AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Er uke 7+4 i dag og var på tidlig ul pga risikosvangerskap. Vi så helt tydelig at hjertet slo som det skulle, men hun målte (én gang) fosteret til 4 mm og sa jeg antakeligvis var et par-tre dager kortere på vei. Hun var imidlertid fornøyd og sa at alt så normalt ut. Så kommer jeg hjem og googler da. Finner at fosteret skal måle 10mm i 7+0. Andre steder leser jeg 7mm. Allikevel - 4mm er et stykke unna begge disse målene. Bør jeg bekymre meg selv om jeg ble bedt om å senke skuldrene? Kan hun ha målt feil? Et det lett å måle feil så tidlig? Første dag i siste menstruasjon var 11. august. Syklusen min er på nøyaktig 32 dager, og jeg testet positivt en dag før IKM - 11. september. Noen som ser logikken her og kan hjelpe meg litt? Anonymous poster hash: 8ef7b...3fd
SmallTalk Skrevet 3. oktober 2013 #2 Skrevet 3. oktober 2013 Du er rett over 7 uker på vei. Det er begrenset hvor nøyaktig det er mulig å måle da.
Teeny Skrevet 3. oktober 2013 #3 Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Da jeg var 6+3 (trodde jeh var 6+2) var jeg på UL og gyn sa den målte 7 mm. Men hun sa det var ca dato og at det kan endre seg på neste UL. Testa du for eggløsning? Jeg testa for EL så ganske sikker på unnfangelsestidspunktet. Endret 3. oktober 2013 av Teeny
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Du er rett over 7 uker på vei. Det er begrenset hvor nøyaktig det er mulig å måle da. Da prøver jeg å roe meg med den Anonymous poster hash: 8ef7b...3fd
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #5 Skrevet 3. oktober 2013 Da jeg var 6+3 (trodde jeh var 6+2) var jeg på UL og gyn sa den målte 7 mm. Men hun sa det var ca dato og at det kan endre seg på neste UL. Testa du for eggløsning? NopeAnonymous poster hash: 8ef7b...3fd
kisskissbangbang Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 Åh, jeg husker jeg stressa sånn med dette første gang jeg var gravid. Da var jeg i uke 8, og ble målt til uke åtte av jordmor, men var dum nok til å gå hjem og google og fant ut at målene var annerledes enn hos andre på samme sted i svangerskapet. Stresset og bekymret meg ganske mye for det, men det er jo bare tull. Det er,som sagt over, vanskelig å måle særlig nøyaktig, så stol på jordmoren med erfaring i dette, og senk skuldrene. Det går nok bare godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå