Gå til innhold

Intervju for barnehageassistent-jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte som tilkallingsvikar i barnehage for ca et halvår siden, så fikk jeg 40% vikariat + litt ekstra, nå har jeg 50% + litt ekstra. Måtte ikke i noe intervju før jeg ble ansatt.

Men nå skal jeg søke på 100% stilling i en annen barnehage.. Og er nervøs for evt. intervju.

Har fått tilbakemelding på at jeg passer til jobben, og referansene mine er gode.

Men, jeg fikk "blackout" sist jeg var i intervju. Ble spurt om ting jeg ikke var forberedt på å bli spurt om i det heletatt. Jeg prøvde å skjerpe meg, tenke ut noe fornuftig å si, men var jo helt blank. Det som kom ut av munnen min var fjernt. Men da hadde jeg ikke nylig erfaring fra bhg. Dèt har jeg nå. Så jeg håper det går bedre...

Inntrykket de som ansetter får av å møte meg, betyr jo mye mer enn bra ting de får høre fra referansepersonene. Og jeg er nokså beskjeden første gang jeg møter nye folk i forbindelse med jobb.. Og er generelt nokså rolig av meg. Har en følelse av at sprudlende, utadvente og oppspilte folk umiddelbart har større sjanse.

Hvordan beholde roen, fornuften og takle intervjuet?

Hvilke spm kan jeg regne med å få? Husker ikke alt jeg ble spurt om sist. Var noe med hvordan jeg kunne bidra til godt miljø blant de ansatte, hvordan jeg taklet konflikter osv...

Anonymous poster hash: 7e779...3bd
Skrevet

Nå er det mange år siden jeg var på intervju som barnehageassistent, men noe husker ja da.

Hvordan jeg løste konflikter var ett av dem, intervjueren kom med et case som jeg da skulle forklare hvordan jeg ville ha løst.

Hvordan jeg beskrev meg selv.

Fravær

Gode opplevelser/hendelser fra tidligere barnehager jeg har jobbet i

Dårligere opplevelser/hendelser fra tidligere barnehager jeg har jobbet i

Hvordan jeg tok ansvar

Hva jeg likte å gjøre med barna, hvilke aktiviteter jeg kunne tenke meg å sette i gang.

Hvordan jeg snakket med foreldrene

Det er det jeg husker. Lykke til på intervju!

Anonymous poster hash: 3b378...fa3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...