Gå til innhold

ølsalget idag

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

1.mai imorgen,og litt uenigheter på når ølsalget stenger?

Noen her som vet sikkert?

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klokken 2000. 1. mai er vel ikke en helligdag?

Skrevet

Såvidt jeg vet så er det ikke helligdag i morgen, det er en offentlig høytidsdag. Og det er det visstnok forskjell på :o

Så jeg vil tro at ølsalget stenger til ordinær tid/som på en vanlig fredag.

Men helt sikker er jeg jo ikke da... :-?

Gjest Catwoman
Skrevet

1. mai er en helligdag jo.

Ingen kristelig helligdag, men sånn som 17. mai er.

Gjest Catwoman
Skrevet

Du har vel rett Sheba, offentlig høytidsdag, som gjør at butikker ol. er stengt og den får rød farge på kalenderen, men ingen helligdag.

Skrevet

1. mai er ikke en helligdag, men en offentlig høytidsdag. L

Les her:

Feiringen av 1. mai har lange tradisjoner i Norge. Det er den dagen i året da vi skal vise styrke, da vi skal mobilisere for internasjonal solidaritet. Helt fra 1890 har dette vært arbeiderbevegelsens dag.

Det var den internasjonale arbeiderkongressen som kom sammen i Paris i 1889 for å stifte Den annen Internasjonale. Etter forslag fra de fagorganiserte i USA ble 1. mai vedtatt som demonstrasjonsdag. Fra Norge deltok Carl Jeppesen, som sørget for at denne dagen ble valgt også i Norge. Aldri tidligere hadde arbeidere over hele Europa samlet seg på samme dag til en mønstring for felles krav. Her i Norge gikk arbeiderne i Kristiania og Kristiansand i demonstrasjonstog 1. mai 1890, og en rekke andre steder i landet ble dagen feiret med møter og sammenkomster.

For den norske arbeiderbevegelsen har feiringa av dagen vært viktig både for profilen utad, men også for samhold i egne rekker. Både fagbevegelsen, partiet, kvinnebevegelsen og ungdomsbevegelsen har stått sammen om arrangementene!

1. mai er en viktig del av vår egen kulturtradisjon.

I 1947 anerkjente Stortinget 1. mai som offentlig høytidsdag.

(Sakset fra: http://www.dna.no/index.gan?id=11694)

Skrevet

Vi skal i hvert fall holde stengt i morra, så jeg ville ha sikra meg øl i dag om jeg hadde hatt behov for det :)

Skrevet
Vi skal i hvert fall holde stengt i morra' date=' så jeg ville ha sikra meg øl i dag om jeg hadde hatt behov for det :)[/quote']

Spørsmålet var vel når ølsalget stengte i dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...