Gå til innhold

smøring av kakeform?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg er nokså uerfaring når det kjem til baking, men noko festa seg frå heimkunnskapen, nemleg det å smøra kakeform. Då var det smelta margarin og semulegryn som gjalt.. Det som eg "slit" med no er at semulegrynet gjeg at kakene får eit udelikat kvitt "belegg" av dette. Er det noko anna de kan anbefala til dette??

Anonymous poster hash: 61046...8c2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier bare å smøre med smør, margarin kommer aldri inn i mitt hus. Spiser ikke plast.

Anonymous poster hash: beafa...ba1
Skrevet

Det holder å smøre med smør, eller spraye med bakefett.

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Som de andre sier, så holder det å smøre med smør. Om du vil være på den sikre siden, kan du også sikte i hvetemel, men da må du huske å banke ut det overflødige melet før du har i deig eller røre.

Skrevet

Jeg bruker egentlig mye bakepapir. I springform legger jeg bakepapir i bunnen, klemmer det fast mellom ringen og bunnen og smører kantene, smelter ikke smøret - tar det bare på en bit matpapir og gnir det på.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker egentlig mye bakepapir. I springform legger jeg bakepapir i bunnen, klemmer det fast mellom ringen og bunnen og smører kantene, smelter ikke smøret - tar det bare på en bit matpapir og gnir det på.

Sånn gjør jeg det også. Har ikke problemer med at kakene sitter fast.

Anonymous poster hash: 2e417...95f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...