Gå til innhold

Hva tenker du om dyr forlovelsesring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva tenker du dersom din kommende forlovede har kjøpt deg den vakreste ringen du noensinne kunne drømt om, og du finner ut i etterkant at den kostet mellom 20 - 30 tusen?

Jeg tenker at det er den ene gangen man kan "unne" seg den ene ringen man alltid har drømt om å bære på fingeren og at det da er greit. Men det er jo egentlig galskap:p

Anonymous poster hash: 9085a...776

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville synes det var galskap, og ville ikke vært fornøyd med at han brukte så mye penger på en ring. Jeg ville derimot aldri sagt noe om det, og jeg ville satt pris på gesten :)

Anonymous poster hash: 582b3...5c3
Skrevet

Arrester meg , men jeg synes ikke en forlovelsesring til 20-30 tusen er DYR . Ring man skal bruke hele livet. Jeg synes en veske til den prisen er dyr. Men dette er bare meg og har jobbet i en gullsmed før , så har nok en ekstra forkjærlighet til stein...

Når det er sagt så skal man ha/gi ring etter evne og hva man selv synes som par.

Jeg hadde ikke brydd meg om ringen i det hele tatt om jeg fikk mannen jeg vil dele livet mitt med.

Men, snakker vi hva jeg synes om kostbare ringer.... Jaaaaa, har du råd og mulighet så hadde jeg ikke syntes at en ring til maaaaange mange penger er galskap ;)

• Liker 7
Skrevet

Arrester meg , men jeg synes ikke en forlovelsesring til 20-30 tusen er DYR . Ring man skal bruke hele livet. Jeg synes en veske til den prisen er dyr. Men dette er bare meg og har jobbet i en gullsmed før , så har nok en ekstra forkjærlighet til stein...

Når det er sagt så skal man ha/gi ring etter evne og hva man selv synes som par.

Jeg hadde ikke brydd meg om ringen i det hele tatt om jeg fikk mannen jeg vil dele livet mitt med.

Men, snakker vi hva jeg synes om kostbare ringer.... Jaaaaa, har du råd og mulighet så hadde jeg ikke syntes at en ring til maaaaange mange penger er galskap ;)

Og snakker vi om dyr ring så plusser du på en null...

Skrevet

Hehe. det var godt å høre at noen hadde samme syn på dette som meg ;)

TS

Anonymous poster hash: 9085a...776

Skrevet

Kjæresten min tjener godt, jeg sliter økonomisk. Vil gjerne ha en ring *drømme*.

Men jeg ville synes det var litt merkelig å gå rundt med en så dyr ring som 20-30 000.- når jeg hele tiden må spinke og spare til regninger og utstyr til ungene mine...

Hadde jeg bare fått en ring til ett par tusen hadde jeg jublet, høyt og lenge :) Selv om han har penger til mye dyrere ring.

Skrevet

Selvfølgelig drømmer jeg om en slik ring!

Men blir like fornøyd med en hvilken som helst ring.

Skrevet

En forlovelse ring til 20-40k er ikke dyr, vil heller se på det som normalpris.

Som nevnt over her, så er det en ring man skal ha resten av livet sitt.

• Liker 5
Skrevet

En forlovelse ring til 20-40k er ikke dyr, vil heller se på det som normalpris.

Som nevnt over her, så er det en ring man skal ha resten av livet sitt.

Så det er altså ikke forskjell på giftering og forlovelsesring?

Jeg har faktisk tenkt på dette i det siste, og jeg har ikke helt forstått hvorfor man skal ha en forlovelsesring til mange tusen som man går med i et par år og så bytter den ut for en enda dyrere giftering! Så godt å se at folk mener det er det samme forsåvidt!

Jeg synes forsåvidt likevel det er skikkelig dyrt og hadde ikke trengt en formue på en av utvekstene på kroppen min (referer til fingrene btw). Det er på en måte ikke det som er viktig (for meg), selv om det kanskje for mange er den ultimate romantiske drømmen.

Skrevet

Jeg tenker at det er galskap og ville ikke blitt spesielt glad for en slik ring.

Andre må for all del bruke penger på det de vil, men da bør de (etter mitt syn, da) ha ganske god råd. Det blir for dumt å bruke titusenvis av kroner på en forlovelsesring, i tillegg til dyrt bryllup og dyr giftering, hvis man ikke har det særdeles romslig i det daglige. Får i hvert fall ikke spesielt stor sympati hvis bruden med 30 000 kroner på fingeren klager over dårlig råd, for eksempel ;) Men har man masse penger som står og brenner på konto, så hvorfor ikke.

Anonymous poster hash: d5e34...817
  • Liker 1
Skrevet

Min ring kostet 39 000.......galskap ja, men jeg elsker den!

Anonymous poster hash: 1c8a3...2dd
Skrevet

Så lenge man har penger så er det jo forsåvidt greit :)

Men for min del ville jeg nok stussa litt hvis ringen kosta mer enn en mnds lønn, er mye annet jeg heller ville brukt de pengene på. Våre kostet vel nærmere 10k tilsammen, da var herreringen til halvpris.. grei pris for oss med vanlige lønninger, huslån, studielån og alle andre utgifter :)

Gjest Anubiel
Skrevet

Har man veldig god råd, så bevares, kjør på. Men da bør dette være penger som man har lett tilgjengelig. Synes det er merkelig dersom man velger å spinke og spare for å kjøpe en så dyr ring. Da har man vel egentlig mer bruk for pengene til noe annet.

Selv er jeg sjeleglad for at forloveden ikke kjøpte svindyr ring, selv om han hadde hatt råd til det. Jeg hadde ikke turt å gå med den og jeg er ikke glad i flashy smykker. Liten og elegant er ringen min og jeg tør å gå med den hver dag.

Skrevet

Jeg som er i etableringsfasen med mange utgifter, synes det er galskap. Det første jeg tenker på er alt annet vi kunne brukt de pengene på, som oppussing, sårt tiltrengte nye møbler, utstyr til barn osv. Der vi er nå, hadde jeg ikke blitt glad for en dyr ring, og ja, jeg hadde syntes det hadde vært totalt galskap. Men for andre som er i en annen situasjon er det vel sikkert helt ok, selv om tankene mine automatisk går litt til stakkars fattige barn i u-land osv. Føles litt meningsløst å bruke så mye penger på en sten. (Sorry, prøver ikke være flinkis, men det kommer vel litt av situasjonen vi er i nå, det også ;) )

• Liker 1
Gjest bustyvel
Skrevet

Så lenge man har råd er det vel greit. Men de Luksusfellen-kandidatene som kjøper så dyre ringer burde kanskje ha tenkt seg om to ganger.

Skrevet

Siden vi forlovet oss ved den romantiske "vi vil leve sammen resten av livet, kanskje vi like gjerne skulle gifte oss", så valgte vi ut en ring til meg sammen. Vi har mange planer sammen for fremtiden, som innebærer at vi ønsker å spare opp penger, og dermed ble det bare for dumt å bruke mye penger på ringen, selv om min samboer hadde hatt råd til en mye dyrere ring til meg. Jeg liker bedre at han tar vare på sparepengene sine til fremtiden vår :) Så jeg har en enkel og søt diamantring som ikke kostet spesielt mye, og jeg elsker den. Falt for den med en gang jeg så den, perfekt til meg,og perfekt sammen med gifteringen som skal sidenav om noen måneder! Og den blir heller ikke spesielt dyr. Tilsammen godt under beløpene dere skriver om her.

Siden forlovelse bør bety at ekteskap i relativt nær fremtid så er jo det med pris på ring egentlig noe par burde diskutere for å se om de er enige i prioriteringen. Jeg ville ikke vært fornøyd om min kommende mann investerte i gull og diamanter for 20-30.000 uten å diskutere det med meg. Det finnes så mange bedre investeringer enn det.

Men det er jo helt enkelt opp til hva man selv ønsker å bruke penger på, så lenge man har sparepenger på konto. Men klart, har han egentlig ikke råd til den, og det første dere får i postkassa som nygifte er inkassoregningen på forlovelsesringen, nei da er det rett og slett galskap! (Høres ut som et mareritt for meg, men skulle ikke forundre meg om det har skjedd!)

Anonymous poster hash: f7345...e98

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville lurt på hva i alle dager han tenkte på... Så mye penger hadde vært bedre anvendt på annen måte :) Men det er meg, og min økonomi tilsier ikke at vi kan bruke penger vilt og uhemmet.

Skrevet

Hadde vært redd for å gått med den

Skrevet

Jeg hadde tenkt at det var mye penger, men jeg hadde også syntes det var hyggelig at han ville bruke så mye penger på en ring til meg.

Skrevet

Jeg hadde sett på det som idioti og hadde ikke blitt glad for den i det hele tatt. Ville mye heller at han/vi hadde brukt de pengene på en felles reise/opplevelse vi kunne ha glede av begge to og som hadde gitt oss varige minner, enn en død ting.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...