AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Hva ga mannen deg i barselsgave etter at du fødte deres felles barn? Selv fikk jeg et nydelig smykke i hvitt gull og treningsklær fra et merke jeg liker:-) Ser her i denne linken at ikke alle får...stakkars de som er sammen med menn som ikke gir gave og viser stas:-(http://forum.snartmamma.com/archive/index.php/t-12059.htmlAnonymous poster hash: c989c...7ff
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 Populært innlegg #2 Skrevet 3. oktober 2013 For noe tull, er det ikke nok å få et barn? Må du i tillegg ha gave for å ha født et barn som dere begger elsker mer enn noe annet? Noe stemmer ikke riktig i tankegangen din, hvis det er så viktig å få en gave. Anonymous poster hash: 4f8d8...2aa 80
Hettemaake Skrevet 3. oktober 2013 #3 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg kommer ikke til å forvente gave hos mannen etter fødselen. Vi har da fått en baby sammen, det holder nok i massevis. 9
whoppii Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg fikk ikke en dritt. Han brukte siste pengene vi hadde å stakk på fylla. Hadde ikk råd til bleie eller morsmelk erstatning. Så gikk hele natta uten en dritt.... det var når kidden var 2 mnd ... det er bare en prosent av hva han ellers gjorde
daemonia Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Gave? Enda mer tull som er adoptert fra USA? PS: Må bare få sagt som kommentar til innlegget til Pomperipossa: Hvis det er noen som har fortjent en gave etter fødsel så er det mannen. Det er tross alt de som har måttet holde ut med alle de rare graviditetsanfallene våre! Endret 3. oktober 2013 av daemonia 9
skruf Skrevet 3. oktober 2013 #7 Skrevet 3. oktober 2013 Gave? Enda mer tull som er adoptert fra USA? PS: Må bare få sagt som kommentar til innlegget til Pomperipossa: Hvis det er noen som har fortjent en gave etter fødsel så er det mannen. Det er tross alt de som har måttet holde ut med alle de rare graviditetsanfallene våre! Jeg ga mannen min ei flaske konjakk og en sigar;) Tenkte han ville feire litt med gutta mens jeg og mini lå på føden! 11
Bestee Skrevet 3. oktober 2013 #8 Skrevet 3. oktober 2013 Fikk ikke gave, og ser ikke hvorfor jeg burde forvente det heller..? 4
daemonia Skrevet 3. oktober 2013 #9 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg ga mannen min ei flaske konjakk og en sigar;) Tenkte han ville feire litt med gutta mens jeg og mini lå på føden! Og det hadde han nok virkelig fortjent!! 3
skruf Skrevet 3. oktober 2013 #10 Skrevet 3. oktober 2013 Og det hadde han nok virkelig fortjent!! Absolutt!
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #11 Skrevet 3. oktober 2013 Fikk et klask på ryggen og et "godt jobba." Og en baby, men jeg ville så klart mye heller hatt nye treningsklær! Anonymous poster hash: 1e7d5...629 38
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #12 Skrevet 3. oktober 2013 Hva ga du i gave til mannen da Ts? Kvinnen er den som (gjerne) sliter i 9 måneder og også i noen måneder etter fødselen (gjelder svært mange...) så dette er selvsagt forventet fra mannen til kvinnen. Anonymous poster hash: c989c...7ff 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #13 Skrevet 3. oktober 2013 Jøss, norske kvinner og menn er tydeligvis (ut fra denne tråden) helt like og det er kvinnene som frir, tjener pengene og kjøper gaver til mannen mens han ligger på sofaen og går på NAV? Litt annerledes i NYC men kanskje like greit;-)Anonymous poster hash: c989c...7ff 1
skruf Skrevet 3. oktober 2013 #14 Skrevet 3. oktober 2013 Kvinnen er den som (gjerne) sliter i 9 måneder og også i noen måneder etter fødselen (gjelder svært mange...) så dette er selvsagt forventet fra mannen til kvinnen.Anonymous poster hash: c989c...7ff Jeg forventet ikke en gave iallefall. Ser ikke på meg selv som en "Oh-store-moder-gudinne" pga jeg gikk gravid og fødte et felles planlagt og ønsket barn. Og ja; jeg hadde et tungt svangerskap, mye bekkenløsning, fysio tre ganger i uken, måtte teipe bekkenet, og endte opp med katastrofesnitt da jeg var 7.5mnd på vei... Og pga alle de plagene så ble det mannen som jobbet fullt når jeg var sykemeldt, tok seg av det meste i hjemmet, handlet, ordnet ut osv osv.. Mannen fikk jo også føle på det under svangerskap og i barseltiden. 9
skruf Skrevet 3. oktober 2013 #15 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg fikk faktisk en bursdags/barselgave 4mnd etter på bursdagen min: En ring med 2 diamanter i. En diamant for jenta jeg har fra før, og en diamant for vår felles jente. Får vi flere barn så blir det en diamant for det barnet også. 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #16 Skrevet 3. oktober 2013 PS: Må bare få sagt som kommentar til innlegget til Pomperipossa: Hvis det er noen som har fortjent en gave etter fødsel så er det mannen. Det er tross alt de som har måttet holde ut med alle de rare graviditetsanfallene våre! Hormonene plager nok den blivende moren mest, ellers hadde hun behersket seg. Tror de fleste ikke går berserk i svangerskapet heller.Anonymous poster hash: cbee6...90b 3
daemonia Skrevet 3. oktober 2013 #17 Skrevet 3. oktober 2013 Hormonene plager nok den blivende moren mest, ellers hadde hun behersket seg. Tror de fleste ikke går berserk i svangerskapet heller.Anonymous poster hash: cbee6...90b Trenger ikke gå berserk for at mannen skal kjenne en ekstra belastning. Les en kommentar littegrann lengre opp
Missy1 Skrevet 3. oktober 2013 #18 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg fikk en nydelig liten sønn <3 tenkte ikke tanken på noe annen gave, jeg hadde ventet på denne gaven i 9mnd og var overlykkelig for å endelig kunne holde han og se han Jeg var alene når jeg fødte og bf ville ikke være med på fødsel uansett så hadde nok blitt ganske satt ut om han plutselig dukket opp med gave. Om jeg skulle ønsket meg noe mer ved en evt neste fødsel så må det være at min mann er ved min side gjennom det hele og å få se gleden i øynene hans når han holder barnet sitt for første gang <3 (For å ha ting klart her så er bf til barnet jeg har ikke mannen min. Bf løp sin vei en liten stund før termin) 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #19 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg fikk ikke en dritt. Han brukte siste pengene vi hadde å stakk på fylla. Hadde ikk råd til bleie eller morsmelk erstatning. Så gikk hele natta uten en dritt.... det var når kidden var 2 mnd ... det er bare en prosent av hva han ellers gjorde Haha Anonymous poster hash: c038f...80f 2
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 3. oktober 2013 #20 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg fikk ingen gave, men ingen grunn til å synes synd på meg av den grunn 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå