AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Holder på å gå ned i vekt, men har bare 5-6 kilo igjen før jeg har nådd den vekta jeg vil nå. Startet på treningssenter for en måned tid siden, og trener mellom 2-4 ganger i uken. Jeg er som sagt ute etter å gå ned i vekt, stramme opp og selvfølgelig få bedre kondisjon/helse generelt. Er 20 år. Slik jeg trener er opplegget 70 % av gangene slik: Jogge på mølla i ca 30 min. (Pleier å variere hastigheten litt etter hvilke sanger jeg hører på, men ligger på mellom 8- 11 km i timen i 30 min) Deretter så går jeg rundt på de ulike apparatene som er der, og trener styrke i 30 min ca. Det er apparater for armer, lår, legger, rygg osv. Har det såpass tungt at jeg må streve skikkelig de par siste gangene i hver repitisjon. Jeg tørr rett og slett ikke å begynne med disse løsvektene eller hva det er for noe. Aner ikke hva jeg skal gjøre, føle det ser dumt ut, og føler meg ikke trygg i det området der. (Er masse menn og gutter der, og det blir bare helt feil) Er slike apparater gode? Stiller jo inn antall kg osv, og tilpasser det sånn at jeg blir sliten, og det blir veldig tungt.. Hører nesten bare prat om vekter når det gjelder styrke.. Anonymous poster hash: 82981...9b4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #2 Skrevet 3. oktober 2013 Styrketrening på apparater er selvsagt mye bedre enn null styrketrening overhodet, men frivekter anbefales fordi de aktiverer flere muskler (kjernemusklatur, som stabiliserer kroppen slik at man holder balansen osv), og dermed blir mer funksjonelle, slik at man blir bedre egnet til å takle dagliglivets fysiske belastninger også. Husk å ikke trene styrke på samme muskelgruppe to dager på rad. Hvile er viktig! Det viktigste er dog kostholdet. Spis nok mat, spesielt nok proteiner, for å få skikkelige resultater. Anonymous poster hash: ad4b8...b6f
Gjest bustyvel Skrevet 3. oktober 2013 #3 Skrevet 3. oktober 2013 Finner du deg ei vektstang, og tar f.eks. markløft og knebøy, så aktiverer du større deler av musklaturen enn med de apparatene. Jeg er også fersk, men jeg gir bæng i alle andre. Alle har begynt et sted
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå