Gå til innhold

se kjønn på 3 dager gammel kattunge?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jeg vil ha en jentekattunge, hvordan ser jeg hvilket kjønn de forskjellige kattungene er i kullet?de er 3 dager gamle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal vi se, hvordan var det nå dette fungerte...

Du må nesten bare se på rompa!

Tror det var sånn at hvis det var to "hull" så er det ei jente, og hvis du bare ser ett så er det en gutt.

Eh, noen som har en bedre forklaring?

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg bommet på så mange ganger at jeg er forsiktig med å gi råd. :ler:

Men du må se på avstanden mellom de to hullene bak. Lang avstand = gutt, kort avstand = jente.

Frigg: Guttekatter tisser også. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du må se på avstanden mellom de to hullene bak. Lang avstand = gutt' date=' kort avstand = jente. [/quote']

Ja, sånn var det!

Joda, men fra en liten gutte-tiss da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

det er lettest hvis du har en han og en hun og kan sammenligne, for da ser du forskjellen på de bak der. Hvis du skjønte hva jeg mente.

Det kan være vanskelig å se når de er så små, litt lettere å være helt sikekr når de blir litt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det som står over, men de er en til ting: På hunnkjønn er det det nederste hullet (vagina) ganske rundt i formen, mens på hannkjønn er nederste "hull" (penis og testikler) mere ovalt formet. Området vil også bule litt mer ut enn på hunnkatter.

Jeg vil anbefale å gå til innkjøp av en håndbok for katteeiere, finnes mange forskjellige. I en sånn bok står det meste du trenger å vite for å ta godt vare på katt og unger :-)

Selv har jeg en som heter "katteeieren" av susie page. Den er helt ok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en hunnkattunge er det nederste hullet som en strek, mens det bare er en liten prikk hos nyfødte guttekattunger.

Det er lettest å se kjønnet når de er helt nyfødte. Etter bare et par dager går de inn i en periode på mange uker hvor det er lett å ta feil av kjønnene. Men har du flere kattunger du kan sammenligne går det nok, om noen uker begynner det å "bule" litt på guttene, så da blir det lettere igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...