Gå til innhold

Om å forvente

Isa

Anbefalte innlegg

Her kommer et eksempel jeg kan begynne med:

Jeg kjøper øl til sambo når jeg er på Rimi hver dag. Etter en tid begynner jeg å glemme det, og nå husker jeg det bare 4-5 dager i uka.

Idag ringte han meg og spurte om jeg hadde husket å kjøpe øl på Rimi, jeg måtte svare avkreftende; jeg hadde glemt det. Han ble sååå oppgitt og sur. La på.

Jeg ble fullstendig tatt på senga, og ganske paff! "Hvordan våger han!!!" tenkte jeg, og ringte ham sporenstreks opp igjen; sa at han kan godt komme opp her og få litt penger så han kan kjøpe selv etter jobb, og at jeg ikke er en ølmaskin! Måtte han ha kose-ølen sin idag så kunne han få tak i den selv. Jeg gidder ikke! Sa jeg.

Hvorpå han svarte, ganske spakt: "Har vi noe juice i kjøleskapet?"

icon_lol.gificon_lol.gif

Hva forventer dere at kjæresten deres skal gjøre for dere?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Klare å skaffe sine egne penger sjøl, holde seg edru, behandle meg med respekt, OG kjøre meg til min nye leilighet når jeg ikke gidder å ta den dritten der, lenger...

Men så forlanger jeg også en del av meg selv... det burde du også gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

*MÅPER*

Hva f... ikke en gang gå i kjøleskapet og se etter SELV????

Kvitt deg med daukjøttet, jenta mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis jeg gjør han en tjeneste, så forventer jeg å få et takk og et smil tilbake. Sure miner når det jeg gjør er noe jeg egentlig ikke hadde trengt å gjøre, aksepterer jeg ikke... Trenger heldigvis ikke gjøre det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker han øl HVER dag??

Det hadde jeg aldri godtatt at MIN samboer gjorde!

Hvis det er større mengder det er snakk om her,så bør du være litt på vakt.....

Ismen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var på jobb da icon_smile.gif Kunne ikke sjekke kjøleskapet da vel icon_wink.gif

Han drikker Munkholm. (alkoholfritt) Men ikveld blir det nok juice icon_lol.gif Han liker å ha noe å drikke på når han skal kose seg hjemme.

Jeg synes noen menn maser og forventer litt mye av og til, men det gjør nok jeg også av og til icon_wink.gif

Jeg tror jeg må begynne å forvente mer av ham; bl.a at han skal klare å vaske klær uten å krympe de... (han gjør det gjerne, men gjør alt feeeilll!!!) icon_lol.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Han liker å kose seg og DU liker å varte ham opp. Face it, baby - du blir utnyttet og lar deg utnytte.

Hva gjør han for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jenta mi, du trenger ikke svare meg.

Men du spør om en ting, og jeg svarer. Og mitt svar er at du blir utnyttet, og var jeg deg ville jeg tatt en grunsig kikk på livet mitt.

(jeg har vært deg, det er derfor jeg vet.)

Klem til deg, du trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok da. Jeg blir ikke utnyttet. Hadde kjeg blitt det så hadde jeg luktet lunta forlengst!

Hva er å forvente når man er hjemme hele dagen; og sambo jobber nesten døgnet rundt hele uka, skal han da ta like mye hjemme som meg?? Det synes jeg er urimelig.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men da er det jo greit?!

Hvorfor spør du da?

Og et tips - pump ut all relevant informasjon med en gang - du må ikke regne med annet enn reaksjoner når du skriver "at min mann ble sur for jeg kjøper bare øl til han fire eller fem ganger i uken".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORDI jeg vil gjerne høre hva andre forventer seg av partneren!... Mitt eget eksempel var nettopp det denne gangen... et EKSEMPEL; ikke en problemstilling. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Hei Isa

I begynnelsen da jeg flyttet sammen med min sammboer følte jeg at han forventet veldig mye av meg og krevde mye....

Jeg hadde aldrig bodd sammen med andre enn venninner og familie før jeg flyttet sammen med han....

Jeg har alltid tatt vare på alle adre og syntes det er greit,krever lite av mennesken rundt meg og det er jo forsovit feil...

Så da vi flyttet sammen krevde han en del og det var innen for rimelighetens grenser og jeg krevde ingenting tilbake...

Det ble til at jeg ble sur for at han gjorde ingenting og forlanget at jeg skule gjøre allt...

Trodde jeg,men så snakket vi sammen og jeg begynnte å kreve og sjefe litt mer når det gjalt huset og økonomi.....Jeg tok del i det som var vårt....

Da ble allt bedre jeg fikk mer igjenn og forsto at han kan ikke lese tankene mine og vite hva jeg vil at han skal gjøre og ikke gjøre.....

Og han forventet ikke at jeg skulle gjøre allt men han forventet at jeg skule be om hjelp til det jeg trengte for hvist jeg ikke gjore det så trodde han at jeg trivdes med å gjøre allt alene....

Så jeg hjør som deg styrer hus og renhold samt handlign av mat og lage middager...

Jeg har også en datter som jeg tar meg av når han er på jobb...

Jeg forventer at han tar seg av manneting som hammring borring ol....

Han har jobb og jeg er husmor som er en fultids jobb....

Ihelgene deler vi på det meste for da har han fri...

Så det handler om å gi og ta og hjelpe hverandre der det trengs....

Og si i fra om man føler at det blir for store krav....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Hvorfor ikke bare kjøpe med 7 munkholm med engang du er i butikken!

Da er det problemet ute av verden!!

Blir litt tungt å bære, men til fordel så slipper du å huske det hver dag, kanskje til og med slippe å gå innom Rimi etter jobben!!

Og til syvende og sist..... Han blir ikke sur!!

Hadde det vært meg, så hadde jeg bedt han ordne slike ting selv!!

men, mennesker er forskjellige og du gjør det vel ikke uten grunn!!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...