Gå til innhold

Pappa skal gifte seg på nytt, trenger jeg kjøpe gave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far skal gifte seg på nytt, og jeg lurer veldig på hva jeg skal gi i gave? Hvor mye trenger jeg å legge i en gave? og er det egentlig nødvendig at jeg kjøper gave? Jeg har ikke et særlig nært forhold til pappa, og jeg kjenner knapt damen han skal gifte seg med. Hun virker veldig hyggelig, og det er jo fint at pappa har funnet noen han kan være sammen med, men jeg er veldig forvirret angående min rolle i dette brylluppet.

Anonymous poster hash: 9f374...fbb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du følge vanlig folkeskikk så kjøper du bryllupsgave. Hvor mye du legger i den kommer an på økonomien din. Du har vel strengt tatt ingen rolle i bryllupet, men jeg antar du er invitert som gjest?

Anonymous poster hash: 9f1ac...b1a

• Liker 7
Skrevet

Kjøp en flaske vin i verste fall. Kjipt å ikke gi noe

Skrevet

Min far skal gifte seg på nytt, og jeg lurer veldig på hva jeg skal gi i gave? Hvor mye trenger jeg å legge i en gave? og er det egentlig nødvendig at jeg kjøper gave? Jeg har ikke et særlig nært forhold til pappa, og jeg kjenner knapt damen han skal gifte seg med. Hun virker veldig hyggelig, og det er jo fint at pappa har funnet noen han kan være sammen med, men jeg er veldig forvirret angående min rolle i dette brylluppet.

Anonymous poster hash: 9f374...fbb

Med mindre du er 15 år eller yngre så gir du selvsagt gave.

Anonymous poster hash: f58f1...f88

• Liker 1
Skrevet

Om du er "voksen" og har styring på din egen økonomi, så er det klart at du skal gi gave, men det holder sikkert med en blomsterbukett, en flake vin eller noe lignende om du ikke har så god råd.

Skrevet

Hvis du ikke føler behov for å kjøpe gave, så gjør du ikke det... Tror ikke at far din vil sitte å fundere over det...

Men, jeg hadde nok kjøpt en gave ...

Skrevet

Jeg vil si at om du skal gi gave eller ikke kommer an på hvordan du stiller deg til bryllupet. Det høres jo ut som du er positiv til deg, så da syns jeg du bør gi iallefall en liten oppmerksomhet. :) Som ett symbol til din far om at du er glad på hans vegne i det minste :)

Skrevet

En fin tale eller sang hadde varmet mitt hjerte mere enn en gave ;)

Skrevet

Ja, såklart. Utrolig uhøflig å komme i bryllup uten en presang.

Hadde du ikke vært invitert derimot...

Skrevet

Er man invitert i bryllup, så kjøper man gave. Kan gjerne bare være en flaske vin, men det er hvertfall noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...