AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Hva mener dere, skal man i tillegg til planlegging, hjelp, utdrikningslag, gi en gave? Anonymous poster hash: ff789...209
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #2 Skrevet 3. oktober 2013 Selvfølgelig! Hva feiler det deg? Anonymous poster hash: 4331e...d15 6
skruf Skrevet 3. oktober 2013 #3 Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Selvfølgelig gir man gave!! Edit; Og gjerne en ekstra bra gave siden man er forlover. Endret 3. oktober 2013 av Pomperipossa 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Trodde det holdt når man fikset utdrikningslag til et par tusen, måtte kjøpe ny kjole, frisør, sminke, kjøring av bruden osv. Anonymous poster hash: ff789...209
She_Leiva Skrevet 3. oktober 2013 #5 Skrevet 3. oktober 2013 Ja, jeg mener du må gi gave, men det trenger ikke å være noe ekstra dyrt som en over her sier. 1
Pearl2.0 Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 Ja, det skal forlover gjøre. Visst er det dyrt og det krever mye av deg, men jeg tror nok du blir snakkis på en negativ måte hvis du dukker opp uten gave. Og som sagt, den bør være litt "ekstra". 2
Pearl2.0 Skrevet 3. oktober 2013 #7 Skrevet 3. oktober 2013 Ja, det skal forlover gjøre. Visst er det dyrt og det krever mye av deg, men jeg tror nok du blir snakkis på en negativ måte hvis du dukker opp uten gave. Og som sagt, den bør være litt "ekstra". Trenger ikke å være ekstra som i å koste mer. Flere måter å gjøre en gave spesiell på
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #8 Skrevet 3. oktober 2013 Herregud, som om ikke dette ble dyrt nok for meg allerede.. Hele budsjettet kommer til å velte over av en ekstra fin gave, hadde ikke forestilt meg hvor mye ekstra utgifter dette ville gi meg. Så beklager om jeg virker gjerrig og jævlig kjip, men økonomien er jævlig stram. Aldri vært forlover før, og har hørt andre steder at utdrikningslaget er en gave til bruden. Jeg betalte hennes del. Så trodde det var i orden.. Trådstarter. Anonymous poster hash: ff789...209
plix Skrevet 3. oktober 2013 #9 Skrevet 3. oktober 2013 Med stram økonomi bør man se på sin kreative side; arrangere med fornuft og tenke på gaven som personlig fremfor at den skal koste mye. Pris viser ikke omtanke i seg selv. Det viktigste er likevel å ikke legge skyld på brud (med mindre hun krever urealistiske ting) for at dette blir hodebry for å få dette til å gå rundt. Med godvilje, kreativitet og omtanke vil økonomien din ikke sprenges
Tibbie Skrevet 3. oktober 2013 #10 Skrevet 3. oktober 2013 Trodde det holdt når man fikset utdrikningslag til et par tusen, måtte kjøpe ny kjole, frisør, sminke, kjøring av bruden osv. Anonymous poster hash: ff789...209 Alle de tingene er som en "tjeneste". Det innegår nok i ansvaret som forlover. Gave er vanlig folkeskikk som gjest 1
plix Skrevet 3. oktober 2013 #11 Skrevet 3. oktober 2013 Trodde det holdt når man fikset utdrikningslag til et par tusen, måtte kjøpe ny kjole, frisør, sminke, kjøring av bruden osv.Anonymous poster hash: ff789...209 Frisør og sminke til deg eller brud? Kjøring av brud på bryllupsdagen? Har du ingen kjoler fra før? Finnes også mye på salg, spesielt i januar
skruf Skrevet 3. oktober 2013 #12 Skrevet 3. oktober 2013 Herregud, som om ikke dette ble dyrt nok for meg allerede.. Hele budsjettet kommer til å velte over av en ekstra fin gave, hadde ikke forestilt meg hvor mye ekstra utgifter dette ville gi meg. Så beklager om jeg virker gjerrig og jævlig kjip, men økonomien er jævlig stram. Aldri vært forlover før, og har hørt andre steder at utdrikningslaget er en gave til bruden. Jeg betalte hennes del. Så trodde det var i orden.. Trådstarter. Anonymous poster hash: ff789...209 Da har du blitt lurt. Det vanlige er at alle som deltar i utdrikningslag spleiser på prisen for bruden. Ikke bare forloveren. 9
Tibbie Skrevet 3. oktober 2013 #13 Skrevet 3. oktober 2013 Herregud, som om ikke dette ble dyrt nok for meg allerede.. Hele budsjettet kommer til å velte over av en ekstra fin gave, hadde ikke forestilt meg hvor mye ekstra utgifter dette ville gi meg. Så beklager om jeg virker gjerrig og jævlig kjip, men økonomien er jævlig stram. Aldri vært forlover før, og har hørt andre steder at utdrikningslaget er en gave til bruden. Jeg betalte hennes del. Så trodde det var i orden.. Trådstarter. Anonymous poster hash: ff789...209 Da foreslår jeg at du heller gir en gave fra noe annet enn lommeboka. Som for eksempel... male garasjen for dem, lage et stort venninnealbum, skaffe en autograf av en kjent person hun liker, lage hjemmelaget godteri, snekre en stol eller male et maleri... Med google finner du sikkert litt inspirasjon 1
Pingting Skrevet 3. oktober 2013 #14 Skrevet 3. oktober 2013 Herregud, som om ikke dette ble dyrt nok for meg allerede.. Hele budsjettet kommer til å velte over av en ekstra fin gave, hadde ikke forestilt meg hvor mye ekstra utgifter dette ville gi meg. Så beklager om jeg virker gjerrig og jævlig kjip, men økonomien er jævlig stram. Aldri vært forlover før, og har hørt andre steder at utdrikningslaget er en gave til bruden. Jeg betalte hennes del. Så trodde det var i orden.. Trådstarter. Anonymous poster hash: ff789...209 Det er vanlig, ja. Men om lommeboka er tom: snakk med henne (og ham) om det! Aldri i verden om jeg ville funnet på å bli fornærma om min forlover sa at hun ikke hadde råd til en dyr gave. Men det er gjerne best å komme slike ting i forkjøpet, og ikke servere "unnskyldninger" i etterkant. Men altså: betalte du for hele utdrikningslaget selv? 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #16 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg betalte ikke hele utdrikningslaget, men betalte selv hennes del, og det kom på rundt 2000kr til sammen for meg og henne, visste ikke at alle skulle dele på det. De andre sa jo ikke noe.. Har fått gode tips i tråden her, skal heller lage en flott gave med omtanke. ts Anonymous poster hash: ff789...209
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #17 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg betalte ikke hele utdrikningslaget, men betalte selv hennes del, og det kom på rundt 2000kr til sammen for meg og henne, visste ikke at alle skulle dele på det. De andre sa jo ikke noe.. Har fått gode tips i tråden her, skal heller lage en flott gave med omtanke. ts Anonymous poster hash: ff789...209 Selvfølgelig sier de ikke noe på det. Når de har fått oppgitt en sum de skal betale er det en selvfølgelig at alle er med på å betale for bruden. Dette får du ta på din egen kappe. You snooze, you loose. Anonymous poster hash: 4331e...d15
Gjest Ciegus Skrevet 4. oktober 2013 #18 Skrevet 4. oktober 2013 En forlover har jo ikke flere utgifter enn de andre gjestene, og hvis de andre gjestene skal gi gave, så må jo forlover også det. Sminke og frisør er frivillig, og hvis bruden krever det må hun betale det selv. Utdrikningslaget spleiser alle på. 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #19 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg er en relativt blakk forlover. Jeg har nettopp arrangert utdrikningslag som kostet deltakerne 500,-, inkludert brudens utgifter, og stiller i bunaden min i bryllupet. Da får jeg råd til en ekstra fin gave. Jeg innså at jeg ikke har råd til ny kjole og utdrikningslaget storkoste alle seg i. Anonymous poster hash: 9d5f3...e6b
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2013 #20 Skrevet 4. oktober 2013 Hva mener dere, skal man i tillegg til planlegging, hjelp, utdrikningslag, gi en gave? Anonymous poster hash: ff789...209 Vel, du kan gi en liten ting, men du trenger ikke å blakke deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå