Stormborn Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg blir gal i hodet mitt snart! Hunden her piper og piper og piper og piper! Og ja, det er for et eller annet hele tiden. Enten er hu sulten/venter på at maten skal bli ferdig, eller hu vil ha oppmerksomhet så jeg skjønner jo at det er noe hu vil. Problemet er at jeg ikke gidder å gi hunden oppmerksomhet 24 timer i døgnet. Hvis hu ligger her og piper og jeg ber hu være stille hopper hu frem og skal ha kos Hu er også TV-slave, det er umulig å se på program med dyr i seg. Da er det også PIIIIIIIP PIIIIIIP PIIIIIP og hu sperrer for hele TVen! Jeg gir ingen positiv tilbakemelding til hu når hu piper selvfølgelig...
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #2 Skrevet 3. oktober 2013 Hvor mye aktivitet får hun pr dag? Hvor lange turer og hvor mye hjernetrim? rase? Anonymous poster hash: 63aaa...dda
Stormborn Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2013 Hvor mye aktivitet får hun pr dag? Hvor lange turer og hvor mye hjernetrim? rase? Anonymous poster hash: 63aaa...dda Har ikke noe å si om vi har gått ei mil ell om vi bare har gått en liten tur... Om vi har trent eller om vi ikke har gjort det!
Stormborn Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2013 Hu piper forresten sånn når jeg drar, når jeg kommer hjem (da er hu ofte oppe hos faren min).
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #5 Skrevet 4. oktober 2013 Det at du ber hunden om å være stille er jo en form for oppmerksomhet og selvom ordene ikke er "snille" så er nok dettte positiv oppmerksomhet for hunden. Når vi snakker (eller bare nevner navnet) til hunden vår så blir han mega ivrig og kommer bort for å kose/ sitte på fanget med en gang. Har egentlig ingen råd, har ikke vært så veldig mye piping her utenom i starten om nettene og første gangene i bil. Da ignorerte vi pipingen (vi var i nærheten så han kunne se oss og vi kunne se han så vil ikke tro han tok noe skade av det).Anonymous poster hash: 72b7a...0cc 1
Sugerøret Skrevet 4. oktober 2013 #6 Skrevet 4. oktober 2013 Løpetid ? Mer hjernetrim er eneste jeg kan anbefale. Samt ørepropper.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #7 Skrevet 5. oktober 2013 Om hunden får nok mosjon og hjernetrim, og det ikke er løpetid, så vil jeg anbefale å prøve timeout. Jeg ville sagt "nei" når hun startet å pipe, og gir hun seg ikke da så ville jeg satt henne på gangen et par minutter, og sluppet henne ut når hun ble var stille Anonymous poster hash: 54ac6...e2b
Gjest Funky Punk Skrevet 5. oktober 2013 #8 Skrevet 5. oktober 2013 Noen hunder er bare pipedyr...dessverre Hadde ei tispe som pep fra jeg fikk henne som 8 uker gammel, til hun døde 8 år gammel. Her spilte det heller ingen rolle om hun storkoste seg eller kjedet seg, hadde gått 5 timer på fjellet eller 5 minutter rundt i nabalaget. Sikker på at hun svelget en pipeleke som valp...kunne iallefall ikke finne noen andre grunner til pipingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå