra 0-5 år, fra 5-10 år så er det hvert tredje år og 10-16 år så er det fem år gyldighet. Prisen på pass har gått betraktelig ned de siste årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #17 Del Skrevet 4. oktober 2013 Da jeg var veldig liten stod jeg i foreldrene mines pass, og da jeg ble tolv fikk jeg mitt første pass. Siden har jeg alltid hatt gyldig pass, med unntak av tre uker i vår da jeg måtte fornye passet. Anonymous poster hash: 8e110...f1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4. oktober 2013 #18 Del Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Både jeg, mannen og barna har alltid hatt gyldig pass, men om det ikke var fordi vi reiser på utenlandsferier hadde jeg ikke brydd meg. Endret 4. oktober 2013 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 4. oktober 2013 #19 Del Skrevet 4. oktober 2013 Ja. Ikke bare fordi en plutselig skal ut å reise, men også fordi pass er eneste gyldig legitimasjon for enkelte ting. F.eks. opprette kontoer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #20 Del Skrevet 4. oktober 2013 Pass var eneste gyldige legitimasjon når vi skulle åpne lønnskonto til 13-åringen. Vi reiser mye så har alltid gyldige pass. Ungene har hatt pass siden de var 2 og 4. hva i heiteste hulaheita skal en 13 åring med en lønnskonto?!?Anonymous poster hash: 5abcc...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå