Gå til innhold

Tanker om egen kropp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siden jeg var tenåring vært obs på kroppen min og hvordan den ser ut. Jeg vet at jeg ikke verken stor eller lubben, men av en eller annen grunn vil jeg alltid gå ned i vekt. Viktig å få med at jeg ikke lider av spiseforstyrrelser, men jeg blir liksom aldri helt fornøyd. Nå er jeg 163-164 cm høy og veier rundt femti kilogram, har med andre ord en normal kroppsvekt i den nedre enden av den normale skalaen. Nå har jeg et mål om å gå ned tre kilo, men samtidig tenker jeg at forskjellen ikke er så stor, men kanskje lårene mine blir litt smalere.

Noen andre her som har slike tanker?

Anonymous poster hash: 5704a...849
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var litt merkelig å lese, fordi jeg har det på en måte sånn. Er 164 cm høy og veier rundt 50 kg. Blir på en måte ikke fornøyd jeg heller, selv om jeg er slank. Har funnet ut at jeg ikke skal slanke meg, men heller begynne med styrketrening. For alt i alt så vil jeg innerst inne bare stramme opp. Om jeg slanker meg så blir jeg bare en mindre versjon av meg selv, og det er ikke det jeg vil.

:) Så hva med å begynne med styrketrening? Da vil du få en mer spretten rumpe, strammere lår, markert mage og muskler på armene.

Anonymous poster hash: fdfe5...6d9
  • Liker 1
Skrevet

Dette var litt merkelig å lese, fordi jeg har det på en måte sånn. Er 164 cm høy og veier rundt 50 kg. Blir på en måte ikke fornøyd jeg heller, selv om jeg er slank. Har funnet ut at jeg ikke skal slanke meg, men heller begynne med styrketrening. For alt i alt så vil jeg innerst inne bare stramme opp. Om jeg slanker meg så blir jeg bare en mindre versjon av meg selv, og det er ikke det jeg vil.

:) Så hva med å begynne med styrketrening? Da vil du få en mer spretten rumpe, strammere lår, markert mage og muskler på armene.

Anonymous poster hash: fdfe5...6d9

Jeg unner ikke å gå rundt og være usikker på sin egen kropp, men det er godt å høre at jeg ikke er alene. En leser overalt at en syk hvis en vil gå ned i vekt når en veier 50 kg, og det stemmer jo ikke, jeg er bare ikke fornøyd av en eller annen grunn. Det kan ende opp med sykdom så derfor er jeg påpasselig. Styrketrening var en god idé (jeg vil jo egentlig bare stramme opp kroppen jeg også), nå trener ikke jeg på treningsstudio, men en kan vel trene styrke hjemme også :)

Anonymous poster hash: 5704a...849

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver.

Er 163 og veier 46 kilo, har gått ned fra 65.

Går til psykolog pga. spiseforstyrrelser...

Jeg ville bare si at jeg ser INGEN forskjell i det hele tatt på hvordan jeg ser ut nå, og hvordan jeg så ut da jeg veide 55 kilo. Så selv om du ser deg i speilet nå og tenker at det ikke er bra nok, så kommer du til å tenke det samme hvis du går ned 3-4 kilo til...

Iallefall hvis du har det slik som meg.

Mitt råd er å ikke gå ned, du har en sunn vekt og du kommer ikke til å bli mer fornøyd med kroppen din, du kommer bare til å bli slapp og undervektig :(

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...